Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

C3 Picasso 1,6 HDI 115
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8002
Stránka 1 z 1

Autor:  milano_cz [ pon 15. črc 2013 18:56:30 ]
Předmět příspěvku:  C3 Picasso 1,6 HDI 115

v dubnu objednáno, začátkem června bylo doma. bílá barva, výbava exclusive + koule za 340kolíků. po měsíci mám najeto cca 5000km (trochu jsem to projížděl :-)) a jsem nadšený. zatím. spotřeba 5,8l, ale jezdil jsem polovinu s rakví a nosičem kol na závěsném. na dálnici tempomat na max 120km/h.
dle recenzí:
- má být mizerné řazení, dle mě je jen trochu tuhé, jakoby gumové (ale octavka má opravdu lepší).
- výhrady k mazání motoru, především turba, budu řešit vyjmutím sítka při první výměně oleje (udělám dříve při 10000km). dotazem to dělá spousta i značkových servisů. dle toho mého stačí dodržet výměny oleje (budu měnit dříve) a používají TEC 2000 na výplach. přidává se do oleje před výměnou a pak spolu s ním vypustí. podobně doporučují čistit palivovou soustavu.
- zadní náprava na říčných nerovnostech skáče a dělá rány, zřejmě dan za konstrukci. trochu se naklání a ve větru vlaje, ale není to nic hrozného. jsem radši za vyšší auto a vyšší posez.
moje postřehy:
- sedačky bohužel mají jen velmi lehké boční vedení. zapínání pásů je poměrně nízko a loketní opěrka spolu s opěrkou na dveřích má mizernou ergonomii - máte ruce nestejně vysoko
- kaplička s přístroji je ve středové části super a díky velikosti čísel je rozhodně lépe viditelná než klasicky za volantem
- tempomat je oproti octávce luxusně provedený. žádné vypnout/zapnout a složitá změna hodnoty, ale je vidět kolik je nastaveno, jednoduše se dává do pauzy a zpět, jednoduše se nastaví nová rychlost,..
- koule má zvláštní úhel a když na ni dám nosič na kola, není rovně ale dost šikmo. s tím se nedá dle vyjádření servisu nic dělat a bude mě čekat uprava nosiče.

máte li někdo postřehy ke stejnému typu a motorizaci, vložte...

Autor:  milano_cz [ čtv 01. srp 2013 14:31:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

tak po cca 2 měsících a 6000km klesla spotřeba na 5,4l. testoval jsem rozdíl mezi obyčejnou (levnější) naftou a verva diesel od benziny. spotřeba mi vychází o 0,2-0,3 litrů nižší (revidováno 12.9.2013), což je rozdíl 6kč na 100km ve prospěch vervy.
po výměně oleje dle servisu ještě klesne..
s koulí je problém - je namontovaná pod úhlem směrem od vozu a nic se s ní nedá dělat. vzhledem k tomu, že to je originál, nemá moc smysl se handrkovat se servisem a řešit jestli je chyba v nosiči nebo kouli. tohle si nechám na nějakou vážnější závadu.

Autor:  milano_cz [ čtv 12. zář 2013 8:51:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

tak mám 10000km a začaly první menší problémy:
je potřeba seřídit řazení. jde tam špatně zpátečka a 1+2.
čeká mě opětovné seřízení dveří.
měním olej.
po drobné kolizi, náraz zezadu, se mi "vyřešil" problém s koulí. nosník se v uložení lehce ohnul a poloha koule je jak má být. bohužel to znamená návštěvu servisu, kontrolu plastů, nastříkání nárazníku, čidla, koule,...odhadem 5-15k. naštěstí z pojisky.
s odstupem času se mi zdá, že motor je trochu více slyšet. ve vyšších otáčkách regulerní kravál.
sedačky jsou opravdu nic moc - nevadí mi, že jsou tvrdé, ikdyž po pár set kilometrech z nich bolí zadek, ale že neexistuje boční vedení.
podvozek je dobrý na rovné silnici, tam je ale dobrý každý, ale na nerovnostech to jsou takové rány až do kabiny, že se o auto bojím. v zatáčce na nerovnostech uskakuje
něco mi při jízdě po kostkách chrastí v palubce....
uvidím, jak se bude vyvíjet dále. každopádně do půl roku platí zvláštní režim reklamací, kdy má zákazník právo si vybrat mezi opravou a výměnou za nové :-)

