Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Risk of particle filter blocking
Právě je úte 26. lis 2024 0:56:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Risk of particle filter blocking
PříspěvekNapsal: pát 15. led 2016 22:20:49 
Offline

Registrován: sob 02. čer 2012 20:42:10
Příspěvky: 43
Bydliště: Bratislava
Zdravím všetkých.
Možno to niekomu pomôže:
Auto má najazdené 179800km. Jedného pekného dňa sa objavila hláška na displeji - risk of particle filter blocking. Napadlo ma - a je to tu. Výmena fap.
Prvé kroky na diagnostiku - tu sa chcem poďakovať kamaratovi z fóra- Oxymu - veľmi ochotný človek.
Vysledky diagnostiky - upchatie filtra 18%. Mnozstvo aditiva v nadrzke - 610 ml. Nasledovala fyzická kontrola sáčku s aditívom. Prázdny. Tešil som sa že problém s hláškou je vyriešený. Ponúknuté možnosti nákupu - cena v Citroen a Peugeot na Slovensku 167 € za sáčok powerflex 2,4 litra. Ponuka od neznačkového servisu - doplnenie do pôvodného sáčku - cca 74€ za liter + cca 20 € robota. Nakoniec vyhrala posledná možnosť - nákup v Citroen v Maďarsku. Cena - 129 € original powerflex psa. Po vymene sáčku som sa tesil ze urobime pomocou diag zaznam o vymene a ja budem jazdit ďalej. Omyl! Záznam na diag prebehol v pohode ( vďaka Oxy) , spustila sa nutena regeneracia - vysledok na diag - regenerácia prebehla avšak s chybami. hláška na displeji - risk of part..... ostala. Po nutenej regeneracii zanesenie filtra podla diag - 2%. Ostava jediné - navsteva servisu Citroen. A obavy z výšky faktúry.
Návsteva Citroen Bratislava.- príjmací technik natukal info o aute teda vin do pc . opytal sa na km- hovorím 179000. Samozrejme je potrebné vymeniť fap filter. Viete upchatie cerinom a bla bla. Ok. Pytam sa koľko. Su tri moznosti - original Citroen, repasovany original a druhovyroba europarts - ceny 650, 450 a 300. Volba jasna - druhovyroba. Plus tesnenia a praca - hruby odhad 460 €. Nestastny z dalsej investicie ( po baterii, aditive, brzdach) debata doma. Moju polovicku napadlo - zavolaj do madarska do citroenu kde si kupoval aditivum. Rano kolega dviha telefon ( on vie maďarsky) . Odpoveď prijmacieho technika? Ze najjednosuchsie je aj pre neho vymenit filter, ale vraj si nespomina kedy to menili naposledy. Ze väčšinou stai vyplach bez demontáže. Opytal sa na najazdene km a po odpovedi povedal, ze sa mu to na vymenu ani vyplach nezda. Ze ma auta s daleko viac km a nebola potrebna vymena. Ale vraj musi mat auto v dielni. Moja otazka na ceny fap - to iste ako citroen Bratislava. Ale vraj nech sa nepytam na ceny filtrov. Ze to nezvyknu menit. Vyplach- v najhorsom pripade dvojity cena do 80€. Svitla nadej . opytal sa na diagnostiku - povedal som mu ze podla diag upchaty na 3%. Usmial sa. Putali sme sa na cerin - opytal sa ma co s tym my slovaci mame, ze chceme len menit fap filtre. Auto teda smeruje do servisu. Tri dnj bez auta. Teda v stredu vecer odovzdanie do servisu a v piatok poobede prevzatie. Záver - vymena žhavičov. Vraj jeden je zlý a preto regeneruje fap s chybou. Preto tá hláška risk of particle..... Doliatie kvapalín a vyčistenie privodu k egr - zdarma. Cena za celu pracu 230 €. Premerane tlaky na fap - vsetko ok. Vraj to treba merat za studena aj za tepla. Spustili nútenú regeneráciu - výsledok - ok. Upchatie filtra po regeneracii na diag - 0%.
Vraj ked nieco nech volam, hned poriesia. Na konci mi zopakoval - podla ich skusenosti fsp filter prezije motor. Samozrejme pri dobrom servise. Nase auto sme kupili so 125000 km. Teraz ma. 180000. Jazda - partnerka mesiac po meste, raz za mesiac alebo dva dlhsia trasa cca 1000 km. Auto regeneruje kazdych 300 km.
Rada pre vsetkych ale hlavne pre tych z ba a okolia - odporucam citroen servis v Mosonmagyarovar-e. Takýto prístup som nezažil ešte. Uz prvý telefonát k nim bol dlhší (cca 15 minut vysvetlovania z jeho strany bez zaruky navstevy ich servisu) ako osobna navsteva citroen Bratislava ( tu vam daju cenu a termin). Prekvapila ma ich chut hladat problem. Nie ako u nas - vymena, ked nepomoze vymena dalsieho atd a plat a plat.
Jednu chybu ale spravili - nezapojili späť hadicku do ostrekovaca okna. Rano na to pozriem. Ale to sa stava - ja som bol ten kto ich urgoval ze auto na vikend potrebujem.
Pán mi toho povysvetľoval vela ohladne auta, ale hlavne ma uistili v jednom- citroen servis na slovensku v Ba uz nikdy viac. Vďaka za pozornosť, vďaka Oxymu za pomoc a diag a hlavne vďaka Citroen Mosonmagyarovar.

_________________
c4 picasso 1,6 HDi BMP6 2007 Volubilis 17"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Risk of particle filter blocking
PříspěvekNapsal: stř 27. led 2016 16:09:57 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Zajímavé, díky za info. Mám 250 tisíc najeto a stále FAP OK. Tak to ještě asi vydrží.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Risk of particle filter blocking
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 8:50:32 
Offline

Registrován: sob 02. čer 2012 20:42:10
Příspěvky: 43
Bydliště: Bratislava
Zdravím. Ako som písal vyššie. V tom servise peugeot citroen mi povedali, že výmena FAP je to posledné. Vraj to musí prežiť auto. Samozrejme keď má potrebnú starostlivosť. OD návštevy servisu je stále všetko ok. Dokonca mi zmizlo aj občasné hlásenie ESPúASR faulty, Handbrake Faulty.

_________________
c4 picasso 1,6 HDi BMP6 2007 Volubilis 17"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Risk of particle filter blocking
PříspěvekNapsal: čtv 24. čer 2021 21:37:42 
Offline

Registrován: stř 02. bře 2016 21:01:22
Příspěvky: 10
Zdravím a díky za zajímavé info. Řeším podobný problém. Hláška: Risk of particle filter clogging: See handbook
Diagnostika: 01/01: P1445-28 Aditivace. Množství aditiva vstříknutého do nádrže pro činnosti FAP překročilo maximální mezní hodnotu - zanesení filtru, FAP musí být vyměněn / Trvalá závada.
FAP filtr vyměněn v neautorizovaném servisu, ale automechanik se zaměřuje nebo možná aspoň v minulosti měl zaměření na Citroen, za Walker za 12 840 Kč, týden pokoj a pak opět hláška: Risk of particle filter clogging. Opět servis, diagnostika bez chyb, FAP filtr se v pořádku regeneruje, množství aditiv v sáčku je také dostatečné, tak došlo k výměně nějakého tlakového čidla a opět týden pokoj.
Bohužel opět vyskočila stejná chyba a svítí SERVICE. Co s tím dál? Diagnostika je bez chyb, FAP se regeneruje, takže servis mi tvrdí, že za něj je všechno OK a hlavně neví co by s tím už měl udělat více.
Do Citroenu se mi to dávat nechce, už si maluju scénař, jak mi budou tvrdit, že to není origo díl apod. a na tom to skončí. Přeci nebudu měnit ten FAP podruhé za origo, ale to asi předbíhám.
Do Maďarska z Loun určitě nepojedu, pomohl by mi s tím někdo nějak rozumně daleko kam bych případně dojel prosím?
K tomu hlášení ESP/ASR faulty, Handbrake Faulty mi pomohla výměna spínače u brzdového pedálu.

_________________
CITROEN C4 PICASSO 1 6 HDI 110CH FAP BUSINESS 2/2011 DIESEL MANUÁL 6 ST.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Risk of particle filter blocking
PříspěvekNapsal: pát 25. čer 2021 7:05:40 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Po výměně filtru je nezbytné provézt diagnostikou RESET oné hodnoty (množství vstříknutého aditiva). To se dělá tak, že přes diagbox se provede "výměna filtru pevných částic" a celé se to prokliká až nakonec v tom softu :)

Pokud ti jen vyměnili filtr a neprovedli tuto softwarovou operaci, bude ti to toto psát pořád, protože tato hodnota se kalkuluje řídící jednotkou. Ono to počítá množství usazenéího Cerinu ze vstříknutého aditiva. Není na to žádné čidlo, tudíž to není jak změřit. A jakmile jednou kalkulace přeleze hraniční hodnotu, sama se dolů nedostane. RESETuje ji až zmíněná operace v diagnostice.

Pokud ti neprovedli ten reset, tak vozům PSA asi moc nerozumí a výměnu tlakového čidla dělali zbytečně. Chyba se i po vymazání vždy objeví znovu po dalším natankování, kdy dochází k dalšímu vstříknutí aditiva do natankovaného paliva. Možná na to ani nemají tu správnou diagnostiku.

Jinak si myslím, že ten WALKER byla dobrá - kvalitní volba. Pokud teda nebyl levnějsí originál, což asi nebyl.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Risk of particle filter blocking
PříspěvekNapsal: ned 15. srp 2021 21:19:02 
Offline

Registrován: stř 08. led 2020 21:55:37
Příspěvky: 1
Při výměně filtru se doporučuje ještě měnit čidlo diferenčního tlaku. Já to po vyčištění filtru udělal ale bohužel jsem ušetřil 300kc a koupil nějaké "neznačkové" auto s ním normálně regenerovalo cca jednou za 800km jen při začátku každé regenerace vyskočila hláška risk blocking filtr po napíchnutí lexii vše čisté a bez problémů takhle najeto cca 30tis než se čidlo zaseklo na hodnotě 107 mbar a to i při vypnutém motoru tak šup reklamace a nákup čidla Delphi regenerace probíhá být varovných hlásek a vše ok. Tohle čidlo jen a pouze Delphi!!!!!.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz