Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Závada startu
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=9690
Stránka 1 z 3

Autor:  JaroslavSt [ stř 13. dub 2016 10:06:11 ]
Předmět příspěvku:  Závada startu

Na autě C4 Picasso 1,6 HDi 2008 se projevuje zajímavá závada.
Po výměně rozvodů, žhavících svíček, naftového a vzduchového filtru a baterie se objevuje toto:
Baterie nabitá (nová - Varta 77Ah 780A) cca 3x start s pojížděním a při dalším startu motor točí a nenastartuje. Při měření napětí při startování 10,5V.
Po částečném dobití na cca 12,6, napětí při startování 11,3V a po úplném dobití na cca 13,7 napětí při startování 11,8V a potom už auto nastartuje.
Auto jsem dovezl automechanikovi. Celý den nechal stát, na druhý den normálně nastartoval, motor nechal běžet cca 2hod., vypl a už nenastartoval.
Diagnostika bez závady. Díval se na to autoelektrikář a nic (dobíjení ok, odběr naprázdno ok). S podezřením na startér - demontován a na kontrole ok (preventivně vyměněna kluzná ložiska - mala vůle).
Jako kdyby se při jízdě vybíjelo (dobíjení OK - při chodu motoru cca 14,3V) nebo měl startér vyšší odběr (někdy) a nebo už nevím.
Poradíte?

Autor:  HonzaC [ stř 13. dub 2016 10:39:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

A ta baterie je nova? Pokud ne a je stara, dej novou baterku.

Autor:  JaroslavSt [ stř 13. dub 2016 12:07:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Tu jsem měnil jako první (byla stejně v plánu).
Teď je tam Varta 77Ah, 780A

Autor:  Vlastík [ stř 13. dub 2016 12:18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Přesto bych nechal udělat zátěžový test baterie.Baterka je sviňa.

Autor:  JaroslavSt [ stř 13. dub 2016 16:06:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Baterie byla u automechanika kontrolovaná na zátěžovém digitálním ampérmetru.
Začínám mít ale podezření na alternátor.
Buď nalomený kabel nebo částečně vadný (někdy dobíjí a někdy ne).
Připadá mi že baterka je vybíjená za jízdy.

Autor:  georgesandall [ stř 13. dub 2016 19:32:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Třeba blbost, ale stávalo se mi podobné. Po delším stání v poho start a pak po kratším třeba na nákupu ani ťuk. Všiml jsem si po jednom takovém ani ťuku, že se mi nevypíná sahara, prostě někdy zůstala běžet a to i v zimním období a úplně to vytlouklo baterku. Závada byla v ovládacím relé na stěně chladiče. Pokud by se prokázalo, že to je ono, navedu kde koupit a co a jak. Mám prakticky stejné auto.

Autor:  Havlicek.Lukas [ stř 13. dub 2016 22:01:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

zelenina na kontaktech??
kontrola pojistek a kabelaze kopmplet od PLUS i MINUs scorky altiku

Autor:  JaroslavSt [ čtv 14. dub 2016 10:07:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

To georgesandall: dík za tip, prověřím.

Zelenina na kontaktech není.
Jsem sice elektrikář (silnoproud), ale nevím jestli si na kontrolu kabeláže troufnu - a navíc, jak se hrábne do kabeláže může tam být potenciálních vadných drátů víc.
A dostat k autu schopného autoelektrikáře je problém.
Všem co mi byli v okolí doporučeni po telefonickém vysvětlení problému od toho buď přímo couvli nebo už neberou telefon.
S automechanikem jsem se včera o alternátoru a kabeláži bavil, říkal že na to koukne, ale je to mechanik ne autoelektrikář.
Na pojistky a pojistkové skříňky se ale kouknu sám. Namáte někdo schéma el. rozvodů alternátoru?

Autor:  JaroslavSt [ pát 15. dub 2016 9:41:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Tak dnes jsem přivezl auto ze servisu (kontrola startéru, alternátoru vč. el.instalce, výměna zemnících šroubů kolem baterky).
Dojel jsem na dílnu vypl, znovu nastartoval - nechal hodinu běžet, vypl a po deseti minutách start a nic. Točilo a nechytlo.
Po celou dobu běhu (hodina) jsem měřil napětí na baterce - cca 14,4V.
Při startování pokles na cca 10,9V. jako kdyby byla baterie polovybitá.
Tak už nevím - došli mi nápady.

Autor:  Vlastík [ pát 15. dub 2016 10:45:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Já bych si půjčil baterii jinou a s ní to vyzkoušel.Taky bych se zajímal o hodnotu proudu,který s alternátoru leze při dobíjení.Napětí je krásné,ale proud musí být taky v cajku.Odkud jsi?

Autor:  Vlastík [ pát 15. dub 2016 10:52:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Ještě by to chtělo osciloskopem změřit kabely.Jak nastartuješ,když po vypnutí motoru nemůžeš nastartovat?Mě napadla jedna věc.Jednotka musí přeci dát povel k čerpání nafty,kontroloval sis podávání nafty?Pokud točí startér motorem normálně,tak v baterii a ani u altíku problém nebude.U benzínu to jednotka dá povel k zapálení ve válci,zde musí dát povel ke vstřiku nafty.Tady bych hledal problém.Zaměřil bych se na obvody kolem jednotky s povelama ke vstřiku.Jsou to obvody 5V.Taky na čidlo polohy klikového hřídele.

Autor:  Vlastík [ pát 15. dub 2016 10:53:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Jo a celou pojistkovou skříňku bych vyndal a prohlédnul.Já měl silnou oxidaci a auto si dělalo co chtělo.Po výměně bez problému.

Autor:  JaroslavSt [ pát 15. dub 2016 11:17:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Jsem z Přerova.
Auto vydrží tak 2-3 starty potom už nejde nastartovat.
Čili jsem vyjel od automechanika, dojel k dílně, vypl, otevřel dveře, nastartoval, zajel do dílny, nechal běžet hodinu, vypl, po desti minutách startování a nic.
Mě na tom právě zaráži to že když nechce startovat, tak dobiji baterii a zase dále normálně (cca 3x) startuje a tak se to pořád opakuje.
Když auto nechám dva dny stát - nastartuji. A naopak když jezdím - po 3 startu už nenastartuje (do opětovného dobití).
Proto si asi nemyslím že by to mělo mít spojitost s podáváním nafty.
Když se mi to stalo minule měřili jsme napětí při startování.
1. start - při startu 10,5V
2. start - po částečnám dobití baterie na cca 12,6V - při startu 11,3V
3. start - po úplném dobití baterie na 13,6 - při startu 11,8 a tehdy nastartovalo

Jak změřit proud při dobíjení?

Autor:  Vlastík [ pát 15. dub 2016 14:58:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Alternátor vyndat a na stolici otestovat.Mě zase zaráží to,že se 3x nastartuje a pak už nic.Jak jsem říkal,pojistková skříň,relé dobíjení a změřit osciloskopem kabeláž.Já tu mám mechanika,který to dělá běžně a hledá horší závady a s úspěchem.Je to bedna,ale jsi z Přerova a to je do PCE daleko.
Pokud startér točí motorem a nestartuje,tak baterkou to není.Rozhodně ne.Ještě bych zkusil vzít mechanika do auta,aby ti napíchnul diagnostiku a testoval při jízdě dobíjení.Hodnota voltů při volnoběhu je cca 13,8V a při zvýšených otáčkách je 14,4V.To by přístroj měl ukázat.
Rozeber pojistkovku v motoru,konektory a relé v ní.OPravdu,pokud auto točí motorem,tak se musí ve válci vznítit i nafta a to se neděje.
U toho alternátoru pokud nebude dávat předepsaný proud,tak bych to viděl na uhlíky,komutátor nebo celou kotvu nebo stabilizátor.Ale to jen odhaduji z praxe.
Měřil jsi baterku v době,kdy nejde nastartovat?Kolik má?
Možná bych se odkázal na značkový servis.Tady u nás v Ústí nad Orlicí si nehrajou na chytráky a pokud neví,tak řeší problémy s centrálou přímo.Mě auto dělalo psí kusy.Za jízdy vpřed se objevoval panel couvacích senzorů,málo aditiva,chyby motoru...to vše dělala ta pojistkovka.
Ty hele,teď mě napadlo,co imobilizér????Nemůže být problém v imobilizéru?Zkus naklonovat znova klíč....

Autor:  Vlastík [ pát 15. dub 2016 15:03:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada startu

Kdyby nedobíjelo,tak se ti rozsvítí kontrolka.Economyrežim se objevuje?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/