Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

výkonová díra motoru 1.6i 16V
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=118&t=7934
Stránka 1 z 2

Autor:  Mira N [ pát 21. čer 2013 22:36:46 ]
Předmět příspěvku:  výkonová díra motoru 1.6i 16V

Čau chlapi, potřebuju radu. Kopil jsem Berlingo r.v.2003,1.6i 16V, při rozjezdu, když plynule přidávám plyn tak poměrně dlouho trvá než začne auto akcelerovat, jak už jsou otáčky přes 2000, tak jde za plynem pěkně, ale pod je to strašně zdechlý. A když vjedu pomalu do křižovatky a chci pokračovat na 2-ku, tak se mu taky vůbec nechce a když je to trochu do kopce, tak je to zralý na 1-ku. Přeci ho nemusím pořád točit kolem 3000!.
Kdo máte stejnej motor napište mi svoje zkušenosti. Díky.

Autor:  midlander [ stř 10. črc 2013 12:34:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Já jsem nic zvláštního nezaznamenal. Pod 2000 moc nechodim, ale spíš proto že mi rve uši jak se chudák motor celej klepe než se rozjede. Je pravda že proti jedenáctistovce v C3 to není tak pružný, tam není problém jet na 1500 otáček a rozjede se v klidu. Žena je z C3 zvyklá řadit dřív, takže je schopná v Berlingu jet na 4 při 40 km/h, a na nic si nestěžovala :lol: . Na jedničku jsem nikdy řadit nemusel, naopak mi přijde že ta je dost krátká a dvojka pobere hodně.

Autor:  flacek [ sob 13. črc 2013 5:42:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Mám podobný pocit. Přesedlal jsem z Felicie 1.3MPi a ta zabírá (pokud se tomu tak dá řikat) už od spoda. U Berlinga 1.6 16V to opravdu musím víc točit. Pokud se rozjížím do prudkého kopce, tak na jedničku to musím trošku tůrovat jinak se nerozjedu. Nevím jak u těchto motorů ale co vím tak 16V jsou ve své vodě při vyšších otáčkách. Jinak mi přijde že nejvíc to táhne od cca 3000ot. Jinak zatím test proběhl na 170km/h a možná by šel i dál ale na to jaká je to koza tak jsem to radši dál nepokoušel ;)

Autor:  Ronoath [ ned 22. pro 2013 21:40:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Od doby, kdy jsem se před půl rokem stal majitelem auta v podpisu, sleduji toto fórum, a dnes bych si dovolil položit dotaz:

Můj vůz totiž při otáčkách do dvou tisíc plynule nejede, ale cuká a poskakuje. Při delším pokusu provozu v takovém stavu (ve městě se tomu neubráním, pokud nechci na každém kruhovém objezdu řadit jedničku) mi motor skočí do nouzového režimu (tedy, předpokládám, že to je nouzový režim; vůz zapípá, objeví se kontrolka chyby systému emisí (poeticky známá jako "žlutá ponorka") a pod tři tisíce otáček vůz ztratí výkon, chvěje se a má velmi nepravidelný chod (nedokáži rozpoznat, zda jede na všechny válce)

Zajímavé je, že pokud motor zhasnu, nastartuji, tak se kontrolka zhasne, mohu v pořádku jezdit, ale při další jízdě popsané výše se cyklus opakuje. Při zahřátém motoru rychleji.

Ještě bych popsal jedno překvapení, které mi vůz přichystal: Z jiných automobilů jsem byl zvyklý, že ukazatel teploty je po zahřátí motoru zhruba v polovině, avšak zde, i při při dlouhé cestě po dálnici, se krčí dole. Stoupne po zahřátí, ale nijak výrazně. Prý to auto dělá od začátku, termostat byl měněn na jaře. Nevím ovšem, zda tato chyba (nebo vlastnost?) má spojitost se závadou, kterou popisuji.

Mohu poprosit o odhad, kde může být chyba?

Předem děkuji za odpověď.

Autor:  Vena garážmistr [ pon 23. pro 2013 17:00:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

já bych tipoval že to trochu souvisí s tou teplotou. Benziňák se ohřejvá dobře a je na provozní teplotě během pár minut. To že byl měněný termostat neznamená že teplota je v pořádku. Bylo by dobré zajet na diagnostiku a nechat projít diagnostikou i "live data" a tam se zaměřit na to kolik čidlo háže teplotu vody , protože klidně může dávat špatné hodnoty a ŘJ to vyhodnotí jako že motor je studený tudíž mu cpe bohatější směs automatickým sytičem ale ve válcích pokud jsou ohřáté na provozní teplotu to dělá paseku a proto se motor "dohaduje".
To že kontrolka zhasne po startu je dobře protože to znamená že tam není žádná velká chyba ale tzv. pomíjivá která se sice uloží do paměti chyb ale není pro chod motoru nebezpečná tudíž se smaže s každým novým startem.

Autor:  Ronoath [ pon 23. pro 2013 20:19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Děkuji mnohokrát za odpověď. Ještě bych se pozeptal - přijde na závadu i obyčejný opravář, nebo spíše doporučíte autorizovaný servis?

Autor:  Ronoath [ pát 06. bře 2015 12:11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Končí nám zima a já mohu říci, že z popsaná závada se letos vůbec neopakovala. Co jsem na autě provedl?

1) Únor 2014 - výměna oleje a svíček
2) Listopad 2014 - rozvody, chladící kapalina, opět olej
3) Před měsícem - termostat
4) Ujeto od února 2014 něco kolem 15 tis Km
5) při každém tankování přidán Super Benzin Aditiv.

Nevím tedy, co z těch věcí "může" za vyřešení mých potíží, ale auto už do nouzového režimu nepadá a motor běží bez potíží.

Třeba to někomu k něčemu bude :roll:

Autor:  Bendik [ pát 07. srp 2015 7:56:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Prosim o pomoc - mam take problem, ze mi za studena cuka a vetsi kopec s nim za studena skoro nevyjedu. Teplomer na pristrojovce funguje snad v poradku, proto si myslim ze to bude jine teplotni cidlo. Na diagnostice se nic neukazalo.

Muzete mi prosim pomoc a rict jaka dalsi teplotni cidla to mouhou byt co dodavaji ŘJ teplotu? Nasel jsem nahore na motoru cidlo u strikovani a dle cisla, ktere je na nem napsane je to pry snimac tlaku nasavaneho vzduchu - je to to cidlo, ktere bych mel vymenit?

Dekuji vsem za pomoc

Autor:  midlander [ pát 07. srp 2015 18:22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Před měněním čidel bych se ještě podíval na svíčky a škrticí klapku.

Autor:  Bendik [ úte 11. srp 2015 8:30:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Svicky jsou nove a skrtici klapka vycistena jako nova.

Jake to cidlo je to spravne co dava teplotu do RJ?

Autor:  Miroslav Lengyel [ stř 12. srp 2015 9:33:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Svíčky jaké,byl upraven odtrh na hodnotu předepsanou výrobcem?Jaká diagnostika byla použita,jestli není Lexia,tak zpravidla ukáže prd a taky záleží na obsluze.Pokud je vadné čidlo,tak pak nehraje roli jestli je motor studený nebo teplý,protože chybná data ukazuje pořád.Dle mého skromného soudu by stačilo použít nějaký čistič palivové soustavy. http://citroeny.eu/do-paliva/805-intenz ... 500ml.html
Předpokládám,že vzduchový filtr byl také vyměněn.
P.S. Případně bych ještě vyčistil i sání. http://citroeny.eu/technicke-spreje-a-k ... 200ml.html

Autor:  Bendik [ stř 12. srp 2015 11:06:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Diky za pomoc.
* Ano Lexia
* za studena cuka a nejede, za tepla jede hur nez muj predchozi Renault Scenic 1.6(66kW) a zere 9l/100 (Scenic mi zral 7 pri courani po meste)
* cistice jsem zatim nepouzival, jen to rozebral a dokonale (doufam vycistil) - zkusim
* vsechny kapaliny, filtry a svicky jsem menil na jare (znacku svicek si nepamatuji), ale nic se na cukani nezmenilo - menili mi to v servise a nevim jestli delali jiny odtrh, myslim si ze ne. Od te doby mam najeto asi 2tis. km

Zatim vymeneno cidlo na teplotu v hlave, pry je tam jeste jedno cidlo na teplotu, ale to nemohu najit, nevi nekdo kde je?

Zkusim ty cistice, ale uz si ani nedavam moc sanci :(

Autor:  Miroslav Lengyel [ stř 12. srp 2015 12:06:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Jedno čidlo by mělo být přímo na termostatu.

Autor:  Bendik [ čtv 13. srp 2015 8:48:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Tohle je jedno a to druhe?

Obrázek

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 13. srp 2015 14:18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V

Vždyť jsi napsal,že to na hlavě jsi měnil. :shock:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/