Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

plně automatická převodovka AM6,r.v.2009 a výš-zkušenosti
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=111&t=8439
Stránka 1 z 1

Autor:  Kubaterka [ úte 11. úno 2014 16:06:43 ]
Předmět příspěvku:  plně automatická převodovka AM6,r.v.2009 a výš-zkušenosti

Zdravím chlapi,máte někdo zkušenosti s plně automatickou převodovkou od roku 2009 a výš,je mně nabízena C8 s touto převodovkou,typ AM6.Má 6 rychlostí a je ovládaná nějakýma servama,tudíž zdůraznuji-plně automatická!Údajně co jsem slyšel za názor,tak při 200 000km (auto má 178tis.-serviska),dost často odchází nějaká elektronická deska,která ovládá tuto převodovku-oprava 20-25tis..Tak jestli někdo máte zkušenosti,případně právě nějakou řešíte,tak prosím o rady.Převodovka je v motoru 2,2hdi biturbo-125kw.Dále mně zajímá,jak řadí,jestli třeba do kopce,když jemně přišlápnete plyn,tahá nesmyslně do vysokých otáček a pak teprve řadí nebo si zařadí normálně,jak kdyby jste řadili u manuálu.
Chci zatím občas tahat karavan 1,8t.Ted mám Galaxy r.v.01 s automatem a ta to moc nedává-myslím tím ta převodovka,kdybych tam neměl možnost řazení,tak bych se nikam nedostal,pod zátěží vytáčí nesmyslně rychlosti k 3500 o/min,přitom to motor normálně zvládá kolem 2500 o/min..Tak jsem si zařekl,že automat už nechci,ale co zjištuji o tomhle novém AM6,tak prý údajně vše bezproblémů-teda ted myslím servis.Tak bych to možná zkousl,jenom mám strach z toho nesmyslnýho vytáčení kvaltu nad 3000 otáček,toho bych se chtěl vyvarovat!Dále by mně zajímala spotřeba,nemáte zkušenosti,jestli tam je větší spotřeba než u klasiky,nebo je už tak vymakaná,že se dá srovnat s manuálem?

Autor:  Mikra [ úte 11. úno 2014 16:44:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: plně automatická převodovka AM6,r.v.2009 a výš-zkušenost

Syn ji má na C5 2.0 HDi a jezdí asi o litr dráž než já s mým a max. o půl litru dráž proti manuálu 2.0 HDi. Ale ten komfort za to stojí. Problémy s životností nejsou, pokud ji někdo neodrovnal tím, že neměnil včas olej a nebo nějakým nevhodným olejem. Na správným oleji tahle převodovka stojí a výměna max. po 40.000 km jí prodlouží život. Není s ní problém ani na autech s 350.000 km. Kamarád ji měl na C5 Biturbo 125 kW a tahal s tím auta. Podle něj s plným přívěsem si to biturbo vezme hodně nafty, s manuálem by dokázal tahat laciněji. Ale tohle je Tiptronic Aisin a u toho máš možnost manuálního řazení. Když se ti bude zdát, že převodovka přetáčí, není problém řadit ručně. Žádný automat nevidí řidičovi do hlavy a jeho režim je uzpůsobenej požadavkům motoru. Ono je to těžký. Pokud budeš tahat těžkej přívěs pořád, tak ani spojka u manuálu nebude mít kdo ví jak dlouhej život. A věř, že komplet spojka na biturbo tě přijde jen za matroš přes 30.000,- Kč. To než proděláš na vyšší spotřebě už chvíli trvá.
Já kdybych dnes kupoval Citroena, tak už jedině s AM6.
Před koupí auta si nech udělat důkladnou diagnostiku a otestování převodovky nějakým zkušeným mechanikem. Do autorizáku ale spíš nechoď, tam většinou odhalej prdlajs a automatům tam nerozuměj vůbec. Opravy řeší přes jiný specializovaný firmy.
AM6 po r.v. 2009 by už problém s hydroblokem měla mít vyřešený. Závady se objevovaly ze začátku a dnes už to myslím nehrozí.

Autor:  Kubaterka [ úte 11. úno 2014 17:37:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: plně automatická převodovka AM6,r.v.2009 a výš-zkušenost

Díky za info,čtu různý recenze na netu,AM6 tam řeší pořád nějaký problémy,je ovšem pravda,kdo jaký přístup k danému vozidlu měl.C8 má být dotažená z Rajchu,tym by snad měl být servis na úrovni.Tahat karavan budu párkrát do roka celkem cca asi 2-3tis. za rok,takže manuál by na prdel dostat nějak zvlášt neměl.Jsem z Brna,nevíš nějaký servis ohledně důkladné kontroly převodovky AM6,neberu v potaz autorizáky!Píšeš,že máte v rodině taktéž biturbo.Jaký stím máš zkušenosti,ohledně spolehlivosti biturba a výkonu.Co má známej známýho v autorizáku,tak mně od toho hodně zrazoval,že se jim ty turba nepovedly,co se týče komunikce s elektronikou a následným fungováním.Mně se zas líbí ten výkon.Je fakt,že v nových motorech už biturbo není a je zvednutej výkon u 2.0 na 120kw(z dřívějších 100kw).

Autor:  Mikra [ úte 11. úno 2014 17:56:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: plně automatická převodovka AM6,r.v.2009 a výš-zkušenost

No jo, to je věčná debata. Biturba se haněly od začátku, protože je to o dost složitější na seřízení, ale celej ten motor je novější než stará 2.2 a jinak řešený. Mechanici si někdy zoufaj, jak je tam blbej přístup k různým věcem. Drahý neopravitelný vstřiky proti 2.0, ale zase lepší než Delphi, který nic nevydržej. Já jsem zatím žádný problémy s motorem neměl, jen samý maličkosti. Najeto mám 126.000 km. Výkon je famózní, proti 2.0, ale srovnat to s 2.0 120 kW nemám kde. Osobně si myslím, že objem nenahradí žádný chip a v podstatě to zvýšení výkonu 2.0 na 120 kW je něco jako chip. Když se výkonu nepřizpůsobí celý zbytek motoru, tak si myslím, že mu to nijak neprospívá.
Osobně si myslím, že nejlepší volbou pro C5 (C8) je kombinace 2.0 HDi s AM6. Na normální ježdění. Na to tahání se ta 2.2 hodí líp.
U Brna bohužel nikoho neznám. No a s tím servisem v Německu si nedělej moc velký iluze. Taky tam uměj pěkný svinstva. Ale to je možný všude. I u nás jsou slušný servisy. Je to prostě individuální.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/