Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Ventilátory chladiče se pořád točí http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=122&t=7714 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | jeza08 [ pon 08. dub 2013 19:23:05 ] |
Předmět příspěvku: | Ventilátory chladiče se pořád točí |
Zdravím všechny a prosím o pomoc. Mám Berlingo r.v.2000, benzín 1,4 s klimatizací (klíma se ale nepoužívá). Je to ten nejstarší model. Před týdnem se mi přestaly vypínat větráky chladiče. Jedou na nízkou rychlost, ikdyž je vytažený klíč ze zapalování. Musím odpojovat baterku, aby se nevybila. Nebo vytáhnout pojistku č. 25 (pojistková skříň pod volantem). Po přečtení velkého množství diskusí na internetu jsem prověřil, že všechna relátka mezi ventilátory jsou funkční. Relátka můžete vidět zde: http://i132.photobucket.com/albums/q23/ ... relays.jpg Vytažením levého horního relátka (označené relais 1) nedojde k žádné změně. Po vyjmutí pravého horního relátka (označené relais 2) se oba větráky zastaví. Problém je v tom, že relátko vpravo nahoře (označené relais 2) má na řídicím pinu neustále 12V. To znamená, že je stále vybuzeno a drží tak sepnutý kontakt přivádějící napájení k větráku. Někde jsem našel toto schéma: http://www.peugeotlogic.com/workshop/ws ... wspeed.jpg Myslím si, že "Left fan relay" odpovídá předchozímu "relais 2" a protože je "changeover relay" defaultně v poloze spojující piny 4 a 3, je celá soustava neustále ve stavu Low Fan Speed. Za všechno může buzení relátka relais 2. Napadá někoho, čím by to mohlo být? Předem děkuji. |
Autor: | vlado [ pon 08. dub 2013 22:03:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
podla vin sa da najst presne tvoje zapojenie....no ak ti to sedi , tak sa zameraj na rj ventilatorov CONTROL UNIT je niekde pod lavym svetlom pri chladici , byva zeleny konektor....pripadne problem s cidlom teploty...ked ho na dobrom aute odpojis sahara fuka..... |
Autor: | gargulajan [ úte 09. dub 2013 7:28:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Také si myslím,že bude vadné čidlo teploty.Ty relé jsou poze koncovým sepnutím na nějaký popud.Nebo je opravdu chladící kapalina hodně ohřátá,její dost? |
Autor: | jeza08 [ úte 09. dub 2013 18:41:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Chladicí kapaliny je dost a auto se chladí bez problémů. Teplotou to určitě není. I ráno po mrazivé noci se po připojení baterky větráky okamžitě roztočí. Zkoušel jsem odpojit čidlo teploty. Doufám, že je to to čidlo s hnědým konektorem (na fotkách označeno červenou šipkou). Jakmile jsem ho odpojil, oba větráky se rozjely na vysokou rychlost. To je správné chování, pokud se nemýlím. Zkoušel jsem taky spojit piny kabelu od čidla, což neudělalo nic. Vetráky se pořád točily rychle. Když jsem změřil odpor na pinech čidla, naměřil jsem asi 2 Ohmy. Motor byl tou dobou vlažný. Máte někdo představu, jestli je to správná hodnota? Nebo jak mám poznat, jestli čidlo správně pracuje? Děkuju všem za reakce. Příloha: Příloha:
|
Autor: | vlado [ úte 09. dub 2013 20:53:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
ano po odpojeny sa ti to sprava ako ma....vyzera to na tu rj bitron , byva zatecena vodou.....alebo daky problem s kabelazou od klimy....ale vtedy ide len prava sahara na polovic. otacky.....cidlo teploty ma cca 500-600 ohm pri 90C a cca 5kohm studene...neviem ake mas mozno ho netreba prepojit , ale skus cez skusacku uzemnit...viem ze je to narocne..no vysleduj ,kde ti ide kabel z toho zopnuteho rele....nepisal si ci ti pasuje schema.... |
Autor: | gargulajan [ stř 10. dub 2013 12:09:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Tak si myslím,že je určitě v háji to čidlo.2 ohmy bere říd.jednotka jako špatné a pustí větráky.Většinou ty hodnoty bývají ve studeném stavu v k-Ohmech a s přibývající teplotou jdou dolů ,jak píše Vlado. |
Autor: | jeza08 [ stř 10. dub 2013 17:48:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Ještě jednou jsem pro jistotu změřil odpory těch čidel. Předchozí hodnota byla zavádějící. Měřil jsem to pozdě večer a multimetr mi někdy kecá. Teď je to ale určitě změřeno správně: Čidlo s hnědým konektorem má při provozní teplotě motoru odpor 2.6 kOhm. Čidlo se zeleným konektorem má při provozní teplotě motoru odpor cca 320 Ohm. Máte někdo představu o tom, které čidlo co ovládá? Já si myslím, že čidlem to nebude. O víkendu se zkusím dostat k té řídicí jednotce pod levým světlem. Ještě jedna otázka. Kladný řídicí pin relátek je neustále připojen ke 12V a k sepnutí relátka dojde tehdy, když řídicí jednotka připojí záporný řídicí pin relátka na zem? Je to tak? |
Autor: | Havlicek.Lukas [ čtv 11. dub 2013 21:21:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
jeden je na budiky to bude pravdepodobne tech 320 ohmu to druhe je pro RJ, hlasi teplotu motoru a podle toho ridi smes a dalsi veliciny. |
Autor: | jeza08 [ pon 15. dub 2013 11:38:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Tak jsem se chtěl přes víkend podívat na ten BITRON, ale zjistil jsem, že sice je pod levým světlem ale až v podběhu. Takže jsem se k němu zatím nedostal. Budu buď muset rozebrat podběh, nebo sundat nárazník. Nicméně, zkoušel jsem ještě jeden test. Protože problém spočívá v tom, že relátko (viz "relais 2" na obrázku výše) je neustále buzeno k sepnutí, zaměřil jsem se na chování řídicích pinů relátek ("relais 1" a "relais 2") při připojené a odpojené baterce. Zjistil jsem, že za všech okolností jsou negativní řídicí piny relátek natvrdo připojeny k zápornému pólu baterky. Z čehož usuzuji, že schéma, které jsem tady ukazoval dříve, asi nebude odpovídat mému autu. Protože má-li být mezi negativními řídicími póly relátek a zemí nějaká řídicí jednotka (jak ukazuje schéma), nezůstalo by po odpojení baterky tvrdé spojení mezi relátky a zemí. Taky jsem zjistil, že když odpojím baterku, tak odpor mezi kladným řídicím pinem relátka "relais 1" a vodičem ke kladnému pólu baterky je několik kOhmů. Kděžto odpor mezi relátkem "relais 2" a kladným vodičem baterky je stále nula ohmů. Zdá se tedy, že buzení relátka "relais 2" je za všech okolností neustále připojeno z jedné strany k + na baterce a z druhé strany k - na baterce. Co si o tom myslíte? Mohl by být někde v nějakém konektoru zkrat? A nedokázal by někdo podle mého VIN sehnat přesné elektrické schéma zapojení BITRONU, relátek, pojistek a větráků? Předem děkuji za odpovědi. |
Autor: | swat76 [ stř 08. kvě 2013 21:36:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Dobrý večer.......mám tentýž problém se saharami u 1.8i a už si opravdu nevím rady , mám demontovaný nárazník a kompletně rozebranou elektriku do sahar po svorkovnici vedle chladiče, veškerá oxidace vyčištěna akorám mě se u těch točících sahar vrací proud do palubní desky, zvuková signalizace u toho řve a navíc mi jemě prosvicijí kontrolky a ručička palivoměru se zvedá |
Autor: | jeza08 [ stř 08. kvě 2013 21:42:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Rád bych poradil, ale bohužel nemůžu. Můj problém s větráky se "vyřešil" sám. Prostě to přestalo blbnout a zase to funguje jak má. Bude to možná nějaká vlhkost u kontaktů, která se vytratila, jakmile venkovní teploty stouply. Takže v autě mám teď skrytý problém, který nemůžu dál diagnostikovat, protože se momentálně neprojevuje. Asi mě to čeká zas na podzim. Přeju hodně štěstí. A pokud se Vám podaří Váš problém vyřešit, napište tady o tom prosím krátké pojednání. |
Autor: | swat76 [ čtv 09. kvě 2013 21:20:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Příloha: Nevlastní prosím někdo příručku na opravu automobilu citroen berlingo "JAK NA TO"......... potřeboval bych kompletní elekroistalaci k vozu 1.8i....děkuji
|
Autor: | vlado [ pát 10. kvě 2013 15:08:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
uvedenu knihy vlastnym , bol som z nej nateseny ........no je dobra na mechanicke veci.....nieco rozobrat , premastit a poskladat...... co sa tyka elektriky vyzera to pekne az kym nezacnes nieco robit....potom zistis , ze je to take univerzalne....jedine servis box podla vin.... |
Autor: | swat76 [ pát 10. kvě 2013 20:02:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Mne by stačilo schéma na berlingo 1,8i s klimou........mám tam nějaký problém který mi vrací proud zpět do přístrojové desky po vytažení kličku a zároveň sepnutí sahar chladiče........... |
Autor: | swat76 [ sob 11. kvě 2013 17:49:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátory chladiče se pořád točí |
Tak problém s větráky vyřešen na vždy sice jsem to nenafotil, ale po demontáži narazníku je vedle chladiče na straně řidiče svorkovnice. Ve svorkovnici zoxidovaný jeden kontakt a ten dělal celou tu neplechu, byl totálně KO.......káble jsem od onoho kontaktu přestřihl z obou stran a svorkovnici přemostil....vše je OK |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |