Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
ITC http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=8326 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | nedory [ ned 15. pro 2013 18:51:22 ] |
Předmět příspěvku: | ITC |
dobrý den, na konci listopadu jsem přešel k Citroenu (C4 Picasso, 1,6 vti 120k, Selection). V různých letácích se psalo o systému ITC (intelligent traction control), v manuálu je uvedeno "podle typu motoru". Nikde jsem se nezjistil, zda jej výbava selection s motorem 1,6 vti má. Můžete někdo poradit, jak to můžu zjistit? A jestli tenhle systém vůbec k něčemu je. díky |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 15. pro 2013 19:11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ITC |
maji to vsechny manualni prevodovky je to vlastne vylepseny ASR - protiskluzovy system zabrani ti prokluzu kol na zledovatelem povrchu jak by rekli nekteri zdejsi, system na hovno vzdyt se umim rozjet a kde budu potrebovat se vyhrabat me to nedovoli |
Autor: | nedory [ ned 15. pro 2013 21:19:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ITC |
díky za odpověď. Na zasněžené louce jsem se do kopce rozjel sám teprve po vypnutí ESP a pod. Na další testování už nebylo počasí. Ještě jeden dotaz: benzínový motor se hodně rychle zahřívá a topí (což je fajn) - nemá nějaký pomocný ohřev? Jinak příjemné prostorné auto, trošku vyšší spotřeba (ale je nové, možná tedy ještě klesne), motor s přibývajícími kilometry ožívá, ale je to jen na klidnou jízdu - ale k tomu je to určené. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 17. pro 2013 20:25:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ITC |
Všechna udělátka typu ASR apod.jsou dnes do auta montována hlavně proto,aby bylo auto co nejblbuvzdornější. Bohužel jsou lidi,kterým by více slušel povoz se Šemíkem než auto.Systém ASR slouží tedy k tomu,aby "řidič" zbytečně negumoval asfalt a hnací ústrojí nedostávalo tolik na prdel.Jakmile tedy dojde k náznaku prokluzu kol,systém vyšle signál řídící jednotce a téměř okamžitě motor sjede z výkonu.Bohužel ne vždy je dostatečně rychlý a pak tu máme problémy s převodovkou,dvouhmotnostním setrvačníkem atd.Zcela logicky,pokud někde ve sněhu zapadnu,systém vypnu a s citem se snažím vyhrabat.Pokud to nebude s citem,tak se dá během chvíle zničit převodovka,jak se nedávno měl možnost přesvědčit jeden můj známý,když mu manželka zapadla asi do 10-ti centimetrové "závěje".Zkrátka doba Š-120 a jejich 37 kW a krouťáku 00 prd je dávno pryč. Ještě k tomu motoru,benzínový motor se vždycky ohřeje dřív než naftový.To je také důvod,proč jsem si ho pořídil,protože jezdím do práce 10 km tam a 10 km zpět.Nafťák na tuhle vzdálenost nezačne ani topit,natož se ohřát,takže dostává pěkně do kožichu.Mám stejný motor a naprostá spokojenost.Jasně závodník to není,ale to nemůže být už z principu.Je to auto pro pohodovou jízdu,při které mohu vrhat přezíravé pohledy na ty mrňky okolo,co se snaží být kdesi první. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |