Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Ventilátory chladiče se pořád točí
Právě je sob 30. lis 2024 18:36:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 15. lis 2013 15:39:30 
Offline

Registrován: pát 15. lis 2013 15:24:59
Příspěvky: 3
zdravim stal jsem se cerstvym majitelem citroenu berlingo rv 1999. 1.4 s klimatizaci. mam problem kdyz jedu treba i delsi trasu a rucicka sh posune max na prvni pricku a dal ne ani kdybych se po.. Ale presto kdykoliv zapnu klicek i na studenym motoru tak se roztocej sahary a tocej se dokud to zas nevypnu... Poradte prosim co s tim...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. lis 2013 0:17:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Pokud je zapnutá klima, musí se sahary točit. Pokud se sahary točí i když klimu vypneš, pak je tam závada. Může být v elektronice sahary - odpory, nebo podle typu a zapojení taky v relátkách, případně by mohlo být vadný i čidlo teploty. Chce to diagnostiku a elektrikáře, pokud nejsi zrovna v citroenech honěný. Těch způsobů zapojení je hodně a bez schématu se nechytáš.
To že se ti neohřívá motor bude spíš termostatem. To poznáš podle toho, že když nastartuješ studený motor, tak hadice ke chladiči by měla být studená asi tak do dosažení teploty vody nad 80°C. Pak teprve by se měl termostat otevřít a hadice by měla být skoro okamžitě horká tak, že na ní skoro neudržíš ruku. Pokud se ale od začátku postupně ohřívá, tak termostat propouští a motor nejde pořádně ohřát, protože se pořád chladí chladičem.
Saharu můžeš na zimu odpojit - pojistkou, protože ji nebudeš potřebovat a do léta můžeš zařídit opravu. Vadný termostat vyměň okamžitě, protože s vadným budeš jezdit celou zimu se studeným motorem a to ho ničí a zvyšuje to spotřebu. Alespoň si na nově pořízeným autě vyměníš chladící kapalinu za novou, kvalitní a s jistotou, že ti nezamrzne. Pochybuju, že před prodejem auta někdo kapalinu měnil, nebo kontroloval. Spíš ji jenom dolil vodou a nejspíš ani ne destilovanou.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 0:23:17 
Offline

Registrován: pát 15. lis 2013 15:24:59
Příspěvky: 3
Ano mam to tak nějak v plánu v pondělí. vyměnit termostat a vypustit vodu nevim kudy?? a nalít novou chladící směs nevím kolik?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 9:23:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
vypustit vodu? no jednoduche povol tu nejspodnejsi hadici
napustit vodu? nejlepsi je udelat do kyblu pomer podle uvedeni na pixli a nejmene 6 litru,
nalit pojezdit, dolit, pokud bude malo, dolijes fridex, pokud v kyblu zbyde o to lepe mas na dolevani

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 13:24:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
A já bych řekl, že když se ptáš na takový věci, jako kudy vypustit vodu, tak by bylo rozumější, kdyby ti to udělal někdo zkušenější. Nic ve zlým, ale můžeš si ušetřit starosti. Výměna termostatu není tak složitá, ale na některých motorech se mění celá komora s termostatem a tam už bys mohl narazit. Celý systém se po výměně musí odvzdušnit, včetně topení a když jsi to nikdy neviděl dělat, tak raději dej někomu na pivo a nech si to udělat. V citroenu si zjisti, jakou chladící směs tam máš předepsanou a dej tam tu samou. Zase se tím vyhneš možným problémům.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 14:49:18 
Offline

Registrován: pát 15. lis 2013 15:24:59
Příspěvky: 3
Asi takhle předtim jsem měl favorita a tam jsem si dělal všechno sám. ale tohle je brlingo a ten motor ještě tak neznám...

To s povolení hadice neni potřeba našel jsem si na netu že stačí jsou všude zátky ty stačí povolit a vše leze krásně ven...

A s tim co tam mam nalejt to nevim ted je tam něco hnědýho.. sice to lepí jako fridex ale nic víc nevim. neví někdo co je tam origo předepsaný??


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 14:58:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
origo by mela byt zluta citroen
taky mam v systemu neco hnedeho/rezaveho s "blatickem" tak me na jare bude asi cekat vymena a proplach

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 16:11:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Mikra píše:
... V citroenu si zjisti, jakou chladící směs tam máš předepsanou a dej tam tu samou. Zase se tím vyhneš možným problémům.

Zatelefonuj do citroen servisu a podle VIN ti řeknou, co tam patří. Podle stáří auta se ty kapaliny postupně měnily. A když to máš hnědý, tak je to pravděpodobně něco smíchanýho a chtělo by to vyměnit i s propláchnutím čistou vodou.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18. lis 2013 13:36:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
mela by to byt Valeo Protectiv 100
ted sem byl v mototechne ze chci smes do citroena a dali mi tuhle cena 150kc za litr

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz