Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
klima & sahary http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=101&t=791 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | benisekjosef [ úte 26. led 2010 8:57:51 ] |
Předmět příspěvku: | klima & sahary |
Cus kluci.zajimalo by me zda kdyz zapnete v mrazech klima tak kompresor nesepno coz je mi jasny ale nemeli by se zapnout aspon sahary?na xantii jsem to tak mel s automatickou klimou ze kdyz sem ji zapnul rozbehly se sahary at uz zapnul kompresor nebo ne...tak by me jen pro zajimavost zajimalo jestly u xm je to bez sahar...muze to nekdo vyzkouset kluci na y4? |
Autor: | Šepleta [ úte 26. led 2010 9:42:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
sahary sa jednoznačne majú púšťať, mne sa púšťajú.... |
Autor: | benisekjosef [ úte 26. led 2010 10:07:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Šepleta píše: sahary sa jednoznačne majú púšťať, mne sa púšťajú.... A to pises ze skosenosti s bx nebo xm y4? |
Autor: | koule [ stř 27. led 2010 22:24:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
mam sice Y3, jenze fce by mela bejt stejna, tzn. sahary se musej pustit. Kompresor se taky muze pustit, zalezi na tlakach v chladicim systemu |
Autor: | Dan [ ned 07. úno 2010 13:54:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Sahary se jednoznačně pouštějí jen když běží spojka kompresoru. Jinak tomu nemůže být. Z ovladače klimy jde jen jeden signál který jde do spojky kompresoru a zároveň jde do řídící jednotky sahar. Takže jednoduše nejde kompresor nejdou sahary. Jinak kompresor se zapíná při teplotě nasávaného vzduchu cca 3 až 7 stupňů. Takže pokud mrzne, kompresor se Vám nezapne. Možná na chvilku, když se nasaje teplý vzduch z motoru. |
Autor: | benisekjosef [ pon 08. úno 2010 9:02:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Dane konecne odpoved ktera mi uspokojila .myslel sem si to ze pokud nesepne spojka kompresoru nepobezi sahary.v minulym tydnu mi klima fakala normalne pac odpoledne bylo cca 5nad nulou.takze mi funguje presne podle tveho popisu.dekuju za potvrzeni me teorije kompresor verzus klima... PS:Dane mame vsichni stejnou karu coz nas spojuje a vsichni sme tak trochu blazni posahany pac normalni smrtelnik by si xm nekoupil proto je cele forum zalozeno v rodinem citroenarskem duchu tak neni zapotrebi si vikat ... |
Autor: | 09medvěd [ pon 08. úno 2010 13:39:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Dan píše: Sahary se jednoznačně pouštějí jen když běží spojka kompresoru. Jinak tomu nemůže být. Z ovladače klimy jde jen jeden signál který jde do spojky kompresoru a zároveň jde do řídící jednotky sahar. Takže jednoduše nejde kompresor nejdou sahary. Jinak kompresor se zapíná při teplotě nasávaného vzduchu cca 3 až 7 stupňů. Takže pokud mrzne, kompresor se Vám nezapne. Možná na chvilku, když se nasaje teplý vzduch z motoru. že by omyl mám Y4 digi klima a ráno třeba při -10 pustím ohřev "pouze" na okno a automaticky se sepnou sahary(značí i zelená kontrolka AC a jsou i slyšet)a tudíž běží i kompresor.A pak,přece nechceš tvrdit,že když i při teplotách pod nulou dojde k vyšší teplotě motoru následkem třeba popojíždění v koloně nebo nedostatku chladící kapaliny,tak ti nic nebude chladit motor,protože sahary kvůli kompresoru nesepnou?To nemá moc logiku.Sahary jsou sice závislé na kompresoru,to ano ale taky na čidlu teploty motoru.A navíc i citroen(a nejen ten,ale i další)doporučují "i v zimě" nechat občas proběhnout klimu z důvodu promíchání plynu v natlakovaném systému. |
Autor: | 01mira01 [ pon 08. úno 2010 19:09:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
09medvěd píše: Dan píše: Sahary se jednoznačně pouštějí jen když běží spojka kompresoru. Jinak tomu nemůže být. Z ovladače klimy jde jen jeden signál který jde do spojky kompresoru a zároveň jde do řídící jednotky sahar. Takže jednoduše nejde kompresor nejdou sahary. Jinak kompresor se zapíná při teplotě nasávaného vzduchu cca 3 až 7 stupňů. Takže pokud mrzne, kompresor se Vám nezapne. Možná na chvilku, když se nasaje teplý vzduch z motoru. že by omyl mám Y4 digi klima a ráno třeba při -10 pustím ohřev "pouze" na okno a automaticky se sepnou sahary(značí i zelená kontrolka AC a jsou i slyšet)a tudíž běží i kompresor.A pak,přece nechceš tvrdit,že když i při teplotách pod nulou dojde k vyšší teplotě motoru následkem třeba popojíždění v koloně nebo nedostatku chladící kapaliny,tak ti nic nebude chladit motor,protože sahary kvůli kompresoru nesepnou?To nemá moc logiku.Sahary jsou sice závislé na kompresoru,to ano ale taky na čidlu teploty motoru.A navíc i citroen(a nejen ten,ale i další)doporučují "i v zimě" nechat občas proběhnout klimu z důvodu promíchání plynu v natlakovaném systému. Je to tak na okna a maká klima včetně sahar. nehledě na to mě automaticky spuští klima i pod nulou. Nehledě na to že mi kolikrát běží sahara jen je to ohřáte i když vypnu motor jakou dobu aninevim proč. |
Autor: | benisekjosef [ úte 09. úno 2010 9:18:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
že by omyl mám Y4 digi klima a ráno třeba při -10 pustím ohřev "pouze" na okno a automaticky se sepnou sahary(značí i zelená kontrolka AC a jsou i slyšet)a tudíž běží i kompresor.A pak,přece nechceš tvrdit,že když i při teplotách pod nulou dojde k vyšší teplotě motoru následkem třeba popojíždění v koloně nebo nedostatku chladící kapaliny,tak ti nic nebude chladit motor,protože sahary kvůli kompresoru nesepnou? Tak sem konecne dostal k nahlednuti schema od sahar.tak sahary spousti vice cidel.tak je to takto: 1.cidlo teploty vody. Dle teploty vody pres ridici jednotku spousti na 3 rychlosti. 2.klima v auto rezimu. Dle vyhodnoceni venkovni teploty a vnitrni teploty se sepne po dobu nez se v aute ohreje ci vychladi na nastavenou teplotu.(vyzkouseno.otevrel sem dvere auto se tim padem ochladilo klima seplo.po ohrati klima vyplo.nezkousel sem pri studenem motoru.jelikoz je schematu nakresleno i cidlo vlhkosti verim tomu ze to bude obdobne jak v bodu c.3.) 3.klima vrezimu okna Dle vyhodnoceni venkovni teploty a cidla vlchkosti sepne nebo nesepne klima k odmrazeni oken.(proto sepne pri ruznych teplotach nekdy pri -5 a nekdy pri -10 zalezi na vlhkosti.cidlo je kresleno ve vaze vzduchu takze 2.5 ma nejspis toto cidlo z nakych duvodu jako bonus.ale po 2min klapani mi klima sepla a pridavam tomu vahu ze jsem mel okna zamrzla i zevnitr.hold 2.5 potrebuje chvilku klapat na volnobeh nez pusti klima.jinak si to neumim vysvetlit.a postrech jakmile vaha vypla sitic hned se pustil i kompresor klimi.) 4.pokud mi nesepne spojka kkompresoru nebezi sahary.je tam blokace pac cudlik ac da impulz jednotce.jednotka vyhodnoti cidla.pak pusti kompresor a po spusteni kompresoru a vratnem impulzu ze bezi pusti sahary.ale to mi prijde ze dela to fijalovi relatko pred kaslikem na jednotky.ten nakres neni az tak presnej na umistneni. Jinak sem jen ze zvedavosti byl zmerit klima tak tlaky tam jsou predpisovy a hlidac tlaku funguje relatka sem koupil vcera uplne novy. A jeste ktem nakresum.nekdo vise psal ze vsechny klimi jsou stejny jen se lisi manualnim nebo dig.ovladanim.neni to tak pac mam odlisny 4schemata jen u 2.5td. A to 2.5vaha vzduchu manual/digi a 2.5 bez vahy manual/digi...a jeste co se mi povedlo prelouskat z nemciny tak pri montazi origo topeni wabesto je tam vzajemna blokace relatkama. bud bezi wabesto a nebo klima. Takze neni xm jako xm |
Autor: | koule [ úte 09. úno 2010 22:23:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Pokud je na digi nastavena jina teplota nez max, tak spinaj sahary na pomalo. Jestli spinaj sahary pri sepnuti spojky kompresoru, pak treba ano, ale narychlo... Proste, kdyz se klima rozhodne, ze nepojede na ECO, pak bezej sahary "napomalo" jiz pri otoceni klicku do polohy 1. A tocej se dokud se manualne neprepne na ECO, nebo nevypne motor. |
Autor: | Dan [ pát 05. bře 2010 18:52:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
benisekjosef píše: že by omyl mám Y4 digi klima a ráno třeba při -10 pustím ohřev "pouze" na okno a automaticky se sepnou sahary(značí i zelená kontrolka AC a jsou i slyšet)a tudíž běží i kompresor.A pak,přece nechceš tvrdit,že když i při teplotách pod nulou dojde k vyšší teplotě motoru následkem třeba popojíždění v koloně nebo nedostatku chladící kapaliny,tak ti nic nebude chladit motor,protože sahary kvůli kompresoru nesepnou? Tak sem konecne dostal k nahlednuti schema od sahar.tak sahary spousti vice cidel.tak je to takto: 1.cidlo teploty vody. Dle teploty vody pres ridici jednotku spousti na 3 rychlosti. 2.klima v auto rezimu. Dle vyhodnoceni venkovni teploty a vnitrni teploty se sepne po dobu nez se v aute ohreje ci vychladi na nastavenou teplotu.(vyzkouseno.otevrel sem dvere auto se tim padem ochladilo klima seplo.po ohrati klima vyplo.nezkousel sem pri studenem motoru.jelikoz je schematu nakresleno i cidlo vlhkosti verim tomu ze to bude obdobne jak v bodu c.3.) 3.klima vrezimu okna Dle vyhodnoceni venkovni teploty a cidla vlchkosti sepne nebo nesepne klima k odmrazeni oken.(proto sepne pri ruznych teplotach nekdy pri -5 a nekdy pri -10 zalezi na vlhkosti.cidlo je kresleno ve vaze vzduchu takze 2.5 ma nejspis toto cidlo z nakych duvodu jako bonus.ale po 2min klapani mi klima sepla a pridavam tomu vahu ze jsem mel okna zamrzla i zevnitr.hold 2.5 potrebuje chvilku klapat na volnobeh nez pusti klima.jinak si to neumim vysvetlit.a postrech jakmile vaha vypla sitic hned se pustil i kompresor klimi.) 4.pokud mi nesepne spojka kkompresoru nebezi sahary.je tam blokace pac cudlik ac da impulz jednotce.jednotka vyhodnoti cidla.pak pusti kompresor a po spusteni kompresoru a vratnem impulzu ze bezi pusti sahary.ale to mi prijde ze dela to fijalovi relatko pred kaslikem na jednotky.ten nakres neni az tak presnej na umistneni. Jinak sem jen ze zvedavosti byl zmerit klima tak tlaky tam jsou predpisovy a hlidac tlaku funguje relatka sem koupil vcera uplne novy. A jeste ktem nakresum.nekdo vise psal ze vsechny klimi jsou stejny jen se lisi manualnim nebo dig.ovladanim.neni to tak pac mam odlisny 4schemata jen u 2.5td. A to 2.5vaha vzduchu manual/digi a 2.5 bez vahy manual/digi...a jeste co se mi povedlo prelouskat z nemciny tak pri montazi origo topeni wabesto je tam vzajemna blokace relatkama. bud bezi wabesto a nebo klima. Takze neni xm jako xm No tak teď jsem s toho víc moudrej ja před tím. Docela by mě zajímalo jak máš udělané tři rychlosti sahar. Taky bych je bral. Za další, ze schématu je pátrné, že z řj klimy jde jen jeden signál na spuštění spojky a sahar. Jediné co je ještě v cestě spuštění spojky kompresoru je tlak. spínač na vysoušeči a relé které si spíná řj sahar, která může v důsledku vysoké teploty vody odpojit spojku klima kompresoru. To jak si panel klimy spustí klimu v závisloti na čidlech je věc jiná. Ale v když je auto vymrzlé na -10 tak v žádném případě se nesmí sepnout kompresor. Jinak otázečka. Bliká ti desetiná tečka na panelu v nastavení teploty po zapnutí. Jinak si můžem zavolat a vysvětlit si to on-line, protože to jinak nemůže být. Jedniné, kde by mohla být vyjímka jsou poslední ročníky xmek, kde snad by mohl být i nějaký ten can-bus, ale ještě jsem ho neviděl. |
Autor: | benisekjosef [ pon 08. bře 2010 23:22:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Dane at je to zapojene jak chce hlavni je ze sem vyresil ze pri -10 nesepne kompresor tudiz ani sahary.proste nesepne kompresor nesepnou sahary.jak pises tak nikdy se mi nestalo ze by v poloze c1 v zapalovani seply sahary a nebo displej ci vetrak v kokpitu od digiklimi at uz teplota vody byla do 100stupnu.nad 100 to nevypinam a cekam az se auto saharama ochladi coz byva behem 1minuty.a stema rychlostma sahar 2.5td ma fakt 3rychlosti sahar.rok 99 na 100% jelikoz sem to uz resil s kamaradem co ma stejny rok jen chudsi verzi.oba jsme koukali jak puci.a nikdo tam nic nepredelaval.stou teckou netusim.zahadnym zpusobem mi prasly krystaly ci neco takovyho a ukazuje mi to jen cela cisla.pristi tyden jedu pro novej panel tak juknu ale co ma za vyznam ta blikajici tecka? |
Autor: | koule [ úte 09. bře 2010 13:38:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
blikajici tecka znamena nejakou chybu v klimatizacnim systemu... |
Autor: | benisekjosef [ stř 10. bře 2010 8:18:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Tak sem se dokopal a vymenil panel.po nastartovani s max teplotou a v rezimu auto desetina tecka dvakrat blikne.coz je asi naka chyba predpokladam .ale prisuzoval bych ji ovladacimu moturku na teplotu kterej sem nedavno menil a nebo vymene panelu?... |
Autor: | koule [ čtv 11. bře 2010 0:40:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klima & sahary |
Vyblikej si zavady. Tam ti to odpovi na vsechny vsetecny otazky ohledne stavu klimy. Pak resetni pres blikatko (dela se to celkem spatne, kupr u my to nejde vubec - odpojeni na dobu neurcitou od baterky nepomaha. Ale treba se ti povede... Pak znovu vyblikat a uvidis jeslti tam stale neco je... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |