Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Baterie http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=144&t=8311 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Zelych [ úte 03. pro 2013 20:59:04 ] |
Předmět příspěvku: | Baterie |
Zdravím, mám dva dotazy ohledně baterie. Když jsem si před pár měsíci cvičně odpojoval baterku, tak jsem si všiml, že z jejího boku vede směrem do podlahy průhledná hadička. Nikdy jsem něco takového u žádného auta neviděl. Zajímalo by mě, jestli to tam je z důvodu nějakého odvětrávání, protože je baterka v interieru, nebo když bych měnil baterku, můžu koupit jakoukoli? Druhý dotaz, který s tím je spojený, jak zamknu auto (zadní dveře) pokud si vezmu baterku domu nabít? |
Autor: | Fanatik [ úte 03. pro 2013 21:31:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
1) Ta hadička je skutečně odvětrání baterie. Přeci nechceš, aby plyny z baterie zůstaly v interieru auta. Do picass by se měly používat baterie bezúdržbové - gelové (kvůli úniku elektrolitu). 2) Zadní dveře, bez baterie, zamkneš těžko. Podle mého názoru to chce náhradní baterku. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 04. pro 2013 17:46:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
proc mam takove tuseni ze presne tenhle problem se tu resil minulej rok v zime ?? to je tak tezke si k tomu foru na hodinku sednou a pouzit bud tlacitko HLEDAT nebo postupne projit celou kategorii jestli to tady nebylo uz reseno ?? |
Autor: | Cvrček [ čtv 05. pro 2013 0:41:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Návod,jak zamknout je třeba tady: http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=8904 |
Autor: | Zelych [ čtv 02. led 2014 11:11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Díky, udělal jsem to tak, že jsem si zamknul tlačítkem na palubce a po vyndání jsem ji dal na sedačku spolujezdce a pak přelezl dopředu a následně ven. Ale řeším teď jiný problém, baterku jsem tam měl podle všeho původní ještě s FR popisky ale když jsem ji chtěl dobít (a dolít destilku) tak jsem narazil na problém, že tam jsou zátky, které nejdou vyšroubovat: Při nabíjení jsem zvyklý nechávat všechny zátky otevřené kvůli výparům, ale tady to nejde. Myslíte, že budou stačit ty 2 malé dírky po stranách pro odvětrávání? (nerad bych měl baterku po celé kuchyni) A ještě jeden dotaz bych měl, jeden dotaz. Vzhledem k tomu, že tam je baterka pravděpodobně ještě původní, tak jsem se rozhodl, že koupím novou (než začne opravdu zima) ale nevím, jestli mají všechny baterky ty malé dírky pro připojení hadičky na odvětrávání? Navíc nevím přesně jakou tam mám vybrat? Podle toho co je na štítku 12V L2 400/640 A (EN) někde doporučují 60Ah, ale třeba na autokelly pro 2.0 HDi byla minimálně 70Ah. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ čtv 02. led 2014 11:43:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
jdou jen je potreba trochu zabrat hold to neni stavene na klasicky velky krizak jak sme zvykli tyhle spujty jsou vlastne stavene na to aby sly jen zasroubovat nektere je nemaji zajdi do prodejny a koukni se |
Autor: | Zelych [ čtv 02. led 2014 12:12:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Díky za odpověď, tak já to ještě zkusím. Právě, že jsou dělané tak, že jdou jen utáhnout a to ještě nějakým spešl nástavcem. Baterku si asi objednám z netu, ale návštěvě obchodu se asi nevyhnu. Jen ještě pořádně nevím jakou koupit? Nevím jakou kapacitu (v manuálu o tom není ani čárka) a taky váhám, jestli má cenu připlácet třeba za Vartu, nebo jestli stejnou službu odvede i no-name baterka? Ale zase pokud tam ta varta, co jsem dneska vyndal, byla v autě od roku 2002 tak opravdu vydržela dlouho! Na druhou stranu, auto je dovezené z teplé Itálie a pak v čechách bylo garážováno a až já ho nechávám stát venku. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ čtv 02. led 2014 12:18:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
baterie se snad ani na eshopu koupit nedaji nebo jo?? vzdyt to je nebezpecny material |
Autor: | Zelych [ čtv 02. led 2014 12:33:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Myslím, že dají - zkus si třeba ZDE kliknout na Koupit a pak si jen vybereš dopravu |
Autor: | Mikra [ čtv 02. led 2014 13:03:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Samozřejmě že se dají koupit na e-shopech. Ale doprava bývá dražší - kolem 300,- Kč právě proto, že je to nebezpečný materiál. Ale PPL to přiveze, mám to vyzkoušený. Ceny na e-shopech jsou ale o tolik lepší, že se to i tak vyplatí. |
Autor: | Cvrček [ čtv 02. led 2014 15:03:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Určitě bych šel do kvalitnější značky. No-name většinou odejde dříve (Ale můžeš klidně narazit na lepší kousek,který vydrží. Což nepopírám.) Loni jsem měnil taky baterku. Měl jsem totožnou,co jsi tam měl ty. A dával jsem šedesátku Bosch a je dobrá. A co se týče připojení té odvětrávací hadičky,tak ta ten vývod na ní má taky. |
Autor: | Zelych [ čtv 02. led 2014 15:28:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Podle konfigurátoru na stránkách Varty Doporučují pro 2.0HDi 70-77Ah. Jen se teď rozmýšlím mezi VARTA Black dynamic 70Ah a silnější VARTA Professional Starter 74Ah. Kastlik na baterku má rozměry 28(27,5)x18cm (těch 28 je pod zůžením pro hadičku, které zabere 0.5cm) vyška mé původní baterky byla 19cm. Takže by se tam větěší baterka s rozměry 278x175x190 měla vejít. Jinak jsem koukal, že původní baterka byla vyrobená 10.12.2001 takže si myslím, že po nějakých 12 letech má nárok na výměnu! |
Autor: | Mikra [ čtv 02. led 2014 16:35:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Myslím, že už se to tady kdysi probíralo. To, že baterka nemá mít výrazně větší kapacitu, než doporučil výrobce auta. Ono se totiž může stát, že při určitým způsobu používání auta se nestihne vysoká kapacita dostatečně nabít. Je známo, že po jednom nastartování je třeba ujet přibližně 10km pro opětovný nabití baterie. Když někomu auto hůř chytá, třeba v zimě se startuje 2x nebo i víckrát, tak se vybíjí víc a potřebuje těch km ujet víc. No a když má baterka hodně vysokou kapacitu, tak sice dokáže víckrát nastartovat, ale tím větší množství tý šťávy se po velkým vybití musí do ní zase vrátit. A když někdo jezdí jen kolem komína a ještě dělá každý kolečko zastávku na kafe s opětovným startováním, tak se potom baterka nedokáže nabít do syta nikdy. Zvlášť ne tehdy, když má auto od výrobce slabší alternátor na nabíjení slabších baterií. A vybitá baterie stárne několikanásobně rychleji než nabitá. No a koupit si novou baterii a každých 14 dnů ji strkat na nabíječku, to by se asi nikomu nelíbilo. Jasně že rozdíl mezi 60A a 70A asi nebude žádná velká chyba, ale víc už bych tam nedával. A tvrzení prodejců baterií, že např. motor 2.0 HDi "žádá" silnější baterku, to bych bral s hodně velkou rezervou. Ten motor tu baterku kromě startu v podstatě vůbec nepotřebuje, tak nechápu spojitost. Spíš jde o vybavení auta elektronikou a elektrospotřebičema než o objem motoru. Když někomu auto mává zrcátkama jako ratlík ocasem, jen co se majitel objeví na parkovišti, zahraje mu při odemknutí serenádu a rozsvítí lampiony kolem i uvnitř auta ještě před nastartováním, tak takový auto by mělo mít baterie 2. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ čtv 02. led 2014 17:16:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
sice to bylo facko LPG ale priklad: Alternator Magneton 50A baterie starline 72Ah na podzim se nabila baterie, bezne se jezdilo do prace 12km. obcas delsi jizda po nakupech a malokdy bylo potreba v zime znovu nabijet baterii baterie ve voze vydrzela asi 6 let takze nase moderni vozy maji altiky o vykonech presahujici 70A (nekteri i 90A, 120A) tak to zvladne dobit i mnohem vetsi baterii nez byla puvodne ve voze nainstalovana |
Autor: | Mikra [ čtv 02. led 2014 19:06:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterie |
Ono nejspíš nejde jen o výkon altíku. Baterie by se měla dobíjet asi desetinou kapacity, takže ten altík to asi dá vždycky, ale jen v případě, že nekrmí ještě spoustu jiných spotřebičů. U mýho auta v zimě po startu nastupuje výhřev zadního okna a zrcátek, ofuk předního okna, 900W topný těleso zabudovaný v klimatizaci (originál z výroby), motor hydrauliky a serva (to jen chvilkově), světla, vyhřívání sedaček no a spousta počítačů, který taky nejedou na solár. Takže než dojedu do práce, tak mám spotřebu elektriky jako 15 fáček. Některým řidičům ještě přibyde 4x1000W muzika. Osobní zkušenosti s montáží silnější baterie do auta nemám, protože se vždycky snažím dát autu to, co mu dal výrobce. Můj alternátor má 180A. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |