Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
FAP http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=9685 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | rex [ čtv 07. dub 2016 17:59:12 ] |
Předmět příspěvku: | FAP |
Zjistil jsem problém,že po výměně FAP před 10000km mi začalo nyní často regenerovat (hláška na display,hrozí ucpání filtru), regenerace proběhne,diagnostika nehlásí žádnou závadu,po regeneraci stav zanesení 0,ale překvapil mě průměr posledních 5 regenarací a to 97km.Někde je asi nějaký problém,už jsem to protáhl i po dálnici a zrovna dneska to opět regenerovalo.Aditiva po výměně filtru doplněna,i úprava v diagnostice.Na co se mám zaměřit,myslím si,že bud se to rychle zanáší,nebo se to úplně nevypálí (může být katalyzátor před FAP,že nevznikne taková teplota,jaká má být ?).Motor 2,0HDI,2008. |
Autor: | Zelych [ čtv 07. dub 2016 18:08:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Je to divné, co vím tak se měří tlaky před a za filtrem a pokud je za filtrem tlak moc malý, tak spustí regeneraci, nebo vyhlásí nebezpečí ucpání. Ale to by ti zase na diagnostice ne hlásilo, že je zanesení 0. Možná, že si to určuje nějak podle způsobu jízdy (krátké trasy), jak víš, že se ti spouští po 97km? Ještě mě napadlo, jestli netankuješ třeba za 2 stovky? |
Autor: | HonzaC [ čtv 07. dub 2016 20:13:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
A ten filtr tam je fakt novy? Pokud ano, tak bych se zameril na cidlo diferencialniho tlaku a trubk/hadic co jdou k nemu. Pokud tam bude netesnost, pripadne nevim jak, ale kdyby nekdo prehodil hadice na tom cidle, mohlo by to zpusobit tento problem. |
Autor: | rex [ čtv 07. dub 2016 22:10:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Filtr je opravdu nový a těch 97km bylo zapsáno v dia po 5 posledních měření . Zkusíme se podívat na to vedení a to čidlo dif. tlaku.Čidlo bylo taktéž dávaný nový. Tankuji vždy po vyjetí plnou nádrž. |
Autor: | HonzaC [ pát 08. dub 2016 7:05:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Paklize byl vymenen FAP, mel se v diagnostice provest ukon, vymena filtr pevnych castic. Jestli to chapu, tak filtr i tento ukon proveden byl. Zaneseni FAP je jen relativni hodnota mezi jednotlivymi regeneracemi. Paklize ti regenerace spousti pocca 100km, zkus odhadnoukt, kdy to bude a jed to z pripojenou diagnostikou a zjisti posledni cislo zaneseni FAP (ono relativni cislo), kdyz se spusti regenerace. Cislo se maze az po regeneraci. Paklize bude cislo nizke, tak k regeneraci doslo, z duvodu vysokeho diferenciacniho tlaku. Ten je taky mozne sledovat a to kdykoliv. Zpravidla na volnobeh je 0, behem jizdy v jednotkach az desitkach (0-30) milibaru. PRi regeneraci muze jeste vzrust, ale pres 80 jsem se nikdy nedostal. Dale je dobre behrem regenerace zkouknout teplotu spalin. Kdyby se totiz znicil katalyzator, regenerace se nikdy poradne neprovede, protoze nedosahnes teplotu potrebnou pro regeneraci. U meho auta jde teplota behem regenerace az na 600°C a behem regenerace neklesa pod 450. Dal bych tu obrazek z grafama diagnostiky, ale nejde to, je moc velky. BTW. mne taky regeneruje trochu drive nez pri 100% - zpravidla mezi 60-70% a regenerace mam tak po cca +- 500km. Fap mam cisteny, takze to asi neni uplne ono. |
Autor: | rex [ pát 08. dub 2016 14:04:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Díky,projdu to,skusím údaje přečíst během regenerace a dám vědět. |
Autor: | HonzaC [ pát 08. dub 2016 14:11:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Mimochodem odkud jsi? Jestli to neni tajne S tim vsichni delate strachy |
Autor: | Mikra [ pát 08. dub 2016 17:05:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Pokud vypaluje po 100km, tak žádný protažení po dálnici nepomůže. Buďto nebyla celá výměna provedena správně v diagnostice a proto dál regeneruje podle množství a způsobu ujetých km za celou dobu života auta, bez ohledu na to, jestli tam je starý, nebo nový, nebo třeba žádný FAP. Nebo byl zvolen nevhodný FAP (nekvalitní druhovýroba, FAP pro jiné auto či motor, švindl...) a pak se regenerace spouští na základě hodnot diferenčních tlaků. Nic z toho nedokáže napravit ani 1000km po dálnici bez zastávky. Chce to někoho, kdo umí s Lexií a ten pak vyčte víc. Podle toho se dá teprve postupovat při opravě. |
Autor: | HonzaC [ pát 08. dub 2016 17:57:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Jo, jeste jedna vec. Com casteji se spousti regenerace, tim vice je znehodnocen motorovy olej naftou. U noveho filtru by mela byt regenerace co 800-1000km. Pokud to mas 10x tolik, vem si, jak rychle ti jde olej do kopru. Asi bych po vyreseni priciny vymenil olej, klidne i kdyz ma najeto treba jen 5000km. |
Autor: | rex [ čtv 14. dub 2016 18:17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Tak jsem opět prováděl měření a chci se zeptat na ten diferenciální tlak výfukových plynů,jak psal HonzaC,že na volnoběh je 0 a při jízdě 0-30 mBar,tak jsem to měřil při stání a na volnoběh 0 a při 2000 otáček jsem naměřil 190mBar podla DIA,tak nevím je-li to v pořádku,měřil to ještě někdo? |
Autor: | HonzaC [ pát 15. dub 2016 7:27:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Ja mel maximalne tolik kolik jsem psal 80 a to pri regeneraci a v zatezi. Proste 190 je asi moc. Co mas vlastne za motor? Ono muze klidne byt, za mas netesnost za FAPem (spatne nasazena priruba/deravy vlnovec) a ten tlak tam nekde utika a pak je rozdil pred a za prilis velky, protoze za je moc maly. Ale treba ten vlnovec bys asi musel mit 1,6hdi, kde je az za FAPem a uz 2,0hdi je myslim pred nim, takze tam by to ten rozdil nedelalo. A tech 30 bylo v zatezi pri jizde. Jsem to nejak blbe precetl. Ono pri jizde to z vyfuku je vysavano podtlakem - jak uato jede, vznika na koncovce podtlak a lepe je vyfuk "odvetrany". Jsem to pri stani na miste nezkousel. |
Autor: | Mates 410 e [ pát 15. dub 2016 17:35:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Zdar chlapi asi jsem úplně blbý ale já na svém autě vůbec nepoznám kdy to regeneruje. Najel jsem s ním cca 2500 km.a prostě to jede furt stejně žádné zvýšení otáček žádná zvýšena spotřeba nic. Je to můj první disel. Tak nevím jestli tam ten filtr vůbec mám. |
Autor: | Mikra [ sob 16. dub 2016 18:07:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Pokud ti regenerace probíhá při jízdě po dálnici, nebo během přesunu mezi městy, když jedeš plynule a rychleji, tak ji nemusíš ani postřehnout. Proběhne v tichosti a bez podpůrných režimů. Jakmile se ale spustí ve městě při častým zastavování na křižovatkách, brždění motorem při dojezdech a rozjížení, tak ji určitě zaregistruješ. Změna zvuku hlavně v nízkých otáčkách a NEnulová spotřeba při brždění motorem. |
Autor: | rex [ stř 20. dub 2016 21:21:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Ještě před samým vyřešením problému s Fapem,jsem zkontroloval palivový okruh a všiml jsem si rozdilného údaje na korekci dodávky vstřikovače válce 3.Měřeno na volnoběh a 1,2,4 válce ukazovaly okolo 82% a válec 3 160%.Má to tak být,nebo něco je v nepořádku?Vstřikovače jsou v pořádku,i byly zamněněny na válcích a stále válec 3 ukazuje takový rozdíl. |
Autor: | Eny [ sob 30. črc 2016 14:38:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: FAP |
Prosím o informaci: auto mám krátce a ještě jsem se s tím nesetkal. Dneska po ujetí cca 10 km po okreskách jsem zastavil před barákem a začalo se mi kouřit (bílý štiplavý dým) kolem kapoty. Pak jsem mrknul pod auto a přední díl výfuku totálně žhavý,úplně rudý a z toho šel ten smrad. Nejdříve úlek ale teď si myslím,že došlo k regeneraci FAP a já jsem zrovna zastavil. Nepsalo to nic,v chybách nic není. Máte někdo podobnou zkušenost popř. váš názor. Jezdím většinou okresky do 15km,takže není kdy to vytáčet. Díky za odpovědi. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |