Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Jak jsem si naběhl
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=9733
Stránka 1 z 1

Autor:  penzista [ čtv 05. kvě 2016 22:58:53 ]
Předmět příspěvku:  Jak jsem si naběhl

Asi tak 400 km zpátky se mi při akceleraci v otáčkách cca 2 500 a výše začal objevovat takový divný dunivý zvuk z motorového prostoru, jako když je vadný vstřikovač a ve větším fofru to do válce nekontrolovaně leje. Při ubrání plynu nic. Mám C4 Picasso, 2.0 HDI s robotizovanou převodovkou, 110 tis. km.
No a protože za týden jedu do termálů v zahraničí, musel jsem rychle konat. Po předvedení zkušenějším jsme se všichni utvrdili v podezření na chybný vstřikovač, i když by měl podle ujetých kilometrů na nějaké sabotáže ještě čas. To auto nedostalo ani kapku nějaké jiné nafty než od čerpaček, pro jistotu přidávám při tankování aditiv. Ale spokli jsme to i s navijákem.
Takže jsem navštívil servis, který umí nejen diagnostikovat, ale i opravovat vstřikovače (nový cca 7 500, od nich repasovaný 3 500 Kč, mění se většinou všechny vnitřnosti, tak nejdi tam). Auto jsem tam nechal s tím, že zjistí problém a ten opraví.
Ještě dodám, že jsem si prohlížel sám auto na kanálu, jestli náhodou někde kolem uložení motoru, výfuku a všelijakých hejblat s motorem spojených není problém. Nikde nic, resp. nic jsem nenašel, bez zátěže jsem mohl motor vytáčet na doraz, všechno OK včetně těsnosti celého výfukového traktu.
Servis se mi za dva dny ozval, že je problém vyřešený a auto si můžu vyzvednout. Byla provedena diagnostická kontrola vstřikovačů podle korekce dávky paliva, vše v normálu, chyba vstřikování vyloučena. Chlapcům v servisu to nedalo, svezili se a poslouchali, na zvedáku koukali a nakonec našli příčinu toho brumenda. Úplná blbost. Potrubí klimatizace je na pravém podběhu přichyceno třemi plastovými úchytkami a pak mizí za motorem. Ty úchytky mají upevňovací šťopku z pružného materiálu (na způsob silentbloku), jedna byla komplet utržená v té pružné části, ty ostatní k tomu měly nakročeno. Při akceleraci, kdy se motor vychýlí, se v těch poškozených příchytkáchí vychýlily i ty roury, začaly se chvět a někde něžně dotýkat karoserie a bylo to. Takovou imitaci zvuku vstřikovače na odchodu by nedokázali ani Jablonský s Izerem dohromady.
Zkrátka, někdy je to úplně jinak, než to zprvu vypadá.

Autor:  Vlastík [ pát 06. kvě 2016 12:20:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Byl jsi u p.Flégra v servisu?Já měl podobný problém s rourama.Hledal v palubce jak debil a ono to dělo uchycení trubek.Tak hlavně že tak.

Autor:  penzista [ ned 08. kvě 2016 21:06:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Jo. jo. A maximální spokojenost.

Autor:  Vlastík [ pon 09. kvě 2016 7:32:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Ti hoši mají zlaté ruce.Já tam jezdím leta i se služebními vozy.Jsou opravdu šikovní.Mě zachránili motor na poslední chvilku.Musím zaklepat,chodí jako hodinky.A hlavně,ti hoši tomu opravdu rozumí a nejsou to jen vyměnovači starých dílů za nové.Tak super.

Autor:  m.sanchez [ pát 22. črc 2016 9:36:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Bylo by možné dát sem foto toho uchycení trubek klimatizace? Taky mi začalo auto vydávat divné zvuky a myalím, že by to mohl být stejný problém. Díky

Autor:  Vlastík [ pát 22. črc 2016 11:30:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Fotky nemám,ale každý servis po zvednutí to pozná.Jsou to trubky od výparníku.Aspoň tak mi to řekli.Zvedni auto na zvedáku,sundej kryt motoru a musíš to vidět.Ty držáky upadnou rukama provozu.

Autor:  m.sanchez [ pát 22. črc 2016 11:56:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Díky za info, myslel jsem, že jsou to ty trubky nahoře v motorové části.

Autor:  penzista [ pát 22. črc 2016 22:15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Jak jsem psal, mám C4 Picasso s 2.0 HDI, 1.6 neznám. Ale hliníkové trubky klimatizace vedou od klimatizačního kompresoru podél pravého podběhu a stáčejí se za motor, kde skrze přepážku mezi motorem a kabinou vstupují do interieru. Uložené jsou pružně ve třech držácích, které jsou zakotvené do stěny podběhu, resp. pravého nosníku. Plastová část s úchytkami pro 2 klimatrubky je s plastovou částí příchytky, která je zasazená do podběhu, spojena pružnou částí. A ta odejde jako první. Působením docela tuhých hadic spojujících klima kompresor s Al trubkami a výkyvy motoru v jeho pružném uložení se ty roury někde přitulí k podběhu a o pazvuky je postaráno.

Autor:  MotoMoto [ pon 25. črc 2016 15:56:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Stále čekám na pintu. V čem jsi si naběhl? :D

Autor:  penzista [ úte 26. črc 2016 19:39:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Koukni nahoru, příspěvek z 5.5..2016.

Autor:  Havlicek.Lukas [ úte 26. črc 2016 19:40:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

takze jestli to chapu tak si zaplatil diagnostiku vstrikovacu za X tisic ??
nebo co ??

Autor:  penzista [ stř 27. črc 2016 11:50:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Zaplatil jsem kontrolu vstřikovačů načtením jejich korekcí a pár zdrhovacích pásek, kterými to uvolněné potrubí klimy zafixovali. Vtip byl v tom, že všechny zvukové příznaky nasvědčovaly nějaké chbě vstřikovače, ale ten zvuk vydávalo uvolněné potrubí, a to tak, že velmi věrně. A protože mne čekala cesta do zahraničí, nechtěl jsem riskovat třeba propálení pístu, kdyby byl vstřikovač opravdu vadný. Jak jsem psal nahoře, někdy je to úplně jinak, než to zprvu vypadá. Ten servis mi za to stál, nebylo to v řádu X tisíc, jen X stovek Kč a měl jsem jistotu, že motor je OK.

Autor:  MotoMoto [ čtv 28. črc 2016 11:48:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem si naběhl

Já většinou jedu do servisu ne s návrhem řešení, ale s tím, že chci aby problém vyřešili. V mém případě, třeba když mi cukalo auto pod malým plynem, tak jsem to dal do značkového servisu a tam udělali třeba právě i demontáž a otestování vstřiků, ale tím to nebylo a tak jsem to neplatil.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/