Autor:  milano_cz [ ned 08. pro 2013 9:54:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

- před měsícem další náraz zezadu - začínají se mi doma hromadit zadní nárazníky, držáky a světla... :-)
- současně s tím opětovné problémy s řazením. to mám již jednou měněné lanovody. tentokrát jsem servisemana vytáhl na projíždku. pěkně řadil, aby viděl jak to jde. celkem rychle uznal, že to není ono...jsem zvědavý, jak se rozhodnou :-)
- po dobu opravy mám zapůjčené c-Elysee s 1,6 hdi 5r. (nové - najeto 3000km) řazení jde daleko lépe, lehce, ale chod páky je jak v mém starém berlingu. sedačky o 100% lepší boční vedení. vstup do kufru nanic. valím oči na spotřebu. po městě jezdím za 4,5l, když jedu i mimo město, tak se do 4l vejdu!! s dálnicí do 110 jsem taky do 4,5l. pak už to jde trochu, ale opravdu jen trochu nahoru. motor má ale trochu horší projev než 84kw 1,6. lehce traktorový. tohle auto bych si sice nikdy nekoupil, protože se mi nelíbí, ale ten motor je úžasný. do druhé c3p bych ho bral :-)...rozdíl 1-1,5l/100 je ale opravdu velký...v současné době jezdím s c3p za 5,5l a už se to asi nezmění.
- něco mi chrastí v kabině. dle technika to je od motoru, prý to není tak hrozné (rozumím mu, v c elysee s 3000km rachtá palubka jak prase), ale co se dá dělat, budou muset hledat. nemíním čekat až se něco urve a poslouchat drnčení mě taky nebaví.
- jezdím v praze, takže jsem musel koupit něco na rozleštění škrábanců...:-(

Autor:  Prudas [ čtv 13. úno 2014 16:00:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

Zdravím, mám stejný model, bez tažného. s panoramatickou střechou a couvací kamerou. Koupil jsem předváděčku a po výměně oleje ve 20 tis. spadla spotřeba. Teď v zimě dlouhodobě 5,5 l a jezdím poměrně svižně, hodně používám tempomat. S loketní opěrkou nemám problém, asi záleží na velikosti postavy, kde je sedadlo, protože opěrka je na něm závislá. S řazením zatím problém nemám, musím to zaklepat na dřevo, ale chci se zeptat, jak se projevuje to špatné mazání motoru? Ono možná bylo výhoda koupit předváděčku ze servisu, protože to teoreticky mohli řešit v tom servisu. Já jsem měl problém se světly, v mlze mi dělaly kužel před autem, tak jsem nic neviděl, ale na technické to odstranili a seřídili mi je. Nemám v povaze zásadně zasahovat do auta, ale při nejbližší příležitosti chci vyměnit žárovky v interiéru za led diody CAN BUS. Mám je částečně vyměněné v Berlingu a je to velký rozdíl ve svítivosti.

Autor:  milano_cz [ úte 18. úno 2014 16:38:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

ahoj, kolik mělo najeto a co jsi za něj dal, pokud to není tajné? mazání motoru je asi v pohodě, ale k turbu (nebo od něj) vede holendr a v něm je jakési sítko, které se může zanést. samozřejmě za předpokladu, že se nedodrží výměna oleje, nenecháš vychladnout turbo apod akce, při kterých se "připeče" olej. já měnil olej při 10000km, za 14dní jdu na 20000km prohlídku. standardně sítko servis nekontroluje. musí se totiž demontovat FAP nebo turbo (nevím přesně). takže pokud s autem jezdíš normálně není se čeho bát. kdysi měli u tohoto motoru (16V verze) problém s tím, že holender byl blízko bloku a olej se přehříval, to ale pro tento typ (8V) předělali. + spoustu dalších věcí..koukni sem [http://www.autorubik.sk/technika/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/]
problém s řazením mám z 90% vyřešený. vyměnili spojku a nebylo to ono, tak vyměnili synchrony na 1+2 a zpátečce a nebylo to ono a nakonec to byla nějaké hřídel + pár dalších součástek v převodovce. ted jde pěkně, jen 2 by ještě chtěla vylepšit. dám tomu čas a uvidím..
až vyměníš žárovky, dej mi vedet + pošli odkaz na typ prosím.
spotřebu mám dlouhodobě 5,4l, ale zase tak moc to nehoním. po výměně v 10000km se nic nezměnilo. ted jsem jel itálii s rakví, dálnici 130km/h za 5,8l.
v poslední době jsem otestoval ix20 v 1,6 crdi a nejezdí zdaleka tak dobře jako piko. papírově více kw, ale ve vyšších otáčkách, Nm má ale nižší a hlavně spřevodovaná je více do pomala. piko točí při 130km/h (skutečných, tachometrových 135km/h)) 2500ot a tohle mělo o cca 200 více..podle mě je piko s tímhle motorem parádní auto a to i přes ty bolístky co řeším..
díky

Autor:  Prudas [ pon 18. srp 2014 11:13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

Moje Picasso mělo najeto cca 18 000Km a cena byla 330 tis. je to Exclusive, barva Bílá krémová metalíza, včetně panoramatické střechy a hagusů, navigace a couvací kamery. Elektronická klima, ambientní led interieru, tempomat, led denní světla, automat na světla a stěrače, paket cestování, tónovaná skla,atd. Na autě nízkoprofilové pneumatiky, hliníkové disky, včetně pojistných šroubů, reflexní koberečky na podlaze a samozřejmě povinná výbava. Jak bývalo u Citroenu dobrým zvykem. Nechal jsem si dát nové stěrače a jel jsem pro dálniční známku a naftu. Teď v srpnu jedu na garančku po 40 000 km. Musím říct, že jsem z vozu hodně nadšen. :) Spotřeba při delších trasách byla dlouhodobě 5,4 kombinace město, mimoměsto a dálnice. (pro srovnání Berlingo 1,6 16V benzín 8,5 - 9l /100 km) V současné době jezdím za 6,1. Hodně jsem coural po městě a jezdil kratší trasy se studeným motorem.

Povinnou výbavu plus další nářadí jsem naskládal kolem rezervy pod podlahu kufru, vešel se tam i křížový klíč na kola. Občas se hodí. K autu jsem dokoupil zimní pneu včetně disků a poklice originál citroën, sněhové řetězy a příčníky origo citroën z bazoše. Příčníky jsem zatím použil jen jednou. Vstupní otvor do kufru je sice menší , ale i tak jsem v autě zatím převezl pračku s horním plněním, 220cm x 80cm kompletní pivní set,cimbál, kočárek pro dvojčata včetně těch dvojčat ve vajíčkách spolu s třemi dospělými osobami a nákupem. :) Velká výhoda vyššího vnitřního prostoru a variability sedadel je nedocenitelná. Standartně vozím jedno dítě ve vajíčku, kočárek a maminku od toho našeho dítěte. :) Běžný kočárek vejde do kufru, větší kočárek vyžaduje posun zadních sedadel o jeden zub kvůli rozchodu podvozku. Minulý týden jsem koupil nové přední stěrače, vrzaly a občas koupím novou náplň do vestavného osvěžovače. Tropické mango. To je jediná závada, která mě zatím zlobí. Po poslední výměně voňky mi nejde vyndat ten otočný knoflík intenzity vůně. :(

Navigace není v češtině, ale dá se jezdit i s vypnutým zvukem. Celkem slušně to ukazuje aktuální uzavírky a zatím to našlo všechny cíle, co jsem zadal. Uvažuju o instalaci češtiny. Dobrá je konektivita zvuku jak z telefonu přes usb, tak přes bluetooth. Ve výbavě Exlusive jsou velurová sedadla. Podle mě jsou tvrdší, ale vyhovují mi i na delší jízdy, v kombinaci s loketní opěrkou pohodlné svezení. Akorát ty nízkoprofilové pneumatiky v kombinaci s některými okrskami... No prostě trpím i za auto. Jsem zvědav, kdy budu měnit první čepy, kosti, apod. Každopádně je auto výborně odtlumené, motor není skoro slyšet, když jedu za traktorem, tak ho taky neslyším, nejvíc hluku propouští boční okna. Ve městě je hodně obratné i díky kombinaci parkovacích senzorů a couvací kamery.

Až vyřeším garančku, tak se vrhnu na ty led can bus vnitřní žárovky. Neměl jsem čas je shánět. Teď jsem dodělával garáž, ať mám kde parkovat toho mazlíka.

Každopádně mám v plánu do budoucna koupit rakev na věci na střechu, protože i když je auto vevnitř prostorné a kočárek skladný, tak prostě zabere velkou část kufru.

Toť zatím vše po 22 tis km a 8 měsích provozu.





milano_cz píše:
ahoj, kolik mělo najeto a co jsi za něj dal, pokud to není tajné? mazání motoru je asi v pohodě, ale k turbu (nebo od něj) vede holendr a v něm je jakési sítko, které se může zanést. samozřejmě za předpokladu, že se nedodrží výměna oleje, nenecháš vychladnout turbo apod akce, při kterých se "připeče" olej. já měnil olej při 10000km, za 14dní jdu na 20000km prohlídku. standardně sítko servis nekontroluje. musí se totiž demontovat FAP nebo turbo (nevím přesně). takže pokud s autem jezdíš normálně není se čeho bát. kdysi měli u tohoto motoru (16V verze) problém s tím, že holender byl blízko bloku a olej se přehříval, to ale pro tento typ (8V) předělali. + spoustu dalších věcí..koukni sem [http://www.autorubik.sk/technika/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/]
problém s řazením mám z 90% vyřešený. vyměnili spojku a nebylo to ono, tak vyměnili synchrony na 1+2 a zpátečce a nebylo to ono a nakonec to byla nějaké hřídel + pár dalších součástek v převodovce. ted jde pěkně, jen 2 by ještě chtěla vylepšit. dám tomu čas a uvidím..
až vyměníš žárovky, dej mi vedet + pošli odkaz na typ prosím.
spotřebu mám dlouhodobě 5,4l, ale zase tak moc to nehoním. po výměně v 10000km se nic nezměnilo. ted jsem jel itálii s rakví, dálnici 130km/h za 5,8l.
v poslední době jsem otestoval ix20 v 1,6 crdi a nejezdí zdaleka tak dobře jako piko. papírově více kw, ale ve vyšších otáčkách, Nm má ale nižší a hlavně spřevodovaná je více do pomala. piko točí při 130km/h (skutečných, tachometrových 135km/h)) 2500ot a tohle mělo o cca 200 více..podle mě je piko s tímhle motorem parádní auto a to i přes ty bolístky co řeším..
díky

Autor:  milano_cz [ stř 20. srp 2014 15:46:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

..my se mezitím rozrostli o dalšího člena rodiny a už mi auto přijde malé...tohle vedet, vzal bych C4 picasso...:-) rakev už ani moc nesundavám. koupil jsem bílou od hakru magic 320 (nebo 340?) za 3400kč a je super. velikost akorát a hlavně se vejdu do podzemní garáže (1 cm vůle :-))
začal jsem pico honit a bere pořád do 5,5l. když jsem ho šetřil, v pohodě do 5l, ale nuda..
mám najeto 31000km a měnil jsem tyčku stabilizátoru. rozbil pravý podběh (přidělal jen elektrikářskou páskou) a kryt levého zrcátka...
ted řeším prodloužení záruky na 5 let a 80000km (na město mám od letoška skůtr, takže už tolik nenajedu). chtějí za to cca 7500kč.
olej měním po 10000km pořád. před výměnou dám TEC2000.

Autor:  milano_cz [ úte 25. dub 2017 9:37:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: C3 Picasso 1,6 HDI 115

..tak mám najeto 75000km....a auto mě už pěkně sere. jak se říká, pověstný francouzský krám. ve 27000 měněná spojka a půl převodovky. v 75000 to samé. oprava za 80tis kč a musel jsem si zaplatit práci za výměnu spojky. záruka je totiž jen do 70000km. na převodovku naštěstí do 80k km...
asi to nebude náhoda, protože dneska už dělají slabší motor (tuším 81kw s močovinou) a jen 5ti kvalt. pravděpodobně kombinace 84kW motoru a 6r převodovky je smrtelná. jinak si to neumím vysvětlit...krám půjde z domu, nemíním čekat na další výměnu poloviny auta...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/