Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Koupě Xantie 2.1 TD http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=1288 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Dan [ sob 17. dub 2010 0:21:56 ] |
Předmět příspěvku: | Koupě Xantie 2.1 TD |
Zdravím, chtěl bych si přikoupit ke svému xmku jednu xantii. Jedná se o model z roku 1997 a s motorem 2.1 TD el. řízení motoru (plast sání). Ale nic o těchto motorech nevim. V xmku jsem měl vždycky V6, tak že je to pro mě španělská vesnice. Jinka prvotní ohledání se mi docela líbilo. Motor naskočil po půlroční přestávce napoprvé. Naft. čerpadlo je tam Lukas. Dost to tady porovnováte s Boschem, ale nějak jsem nenašel proč. Na co se mám ještě zaměřit. Dík za rady, Dan |
Autor: | marsalek [ sob 17. dub 2010 23:30:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Ahoj Dane, Lucas je choulostivy na naftu A opravy nebyvaji lacine. Pokud nechces zrovna jezdit na rostlinny olej, tak bych si na Tvem miste poridil 2.0 HDi. Je to uz X2, takze o neco modernejsi. Pokud chces jezdit na podradnejsi naftu/fritovaci olej, tak ani HDi ani Lucas dlouho nevydrzi. U Xantii byvaji zatuhle zadni vyskove korektory, rezaveji prahy u zadnich dveri smerem k blatnikum, u X1 byva vyhrata spinaci skrinka, takze nebezi ventilator v kabine a vyhrivani zadniho okna. Dale s vekem odchazeji sahary (kratke anebo zatuhle uhliky), ventilator topeni v kabine (opet kratke uhliky anebo spalene tranzistory), unika klima, tece radiator topeni v kabine (vymena je tak na 2-3 dny prace doma!), jaku u XM odchazeji drzaky prednich pistnic. Zateka do kufru - u breaku vetsinou po neodborne oprave centralniho zamykani, voda je az pod zadnimi sedaky. Kaja PS: kvuli zavadeni emisnich limitu pro vjezd do mnohych velkych mest v Nemecku se Xantie s TD i s HDi motory houfne prodavaji, takze mas ted docela sirokou nabidku. |
Autor: | Dan [ ned 18. dub 2010 21:52:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Tohle je xantia z 97 a naftu budu brát normálně u benzinky, tak třeba to vydží. Jinak v tom ostatním mě zaškolilo už xmko. |
Autor: | sgt [ pon 19. dub 2010 9:16:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
marsalek píše: Zateka do kufru - u breaku vetsinou po neodborne oprave centralniho zamykani, voda je az pod zadnimi sedaky. trocha OT, ale dúfam že to niekomu pomôže: toto som riešil asi pred dvoma týždňami. Ten "igelit" je tam len ako poistka keby niečo pretieklo na vnútornú stranu kufra a odviedlo to 4-mi kanálikami do zadnej časti kde sa odvedú poza tesnenie ku nárazníku. Základ je zabezpečiť, aby sa už ani ku tomu igelitu nedostala ani kvapka vody - potom tam ani nemusí byť. Pár dní som laboroval, kým som prišiel na to, kade mi to zateká. Na vnútornú stranu kufra (ku igelitu) sa voda môže dostať len od skrutiek držiaku ŠPZ alebo okolo tesnenia skla. Mne to zatekalo práve zospodu tesnenia. Tak som celé gumenné tesnenie zospodu jemne odtláčal plochým šrobovákom a po celej dĺžke okna natisol transparentný silikón. Pre istotu som ho dal aj do skrutiek na ŠPZ. Potom už len zotrel čo bolo navyše, očistil a od vtedy ani kvapka Igelit rieši následky, nie príčinu. Ak sa dostane voda ku nemu, tak sa dostane určite aj ku motorčeku centrálneho zamykania a to sú len ďalšie problémy... |
Autor: | Váňa [ pon 19. dub 2010 14:14:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Čau Dane. Vúbec bych se toho nebál.Co se týče problémů Xantií, je tady na fóru toho popsáno dost, ale ty auta nejsou nějak extrémě poruchové. Asi je potřeba projít po koupi ty zásadní věci jako komplet hydrauliku, ale to se dá zvládnout bez větších investic, pokud se o auto předešlý majitel slušně staral. A motoru bych se nebál. Pokud to bude dovoz z němacka, tak to jezdilo určitě na standard naftu a ne na olejové mixy.Čerpadlo Lucas je dost pomlouvané, ale to se týká čerpadel po mnoho set tisících km bez údržby. Asi to chce opravdu zaručený počet najetých km, i kdaž je to stále velký problém. 200 tis. km je ještě celkem OK. Jen je nutné nechat čerpadlo přetěsnit, aby nafta z vysokotlaku nepropouštěla zpátky. Jinak je po mechanické stránce toto čerpadlo mnohem jednodušší než Bosch. Cena přetěsnění je asi okolo 8tis. včetně práce v servisu. A zátah této motorisace stojí za svezení. Mnohozdari Ivan |
Autor: | Dan [ pon 19. dub 2010 20:36:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
No a co je tedy lepší 2,1 td nebo 2.0 HDI |
Autor: | Maska [ pon 19. dub 2010 21:56:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Na ježdění 2.5TD. |
Autor: | sgt [ úte 20. dub 2010 9:02:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Keď už tak 3.0 V6, 2.5TD sa do XA nemontovala 2,1TD vs 2.0HDi Výkonovo (papierovo) sú to rovnaké motory, HDi je však o generáciu novší motor. Je oveľa kultivovanejší, má väčší rozsah využiteľných otáčok a má aj nižšiu spotrebu. V XA bude zase ale určite drahší |
Autor: | Váňa [ úte 20. dub 2010 11:49:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Trochu bych polemizoval.Motor 2,1 je sice starší koncepce, ale pokud je v pořádku, tak je jeho chod srovnatelně kultivavyný. Tento ještě komůrkový motor má velice měkký chod bez žádných vybrací.Musí se déle žhavit a to hlavně v zimě, což není žádná nevýhoda. Výkon je , jak píšeš papírově stejný. Ale zátah tohoto motoru je pocitově ( i fakticky) větší. Jezdil jsem i HDI a zdálo se mi o dost méně razantnější. Využití rozsahu otáček je od sepnutí turba do 4 500. Tam , kde u HDI už výkon stojí u 2,1 jde stále nahoru. Je to dáno lepším výplachem 12 ti ventilového motoru.Ale spotřeba je větší. Já mám celorok asi 8L. |
Autor: | zico [ pát 23. dub 2010 14:12:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Dane, mam odjazdene na obidvoch popisovanych motoroch a na tvoju otazku neexistuje jednoznacna odpoved Vyhody 2,1TD su: kultivovany a tichy chod, vyborny zatah a neuveritelna spolahlivost. Auto som predaval po 6 rokoch pri 250tis.km a nebola na nom !jedina! zavada mimo cyklicky servis. S tymto motorom som jazdieval aj dlhe trasy s rychlostami <200, kde bola aj cez 9l spotreba, ale v meste som mal priemerku 6,5l. Jedine, co mi trochu prekazalo bolo, ze klima si brala co-to z vykonu. Pri 2,0HDi budes mat min. o 1l/100km lepsiu spotrebu, jazdne vykony podobne, ale lepsie sprevodovane. Chod common-railu sa mi zda subjektive trochu drsnejsi, hlucnejsi a zrejme je citlivejsi na kvalitu paliva. Asi je tu aj iny kompresor klimatizacie, lebo klima sa mi zda pri tomto vykonnejsia. Teraz mam sice o 50 koni vykonnejsi 2,2HDi, ale moj doteraz naj,naj-motor bol 2,1TD. Zlaty chlapec |
Autor: | Maska [ sob 24. dub 2010 2:32:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
SGT - to jsem se pokoušel o vtip. Asi marně, ach jo... |
Autor: | sgt [ pon 26. dub 2010 9:24:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Maska: no, nepochopil som, až teraz som si všimol tvoj podpis A to vážne je 2,1 TD kultivovanejšia ako 2.0HDi ? Nikdy som ju nepočul, vychádzal som z hlučnosti 1,9TD ktorú poznám a keďže je to väčší objem, myslel som že má rovnakú alebo vyššiu hlučnosť ako 1,9TD. |
Autor: | zico [ pon 26. dub 2010 19:41:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
sgt píše: Maska: no, nepochopil som, až teraz som si všimol tvoj podpis A to vážne je 2,1 TD kultivovanejšia ako 2.0HDi ? Nikdy som ju nepočul, vychádzal som z hlučnosti 1,9TD ktorú poznám a keďže je to väčší objem, myslel som že má rovnakú alebo vyššiu hlučnosť ako 1,9TD. určite. technicky som tú 2,1TD neskúmal, či má vyvažovacie hriadele a pod., ale znie tichšie a vyrovnanejšie. Niekde som počul, že to má silentbloky vo forme pružín, ale neviem .. len som menil oleje a filtre. S 1,9TD nemám skúsenosti. |
Autor: | ok2ucx [ úte 18. kvě 2010 13:52:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Ahoj, chvilku tu sleduji diskusi na téma 2.1TD. Jelikož s tímto motorem spokojeně jezdím, nedá mi to, abych se tu nevyjádřil. Prvně - 2.1TD 80kW 12V je asi zatím (pocitově) nejlepší nafťák, kterým jsem jezdil (*). Co se motoru týká - jen měním olej+filtry a točím km. Nalítáno doložených 210tkm, agregát jako v záběhu. Skvělý zvuk (skoro není poznat, že je to nafta), žádné traktorové klepání [pardon, když je -15°C, tak prvních pár sekund klape]. Ve srovnání s první 8-ventilovou generací 2.0HDi (66/80kW) si stále myslím, že 12-ventilový 2.1TD (s elektronickým čerpadlem Lucas - zřejmě vrchol TD technologie) má navrch, hlavně, co se týká kultivovanosti a pružnosti chodu (silentbloky jsou ale standardní gumové). Odezva na plyn ukázková. HDi zase vítězí o typ. 1l/100km nižší spotřebou. Jezdil jsem celkem dlouho i s 1.9TD, ten je o několik tříd níže (kdysi kdosi konstatoval, že má-li někdo 1.9TD a jednou jedinkrát usedne do 2.1TD, už nebude chtít zpět - a měl pravdu; myslím, že i z předchozích příspěvků je vidět celková náklonnost všech majitelů k této motorizaci). S 2.1TD mezi 6-7l/100km v mimoměstském provozu + dálnice, 7-8l/100km v příměstském a plném městském provozu. Jestli jsem tu před pár lety na fóru (tehdy čerstvý citroenář i čerstvý naftař) špekuloval, zda-li se mi nafta při relativně malém ročním nájezdu vyplatí, tak dnes při pohledu zpět musím konstatovat, že ano - vyplatí. Na palivu mám určitě cenovou výhodu 1Kč/km, zvláště u jetého auta je rozdíl pořizovací ceny celkem minimální, do agregátu motoru jsem (kromě běžné údržby) nemusel věnovat ani Kč navíc. Sypou se drobnosti všechny kolem, TD zatím drží. Při koupi auta s 2.1TD je dnes ale problém v tom, že všechna auta/motory mají již více než 10 let a jen lupou hledat kousek, který bude mít nalítáno málo km. HDička v Xantiích jsou pak až o 3 roky mladší. Tak těžko se rozhodovat. Pavel (*) Volvo D5, 5-válec 2.5l 120kW, common-rail je skoro tak dobrý, leč o generaci či dvě dále. Při samotném pohledu na tento agregát je vidět, že si v designu dali skutečně práci, aby vše bylo, jak má být; výhoda, když se navrhuje vše od píky. Vše úhledně navrženo, solidně uskládáno. 2.1TD je více srdeční záležitost, typicky francouzský zmatek, když potřebovali během vývoje a zdokonalování přidat trubku z bodu A do bodu B, tak ji prostě natáhli, rovně a přímo, bez ohledu na to, jak se pak bude někdo dostávat k dílům pod ní (např. filtr). |
Autor: | Trumen [ ned 26. úno 2012 11:12:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koupě Xantie 2.1 TD |
Zdravím pánové. Rozhodl jsem se připojit ke komunitě Xanťáků,po všem co jsem vše pročetl. Chystám se 3.3 do německa pro Xantii.Já mam představu Kombika,jelikož mam rodinku a Nafťáka. Když to tady čtu tak nevim co mam pořídit.HDI nebo TD?Nejsem žádnej závodník,vozím dítě takže jezdim max 100kou,já nikam nespěchám.Chtěl bych rok 99 nebo 00.Můžete mi nějak poradit na co si mám dát pozor.Je víc než jisté že tam koupim za míň peněz lepší než tady v čechách.Ale stejně,každá rada dobrá.Popřípadě někdo z Kladna kdo by poradil.Jezdil jsem doposud s VWnama takže si chci užít trochu pohodlíčka,a ne být vyklepaný jak startka bez filtru. Za rady děkuju. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |