Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Čidlo venkovní teploty v zrcátku
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=6748
Stránka 1 z 2

Autor:  HonzaC [ úte 21. srp 2012 21:32:15 ]
Předmět příspěvku:  Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Tak mám první problém se svým autem. Minulý týden mi začalo teplotní čidlo venkovní teploty ukazovat saharské teploty :lol: Asi tušilo, že se blíží pařák, nicméně je to pořád horší a horší. Dnes už mi běžně ukazuje 69°C a bohužel to nejsou Farenhaity. To, že to ukazuje nesmysly by mne ani tolik netrápilo, kdyby zároveň nezačala zlobit klima. (A to jsem si myslel, že to je jen ukazatel teploty venku a s klimou to nemá nic společného).

S klimou mám ten problém, že když ji zapnu na AUTO, tak to pustí větráky na plný kule a teplotu to taky pustí co nejmrazivější, zkoušel jsem to chvíli vydržet, ale ani po několika minutách prostě nepoleví a dělá to z auta pojízdný mrazák. Když polohu AUTO vypnu, tak nehledě na teplotu to jede na MAX (subjektivně) a jediné co mohu ovládat je ruchlost jakou to ten ledový vzduch žene do kabiny.

Na zasvěcené bych teda měl dva dotazy:
1. Kolik si mám připarvit na to nové teplotní čidlo v zrcátku?
2. Vážně může porucha klimy tak jak jsem ji popsal souviset s tímto venkovním čidlem? Měl jsem za to, že tam bude čidlo pro nasávaný vzduch někde jinde a tohle je jen pro informační display a varovnání - námraza a podobně.

Předem díky za názory a informace.

Autor:  honzast [ úte 21. srp 2012 21:36:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Opravdu to na klimu vliv má a to proto: Pokud je venkovní teplota menší než nastavená, kompresor klimy nezapne. Kolik to stojí nevím.

Autor:  MotoMoto [ čtv 23. srp 2012 14:43:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Omlouvám se, ale nesouhlasím s tím, že venkovní teploměr má vliv na klimačku. Určitě není pravda, že klimačka nesepne když je teplota nižší než požadovaná teplota. Spíná i v zimně k vůli odmlžování.
Ale myslím, že teplotní čidlo má vliv i na jiné věci, jako jo váha vzduchu a další dávkování paliva a podobně. Nejsme odborník, ale někde jsem to četl.

Autor:  honzast [ čtv 23. srp 2012 17:28:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Já jsem měl problém s klimou, že nezapnula pokud byla venkovní teplota vyšší než 30 st. V servise zjistili po připojení diagnostiky vadné čidlo venkovní teploty. Vyměnili a zatím dobré.

Autor:  HonzaC [ čtv 23. srp 2012 19:14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Pro "Honzast" - kolik tě to prosím stálo, ta výměna čidla? A bylo to to čidlo v zrcátku nebo měnili nějaké jiné?

Honza

Autor:  honzast [ čtv 23. srp 2012 22:05:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Čidlo bylo v pravém zrcátku. Auto bylo tenkrát v záruce, takže cenu neznám.

Autor:  sgt [ pát 24. srp 2012 9:47:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Mne sa stalo presne to isté, len maximá som mal okolo 49°C a niekedy ráno v lete ukázalo -10°C :lol:
Inak klíma berie údaje ako z vnútorného, tak aj z vonkajšieho čidla a nastavuje vnútornú teplotu podľa nejakého algoritmu... A keď vonkajšie čidlo ukazuje vysokú teplotu, klíma chladí jak v mrazáku - to môžem potvrdiť, je to o držku.
Tiež mi to menili v záruke, ale cena je vraj okolo 30 EUR.

Autor:  HonzaC [ čtv 30. srp 2012 7:19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Neměl by někdo postup, jak rozdělat zrcatko? Samozřejmě nedestruktivní :D

Autor:  scadaman [ čtv 30. srp 2012 8:21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Pre "sgt" a ďalších.... Tu je princíp regulovania teploty v kabíne vozidla. Vo vnútri vozidla nie je žiadne čidlo teploty ;) Sám so bol :shock:
Teplota v kabině umožňuje spolu s předvoleným požadavkem (zobrazeným) určovat tepelnou úpravu, nezbytnou pro ohřátí nebo ochlazení kabiny až na požadovanou hodnotu.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
 Sonda teploty vháněného vzduchu
 Sonda vnější teploty
 Sonda slunečního záření
 Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uložených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
 Vnější teplota
 Vypočítaná teplota v kabině
 Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umožňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbrž počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií ) . Tato bilance je prováděna pro každou zónu.
Za normálního provozu :
 V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl požadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosažení požadované hodnoty . Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyvážení na základě vypočítaných cílů, přičemž je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
 Stání po dobu méně než 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnější teploty jsou uloženy do paměti při zastavení vozidla . Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdržela informace snímače slunečního záření a vnější teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny.
 Stání po dobu delší než 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdržení informací o vnější teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem.
 Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploše na dálnici ) Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením Za 15 až 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestliže se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C

POZOR : Odpojení akumulátoru má za následek ztrátu v paměti uložených hodnot . Nastartování, které následuje po tomto odpojení, může způsobit nouzovou činnost systému automatické klimatizace po dobu několika minut.

URGENTNÍ : Po odpojení a opětném přípojení akumulátoru provést jízdu v trvání 5 min v automatickém režimu s požadavkem 21 °C vlevo / 21 °C vpravo, aby se mohl systém správně znovu nastavit.

Autor:  Havlicek.Lukas [ čtv 30. srp 2012 13:48:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

HonzaC píše:
Neměl by někdo postup, jak rozdělat zrcatko? Samozřejmě nedestruktivní :D

http://cars-led-light.blog.cz/1103/odst ... ne-zrcatko

myslim ze uz to tu nekdy bylo napsane

Autor:  sgt [ čtv 30. srp 2012 14:33:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

@scadaman: Dík za info. Aspoň vidieť, ako sa dá skomplikovať niečo, čo je úplne jednoduché (vnútorné čidlo teploty) :lol:

Autor:  honzast [ pát 31. srp 2012 14:39:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

To je silný kafe. Tento systém muselo vymyslet několik inženýrů. Jeden by na takovou chovadinu nepřišel.

Autor:  ptesina [ pon 12. srp 2013 14:47:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

No já mám c8 a z klimatizace budu mít brzy tiky :-) jelikoz někdy jde a někdy nejde. Podle jak se ji chce. Vždy stačilo kdyz sem jel těch 5 min 21 st v auto na obouch stranách a pak to fungovalo. A ted uz je to vždy o náhodě. Někdy jde někdy nejde. Tak nevím či. To muže byt. Take čidlo?

Autor:  honzast [ pon 12. srp 2013 16:56:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Pánové, už někdo zná řešení s klimou. Já to řeším stále a nikdo neví co s tím. Pokud se to někomu podařilo odstranit, tak napište postup jak.

Autor:  C4P [ sob 06. dub 2019 13:52:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo venkovní teploty v zrcátku

Ahoj, navazuji na staré téma. Neměří mi venkovní teploměr. Zřejmě čidlo. Jediné, co se mi povedlo sundat je zrcátko (myšleno to skleněné). Jak prosím rozebrat pravé zrcátko, abych se dostal k čidlu? Starý odkaz je bez obrázků, které jsou bohužel nutné. Děkuji za rady.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/