Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
...STK...poznatky http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=8779 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | j.pajinek [ stř 03. zář 2014 6:45:27 ] |
Předmět příspěvku: | ...STK...poznatky |
Zdárek, tohle téma sice nedá tolik rad co,kde a jak ale třeba něčemu trochu pomůže. Proč ho zakládám, musím se podělit o záležitost kterou jsem včera prošel. O víkendu,jenom tak náhodou mrknu do malého techničáku a ejhle já mám technickou platnou jenom do 3.9.2014 a to mě čekala služebka v pondělí do Jihlavy a v uterý to samé,,,já měl pořád za to že stk mám mět až ke konci 9vátého měsíce,,,takjsem se objednal na rychlo do nové stk která je kousek do mého bydliště,vše vyřešeno telefonátem a po návratu ze služebky i uděláno k mé spokojenosti. Co mě ale překvapilo,že na emisích s mou hláškou FAPu jsem prošel exelentně,kouřivost žádná emise OK,samozřejmě že o hlášce jsem pomlčel a kontrolku SERVICE zakryl mobilem ba dokonce jsem s chlápkem pokecal o vývoji příštích kontrol emisí a řeknu vám pokud se to bude dodržovat jak má,,,což nevím nevím,,,tak člověk a by už měl strach chodit na stk. Až na to kruté vytáčení motoru do maximálek mě rvalo srdce ale motor byl dlouhou jízdou dobře zahřátej a i po cestě ze služebky zpět jsem ho trocha více provětral,za normálních okolnosti a ne tak urychlené stk bych si ho v jiné stk vytočit nenechal Technická prohlídka byla OK tam sem si byl v kranflecích stopro jistej.U jedné věci jsem byl překvapenej že mlhovky a to jak přední tak i zadní nejdou normálně zapnout a to i když je klíček otočený v poloze 2.bez nastartovaného motoru,,,po nastartování již všechno šlo,,,jsem to ani netušil-máte to tak i ostatní??? U led svícení ho pouze zajímalo přepnutí LED-Hlavní světla,to že se rozsvítí hned po otočení klíčku bez nastartování jich vůbec nebere,,,prej některé fábky to tak mají take v originálu dole mezi mlhovkama,,,tak že led OK ani si neměřil výšku,šířku a tak různě. Tak že celá technická OK bez závad --- jenom jak píšu ten FAP mě překvapil když už je tak na konci životnosti. ...no a něco málo o té budoucí stk co jsem našel...převzato od Technik. 1.vozidlo se přistaví k měření emisí 2.připojí se pc přes diagnostickou zásuvku kam se načtou hodnoty vozidla jako vin, emisní stupeň a další věci. pokud se nepovede spojit s řídící jednotkou emisní kontrola se neprovádí. Pokud je vyčtena jakákoliv závada na motoru kontrola se neprovádí. Počítač si on line ověří předchozí měření emisí i s výsledkem a zašle do on line systému i nový výsledek případných vyčtených závad. 3.pokud je vše OK počítač nastaví hodnoty odpovídající emisnímu stupni vozidla dle vin zavede se protokol v pc o emisní kontrole a provádí se měření emisí stejně jako dosud, počítač technikovi přímo řekne co má udělat a dokonce ho dokáže i opravit když třeba dá sondu špatně aby jí dal jinak atd. 4.počítač vyhodnotí automaticky provedenou kontrolu měření emisí vše se doplňuje do protokolu automaticky bez zásahu technika 5.po skončení kontroly vyjede protokol buď s kladným výsledkem nebo se záporným i s vyčtenými hodnotami 6.odpojí se pc od vozidla a protokol jde on line do databáze registru vozidel stejně jako protokol o stk. 7.po kladných emisích následuje provedení STK a vylepení červené známky s datem další STK - zelená známka o emisích by měla být zrušena a nahrazena pouze červenou z stk. ono to zařízení není nic levného prý stojí přes půl mega ale není už prý problém ho naučit i hodnoty eura 6. Předpoklad je takový že emise by se měli provádět přímo na stk. uvidíme jak to vše dopadne ale pokud by to takto začalo opravdu fungovat bylo by to hodně zajímavý |
Autor: | roman II [ stř 03. zář 2014 8:10:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ...STK...poznatky |
v Čechách je to hudba velmi vzdálené budoucnosti a aut s fap off jezdí čím dál tím více |
Autor: | Zdenys73 [ stř 03. zář 2014 9:06:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ...STK...poznatky |
I tak je to alespoň náznak snahy správným směrem . Ano češi , zase bude nějaká klička , kdy za poplatek do kapsy se najede s jiným autem .... , ale i tak - palec nahoru . To same jsem už zaslechl o návrhu kontroly tlumičů na STK . Jelikož se kontroluji brzdy , ale ty jsou závislé na stavu tlumičů . Já jsem pro , aby byly biče a páky na takové , co na vrakáči si koupí tlumič za 500 a pak i s dobrými brzdami někoho sejme . Ale v autě aparatůra za 20t |
Autor: | Uďa [ sob 06. zář 2014 22:57:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ...STK...poznatky |
No mělo by to probíhat trošku jinak, ale nikdo to ještě pořádně neví.Já mám info od technika Bosch asi takovéto:napíchne se diagnostika a zjednodušeně 1. rozsvítí se tři zelené-neměří se a auto odjede na STK a vše je OK 2. rozvítí se dvě zelené-měří se jako doposud 3. nerozsvítí se nic-odjezd do servisu. Samozřejmně pokud se nespojí, nebo nesedí VIN jednotky s TP apod. tak taky smolík. Taky se uvažuje, že se nebude točit tolikrát, ale jen jednou nebo , že to nepůjde do přeběhových otáček , ale jen do zvýšených jako u benzínu. Ale to jsou jen návrhy stejně jako on line brzda a geometrie na STK. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 07. zář 2014 8:59:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ...STK...poznatky |
at to bude jakkoliv stejne to chytre ceske hlavicky ocuraji |
Autor: | j.pajinek [ čtv 16. říj 2014 21:04:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ...STK...poznatky |
...převzato od Technik... Jedna aktualita k EURO 6 Co je Euro 6? Euro 6 je nařízení Evropské unie, které stanoví emisní normy pro vozidla. „Díky Euru 6 budou vozidla se vznětovým motorem stejně ‚čistá‘ jako vozidla se zážehovým motorem,“ říká Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH zodpovědný za pohonné jednotky. Hlavním záměrem nové normy je stanovit u vozidel nižší limity emisí částic oxidů dusíků. Od 1. září 2014 nemohou vozidla se vznětovým motorem mít emise oxidů dusíku vyšší než 80 mg na kilometr (se zážehovým motorem 60 mg na kilometr). Předchozí limit dovoloval 180 mg na kilometr. Od 1. ledna 2015 musí limity Euro 6 splňovat všechna nová vozidla. Jaký má evropská emisní norma smysl? Od uvedení normy Euro 1 v roce 1993 došlo k radikálnímu snížení emisí na pozemních komunikacích. Pokročilá automobilová technika, jakou nabízí společnost Bosch, snižuje emise látek, jakými jsou CO2, oxidy dusíku a pevné částice. Vliv má i technický pokrok pohonných jednotek: Od roku 1990 došlo u vznětových motorů ke snížení emisí pevných částic o 99 procent a emise oxidů dusíku u moderních vznětových motorů jsou o 98 procent nižší než u srovnatelných motorů ze začátku 90. let minulého století. Budou vozidla nyní dražší? Ceny modelů, které splňují normu Euro 6, jsou víceméně na stejné cenové hladině jako srovnatelné modely splňující normu Euro 5. Někdy jsou modely s Euro 6 dodávány s prvky, které cenu zvýší - například jiná převodovka či pneumatiky. Odebereme-li tyto prvky, žádné znatelné zvýšení ceny u modelů s Euro 6 není. Jak Euro 6 změní technologii vznětových motorů? Vozidla se vznětovým motorem potřebují pro splnění normy Euro 6 dokonale vyladěný systém úpravy výfukových plynů. Pro vozidla o hmotnosti kolem 1 700 kilogramů postačí levný zásobníkový katalyzátor NOx. „U těžkých vozidel pomůže jen katalyzátor SCR spolu s AdBlue,“ říká Dr. Markus Heyn, prezident divize Systémy vznětových motorů. Tento systém pomocí vstřikování kapaliny AdBlue, vodního roztoku syntetické močoviny, přeměňuje oxidy dusíku na neškodnou vodní páru a dusík. Kapalina AdBlue je doplňována při pravidelných servisních prohlídkách. Bude mít můj starý vůz stejnou emisní nálepku? Přechod na novou normu Euro 6 nemá v Německu na přidělování emisních nálepek vliv. Každý, kdo v současné době má emisní nálepku Euro 4 či Euro 5, která mu umožňuje vjezd do centra města, si ji ponechá i po 1. lednu 2015, kdy norma Euro 6 vstoupí v platnost. Co se změní s normou Euro 6 pro řidiče? Kdo již vozidlo vlastní, tak se pro něj nic v Německu nemění. Může používat své vozidlo jako doposud, změna silniční daně pro vozidla s Euro 5 se podle posledních zpráv měnit nebude. I vjezd do nízkoemisních zón bude stále možný. Novou normu Euro 6 by měli vzít na vědomí především ti, kteří si pořizují nové vozidlo a chtějí nejmodernější technologie. Tisková zpráva Bosch |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |