Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Závada startu http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=9690 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | JaroslavSt [ stř 13. dub 2016 10:06:11 ] |
Předmět příspěvku: | Závada startu |
Na autě C4 Picasso 1,6 HDi 2008 se projevuje zajímavá závada. Po výměně rozvodů, žhavících svíček, naftového a vzduchového filtru a baterie se objevuje toto: Baterie nabitá (nová - Varta 77Ah 780A) cca 3x start s pojížděním a při dalším startu motor točí a nenastartuje. Při měření napětí při startování 10,5V. Po částečném dobití na cca 12,6, napětí při startování 11,3V a po úplném dobití na cca 13,7 napětí při startování 11,8V a potom už auto nastartuje. Auto jsem dovezl automechanikovi. Celý den nechal stát, na druhý den normálně nastartoval, motor nechal běžet cca 2hod., vypl a už nenastartoval. Diagnostika bez závady. Díval se na to autoelektrikář a nic (dobíjení ok, odběr naprázdno ok). S podezřením na startér - demontován a na kontrole ok (preventivně vyměněna kluzná ložiska - mala vůle). Jako kdyby se při jízdě vybíjelo (dobíjení OK - při chodu motoru cca 14,3V) nebo měl startér vyšší odběr (někdy) a nebo už nevím. Poradíte? |
Autor: | HonzaC [ stř 13. dub 2016 10:39:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
A ta baterie je nova? Pokud ne a je stara, dej novou baterku. |
Autor: | JaroslavSt [ stř 13. dub 2016 12:07:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Tu jsem měnil jako první (byla stejně v plánu). Teď je tam Varta 77Ah, 780A |
Autor: | Vlastík [ stř 13. dub 2016 12:18:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Přesto bych nechal udělat zátěžový test baterie.Baterka je sviňa. |
Autor: | JaroslavSt [ stř 13. dub 2016 16:06:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Baterie byla u automechanika kontrolovaná na zátěžovém digitálním ampérmetru. Začínám mít ale podezření na alternátor. Buď nalomený kabel nebo částečně vadný (někdy dobíjí a někdy ne). Připadá mi že baterka je vybíjená za jízdy. |
Autor: | georgesandall [ stř 13. dub 2016 19:32:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Třeba blbost, ale stávalo se mi podobné. Po delším stání v poho start a pak po kratším třeba na nákupu ani ťuk. Všiml jsem si po jednom takovém ani ťuku, že se mi nevypíná sahara, prostě někdy zůstala běžet a to i v zimním období a úplně to vytlouklo baterku. Závada byla v ovládacím relé na stěně chladiče. Pokud by se prokázalo, že to je ono, navedu kde koupit a co a jak. Mám prakticky stejné auto. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 13. dub 2016 22:01:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
zelenina na kontaktech?? kontrola pojistek a kabelaze kopmplet od PLUS i MINUs scorky altiku |
Autor: | JaroslavSt [ čtv 14. dub 2016 10:07:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
To georgesandall: dík za tip, prověřím. Zelenina na kontaktech není. Jsem sice elektrikář (silnoproud), ale nevím jestli si na kontrolu kabeláže troufnu - a navíc, jak se hrábne do kabeláže může tam být potenciálních vadných drátů víc. A dostat k autu schopného autoelektrikáře je problém. Všem co mi byli v okolí doporučeni po telefonickém vysvětlení problému od toho buď přímo couvli nebo už neberou telefon. S automechanikem jsem se včera o alternátoru a kabeláži bavil, říkal že na to koukne, ale je to mechanik ne autoelektrikář. Na pojistky a pojistkové skříňky se ale kouknu sám. Namáte někdo schéma el. rozvodů alternátoru? |
Autor: | JaroslavSt [ pát 15. dub 2016 9:41:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Tak dnes jsem přivezl auto ze servisu (kontrola startéru, alternátoru vč. el.instalce, výměna zemnících šroubů kolem baterky). Dojel jsem na dílnu vypl, znovu nastartoval - nechal hodinu běžet, vypl a po deseti minutách start a nic. Točilo a nechytlo. Po celou dobu běhu (hodina) jsem měřil napětí na baterce - cca 14,4V. Při startování pokles na cca 10,9V. jako kdyby byla baterie polovybitá. Tak už nevím - došli mi nápady. |
Autor: | Vlastík [ pát 15. dub 2016 10:45:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Já bych si půjčil baterii jinou a s ní to vyzkoušel.Taky bych se zajímal o hodnotu proudu,který s alternátoru leze při dobíjení.Napětí je krásné,ale proud musí být taky v cajku.Odkud jsi? |
Autor: | Vlastík [ pát 15. dub 2016 10:52:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Ještě by to chtělo osciloskopem změřit kabely.Jak nastartuješ,když po vypnutí motoru nemůžeš nastartovat?Mě napadla jedna věc.Jednotka musí přeci dát povel k čerpání nafty,kontroloval sis podávání nafty?Pokud točí startér motorem normálně,tak v baterii a ani u altíku problém nebude.U benzínu to jednotka dá povel k zapálení ve válci,zde musí dát povel ke vstřiku nafty.Tady bych hledal problém.Zaměřil bych se na obvody kolem jednotky s povelama ke vstřiku.Jsou to obvody 5V.Taky na čidlo polohy klikového hřídele. |
Autor: | Vlastík [ pát 15. dub 2016 10:53:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Jo a celou pojistkovou skříňku bych vyndal a prohlédnul.Já měl silnou oxidaci a auto si dělalo co chtělo.Po výměně bez problému. |
Autor: | JaroslavSt [ pát 15. dub 2016 11:17:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Jsem z Přerova. Auto vydrží tak 2-3 starty potom už nejde nastartovat. Čili jsem vyjel od automechanika, dojel k dílně, vypl, otevřel dveře, nastartoval, zajel do dílny, nechal běžet hodinu, vypl, po desti minutách startování a nic. Mě na tom právě zaráži to že když nechce startovat, tak dobiji baterii a zase dále normálně (cca 3x) startuje a tak se to pořád opakuje. Když auto nechám dva dny stát - nastartuji. A naopak když jezdím - po 3 startu už nenastartuje (do opětovného dobití). Proto si asi nemyslím že by to mělo mít spojitost s podáváním nafty. Když se mi to stalo minule měřili jsme napětí při startování. 1. start - při startu 10,5V 2. start - po částečnám dobití baterie na cca 12,6V - při startu 11,3V 3. start - po úplném dobití baterie na 13,6 - při startu 11,8 a tehdy nastartovalo Jak změřit proud při dobíjení? |
Autor: | Vlastík [ pát 15. dub 2016 14:58:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Alternátor vyndat a na stolici otestovat.Mě zase zaráží to,že se 3x nastartuje a pak už nic.Jak jsem říkal,pojistková skříň,relé dobíjení a změřit osciloskopem kabeláž.Já tu mám mechanika,který to dělá běžně a hledá horší závady a s úspěchem.Je to bedna,ale jsi z Přerova a to je do PCE daleko. Pokud startér točí motorem a nestartuje,tak baterkou to není.Rozhodně ne.Ještě bych zkusil vzít mechanika do auta,aby ti napíchnul diagnostiku a testoval při jízdě dobíjení.Hodnota voltů při volnoběhu je cca 13,8V a při zvýšených otáčkách je 14,4V.To by přístroj měl ukázat. Rozeber pojistkovku v motoru,konektory a relé v ní.OPravdu,pokud auto točí motorem,tak se musí ve válci vznítit i nafta a to se neděje. U toho alternátoru pokud nebude dávat předepsaný proud,tak bych to viděl na uhlíky,komutátor nebo celou kotvu nebo stabilizátor.Ale to jen odhaduji z praxe. Měřil jsi baterku v době,kdy nejde nastartovat?Kolik má? Možná bych se odkázal na značkový servis.Tady u nás v Ústí nad Orlicí si nehrajou na chytráky a pokud neví,tak řeší problémy s centrálou přímo.Mě auto dělalo psí kusy.Za jízdy vpřed se objevoval panel couvacích senzorů,málo aditiva,chyby motoru...to vše dělala ta pojistkovka. Ty hele,teď mě napadlo,co imobilizér????Nemůže být problém v imobilizéru?Zkus naklonovat znova klíč.... |
Autor: | Vlastík [ pát 15. dub 2016 15:03:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Závada startu |
Kdyby nedobíjelo,tak se ti rozsvítí kontrolka.Economyrežim se objevuje? |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |