Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Zřejmě vodní pumpa http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=9508 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Roman001 [ čtv 10. pro 2015 14:51:40 ] |
Předmět příspěvku: | Zřejmě vodní pumpa |
Čau kluci,chtěl bych se s Vámi podělit o mé neděli.Děti u babičky,tak jsme jeli s manželkou po nákupech cca 25km od domova.Abych to zbytečně neprodlužoval,stromek a dárky nakoupeny a když jsem odjížděl z podzemní garáže místního Centrálu v Mostě ejhle.Po nastartování a ujetí cca 50m hluk a chroupání od motoru.Auto škublo,cuklo a chcíplo.Nastartovat už nešlo.Zespoda plastového krytu motoru začala kapat zřejmě nemrznoucí směs.Zavolal jsem si známého mechanika na odtah z gáráže,která má tak 12% stoupání,možná více.Naštěstí přijel Jeepem,tak mě odtáhl celkem v pohodě.Teď má otázka,páč se k opravě ještě nedostal.Myslíte,že díky vodní pumpě by mohl rozvoďák o zub či více přeskočit a motor nějakým způsobem zničit?Bojím se,že bude muset jít hlava dolu atd. Děkuji za rady a nápady |
Autor: | HonzaC [ čtv 10. pro 2015 15:00:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Já takhle vykrvácel před barákem. Prdlo těsnění kolem čidla teploty v termostatu, alespoň u mně. Takže vyndat čidlo, vyměnit těsnění a dolít nemrznoucí kapalinu. Stálo to pár korun, tak snad jsi na tom stejně "dobře". |
Autor: | Roman001 [ čtv 10. pro 2015 15:38:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
No myslím,že to bude mnohem horší,už jen díky tomu hluku a chroupání z motoru.A hlavně motor sice točil ale už nenaskočil. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ čtv 10. pro 2015 18:45:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
prvni vec kdyz to nejde neskousim to znova no mozny je cokoliv kolik mas najeto, jaky v tom je motor atd. jo aha tak motor v podpisu |
Autor: | HonzaC [ čtv 10. pro 2015 19:11:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Aha, tak to je blbé |
Autor: | Roman001 [ čtv 10. pro 2015 19:25:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Najeto mám cca 200tis km a rozvody jsou dělané tak 3,5roku zpět,počítám tak 30tis km zpět.A samozřejmě včetně vodní pumpy.Jinak se snažím Citronku dopřávat,olej měněn vždy max do 15tis km atd. V první chvíli mě to nenapadlo,jen mě polil studený pot.Stál jsem za závorou výjezdu a za mnou kolona tak 10ti aut.No už se stalo,dnes jsem se na něj byl podívat a vypadá to,že rozvoďák dřel o plastový kryt rozvodů.Tak že,řemen určitě v háji a jen doufám,že to neodsrali ventily a zbytek. |
Autor: | Roman001 [ ned 13. pro 2015 16:35:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Tak aktualizuji,sekla se 3 roky stará vodní pumpa od SKF a motor se potkal |
Autor: | Miroslav Lengyel [ ned 13. pro 2015 18:41:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Jauvajs. |
Autor: | Roman001 [ ned 13. pro 2015 18:46:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Právě a ještě před Vánocemi,jako druhé auto máme sice Vw Lupo,ale to je taková pojízdná taštička.Tak že jsme s manželkou tak nějak na prášky |
Autor: | Miroslav Lengyel [ ned 13. pro 2015 21:22:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Tak snad budou škody co nejmenší. SKF....mám ten dojem,že před touhle značkou jsem byl několikrát důrazně varován. |
Autor: | maco22 [ úte 15. pro 2015 0:13:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Pred tyzdnom nieco podobne - auto zrazu (za jazdy) prestalo kurit a po par KM hlaska - STOP, prehriaty motor. Otvorim kapotu a chladiaca zmes vystriekana cez expanznu nadobku. Po schladeni motora doliata destil. voda - a opat vytlacena. Prvy ma napadol seknuty termostat - objednal som ho a vymenil doma - hrozna praca, cca 6h hresenia, no problem pretrvava. lAuto zatial bez "akcie" u manika v servise, ale je podozrenie na prasnute tesnenie pod hlavou - 196 tis. km. Myslite ze je to ono??? Zatial stihol skontrolovat vodnu pumpu - ta je OK. Napada Vas nieco ine? Dakujem Inak auto startuje na supa a nie je zrejma ziadna strata vykonu, ani vynechavanie valcov. A este ma napada jedna vec: chladiaca zmes bola velmi cudna - zaspinila mi expanz. nadobku tak, ze nebolo vidno ani uroven hladiny v nej, bola taka ako keby v nej bolo nablite - zakalena a spenena, alebo zhrdzavena??? |
Autor: | Mikra [ úte 15. pro 2015 17:08:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava, tlačilo by vodu z expanzky hned po startu i se studeným motorem. To vyzkoušej. Nastartuj s otevřeným víčkem na expanzce a nesmí tam jít bubliny. Pokud ano, je to hlavou, nebo jejím těsněním. Další možnost je EGR ventil, respektive proděravělý/prorezlý výměník na EGRu. To pak tlakuje jen mírně, vodu to vytlačí pomalu jen tlakem výfuku a taky bývá takhle zašpiněná. To by ale nejspíš nebylo pod kapotou všechno zacákaný, to by mělo odcházet zvolna přepadem. |
Autor: | Fanatik [ úte 15. pro 2015 20:30:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Když jde, při prasklém těsnění pod hlavou, tlak do vody, nemusí se to na studeném motoru projevit. Měl jsem taky tuto závadu na svém autě. Při klidné jízdě (max do 120 km/h) asi jako se starou škodovkou se voda nestrácela, tlak stačil víčkem odfouknout. Ovšem při ostřejší jízdě (ostřejší vytáčení motoru) začal tlak z válců víčkem vytlačovat i vodu, ozýval se hvízdavý zvuk a celý chladicí okruh byl natlakovaný. Dalo se to poznat podle "tvrdých" hadic od chladiče. Pomohla výměna těsnění pod hlavou a její orovnání. A taky doporučuji nechat udělat tlakovou zkoušku, jestli neni hlava prasklá. |
Autor: | maco22 [ čtv 17. pro 2015 13:27:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Ono to ani s tymi bublinami nebolo presne tak - nebolo ich totiz vidiet. Ked som dal z nadrzky dole vicko, a nastartoval, hladina pozvolne stúpala (bez bublin) a po cca 2 min. sa uz zacala vylievat z nadrzky (na volnobehu) - mam za to, ze tlak najprv vytlačil kvapalinu a potom sa az dostal von z obehu. Neviem ako to prebiehalo pri zavretom obehu a pri normálnom chode motara - myslim otacky. Pravda vsak je ze ked som dolial kvapalinu a odvzdusnil system, auto aj kratko kurilo. Potom raz ano, raz nie, a nakoniec už vôbec - asi sposobene postupnou stratou kvapaliny. Spytam sa este na ten EGR ventil. Takze ak by bol na vine on, kvapalina by nesla cez vicko?? |
Autor: | HonzaC [ čtv 17. pro 2015 14:49:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zřejmě vodní pumpa |
Psal vymenik ne EGR ventil. EGR ventil s tim nema nic spolecneho. Ale za EGR je chladic spalin - vymenik, jde pres nej voda a chladi plyny. Ale neumim si moc predstavit, ze by tento vymenik praskl jen tak sam o sobe. Tam totiz neni kde sebrat takovy tlak, aby praskl. Leda by to byl z vyroby smejd a nebo tlak z okruhu - ale ten by se tam musel dostat z valcu, takze zase tesneni pod hlavou. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |