Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Zastavení motoru při jízdě
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=6470
Stránka 1 z 1

Autor:  borki [ úte 03. črc 2012 20:56:05 ]
Předmět příspěvku:  Zastavení motoru při jízdě

Zdravím všechny dobré lidi.
Předem se omlouvám jestli je to tu už někde řešené, ale snažil jsem se poctivě přečíst všechny témata a ani "hledat" mi nepomohlo.
Mám C4 GP asi měsíc, celkově má najeto cca 126000. V poslední době se mi několikrát stalo, že najednou během jízdy auto zacukalo (jako by nevědělo co má zařadit za rychlost) a chcíplo. Na počítači začala lítat jedna hláška za druhou. Po zastavení, vypnutí klíčku a opětovném nastartování to jede normálně. Dneska se mi to stalo 3x při jízdě přes Prahu, ale posledních cca 20km zase všechno v pohodě.
Při posledním zastavení se podařilo dojet na pumpu a opsal jsem si hlášky z "Alert log":

- Warning, engine oil pressure
- ESP/ASR system faulty
- Engine anti-polution system faulty
- Handbrake faulty
- RH sliding door faulty

Uměl by někdo poradit?

Díky moc

Autor:  roman II [ úte 03. črc 2012 21:58:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

tipnul bych polosmrt egr ventilu, ale nechám rozjezd diskuze povolanějším

Autor:  certi.cz [ stř 04. črc 2012 9:30:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Pár tich hlášek co píšeš tak skáče mně ted a je to EGR ventil že se pořádně nedovře a nebo neotevře
ale tady u tebe mně hodně zaráží
Warning, engine oil pressure-
a hlavně mně se motor nezastaví je párkrát mi šel dolů výkon ale chvilku na to se to srovnalo.
U tebe bych dal fakt majzla at se ti to nekousne nebo něco takového asi bych zajel do servisu

Autor:  Froggy [ stř 04. črc 2012 11:09:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Tak přesně toto se mi dvakrát stalo minulé léto s odstupem cca 3 týdnů (stejný motor, stejná převodovka). Tenkrát jsem měl najeto cca 22000 km. Po cca 5 km jízdy od nastartování auto zacukalo, rozsvítily se snad všechny kontrolky a na displeji se zobrazilo několik hlášek. Motor chcípnul, ale auto buď vyřadilo, a nebo nebyla sepnutá spojka (už si to přesně nepamatuju), protože auto setrvačností pokračovalo dál s vypnutým motorem, dokud jsem nezabrzdil. Teď mám 29000 km a za těch 7000 km se to zatím nezopakovalo. Ale taky netuším, čím to bylo. Někde jsem četl, že by to mohla dělat pojistková skříň – prý nějaké špatné kontakty. Ale pokud by byl někdo moudřejší, budu také rád za info.

Autor:  chose321 [ sob 07. črc 2012 8:30:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Nějak tak podobně se choval vadný vstřik u auta kamoše, ale u 126k je to asi volovina.

Autor:  Froggy [ stř 11. črc 2012 8:44:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Tak jsem to asi zakřiknul. Téměř po roce mi dnes ráno auto při jízdě opět z ničeho nic začalo vypisovat chybové hlášky a rozsvěcet jednu kontrolku za druhou, než asi po 10s od první hlášky zhasnul motor. Vypnul, jsem tedy klíček a hned nastartoval a vše bylo OK. Bohužel do LOGu chybových hlášek jsem se podíval až po nastartování (což předpokládám je asi chyba - chce se to tam asi podívat hned, protože po vypnutí klíčku mám pocit, že se LOG vymaže – pokud se pletu, tak mě opravte) a byla tam akorát chybová hláška, že mám vadné obrysové žárovky, což jsem zjistil, že je pravda, tak je jdu měnit. Kdyby někdo věděl co by to mohlo dělat, tak prosím napište.

Autor:  Froggy [ pon 03. zář 2012 16:20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Tak mi u auta při jízdě opět z ničeho nic zhasnul motor, ale tentokrát jsem měl čas a před vypnutím klíčku a opětovným nastartováním jsem se stačil podíval do výpisu závad, kde bylo toto:

Znak "S v kroužku" Warning, engine oil pressure
Znak "! v trojúhelníku" Anti-pollution system faulty
Znak "! v trojúhelníku" ESP / ASR system faulty
Znak "! v trojúhelníku" Parking brake faulty

Podle mě, je to první příčinou zhasnutí motoru, a pak ty další tři hlášky jsou už díky tomu, že motor zhasnul.

Nevíte někdo, co by mohlo být příčinou? V servisu jsem byl začátkem srpna (to už se mi toto 4 x stalo), ale na diagnostice bylo vše v pořádku bez chybných hlášek.

Autor:  borki [ ned 09. zář 2012 9:14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Takže jsem absolvoval servis. Při načtení diagnostiky - všechny možné i nemožné závady. Vynulování chyb. Najeto cca 200km a závada opět a ve větším rozsahu. Na 50 km jízdy z Loun do Prahy 4x zastavení (už jsem chtěl volat odtah). Opět servis a tam podle chyb vyměnili rozvodnou skříňku (při pohledu do motoru - vpravo vedle baterky).Dle vyjádření mechanika se už s touto závadou setkal a prý i inženýři v Citroenu tuto rozvodnu upravili. Zatím najeto dalších cca 250km a klid. Tak doufám, že už bude pokoj.

Autor:  Froggy [ pon 10. zář 2012 13:42:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Dnes ráno jsem dal auto do servisu, ať s tím začnou něco dělat, tak mi nejdříve řekli, že zkusí aktualizovat SW jestli to náhodou nepomůže (čemuž jsem moc nevěřil, ale alespoň jsem si říkal že příště už by byla tato možnost vyloučena) a před hodinou mi ze servisu volali, že po konzultaci s centrálou v Praze to bude s největší pravděpodobností dělat řídící jednotka, kterou dnes objednají a zítra ji u auta vymění. Tak jsem zvědavej, jestli to skutečně pomůže.

Autor:  miki_pilot [ pát 14. zář 2012 23:15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Přátelé! Já se setkal s toutou podivnou reakcí auta 2x a následně naštěstí v záruce proběhla výměna pojistkové skříňě a od té doby cca půl roku je pohoda a klid na frontě ;-)) Musím ještě popsat,že se to také projevovalo spoustou nesmyslných chybových hlášek a zastavením motoru tedy i auta. Tak snad Vám tohle pomůže a přeji vašim miláčkům klid a pohodovou jízdu !!!

Autor:  kuntík [ sob 15. zář 2012 21:40:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Na pojistkové skříně byla svolávačka, alespon v Holadsku, tam bylo moje auti v lednu 2011.

Autor:  Parnik [ čtv 27. zář 2012 22:30:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Čau všem,C4 GP 1.6HDi mám od začátku srpna,během krátké doby se mi třikrát z přístrojovky stala změť rozsvícených kontrolek,v jednom případě šlo o úplně zastavený motor,dvakrát potom ztráta výkonu a škubání.Po vypnutí zapalování a nastartování se palubní počítač chová jakoby nic a Citrouš zvesela sviští kilo padesát po D1 - samozřejmě v levém pruhu :lol:
Jednou jsem absolvoval diagnostiku,FAP je ok asi na 40 procentech,ale EGR hlásí permanentní chybu.K poslednímu excesu došlo dnes odpoledne,po cestě jsem hned volal do servisu,technik mi po popsání chování auta potvrdil umírání EGRu,příští týden jedu na diag. a pravděpodobně to vypadá na výměnu EGR.Budu vás informovat,jak to dopadlo,docela mě zaujal příspěvěk o výměně pojistkové skříně.
Pěkný víkend a šťastné kilometry všem.

Autor:  gedu [ úte 18. čer 2013 11:34:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Ako si s tým dopadol? Bol to EGR ventil alebo predsa len niečo iné.

Autor:  romcos [ stř 19. črc 2017 9:28:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zastavení motoru při jízdě

Ahojte,
aj ja doplním moje poznatky.

Pomalinky spotrebúvam starú naftu, už sme vymenili palivový filter a dotankoval som 30l novej prémiovej z OMV. Ešte mi zostáva minúť +-30l starej nafty.

Začalo to takto, keď som tankoval plnú nádrž, tak som mal ešte asi +-5l starej nafty.
Prišiel som domov z BA, potom som ešte skočil na poštu a v tom ako som dupol na plyn začalo auto sekať, akoby dochádzalo palivo, alebo išlo málo do motora.
Keď som došiel do Senca, tak mi auto zhaslo na križovatke ku pošte, už naštartovať nechcelo, len chytilo a hneď zhaslo.
Vypísalo chybu: Engine anti-pollution system faulty.

Po dotlačení na parkovisko som vbehol na chvíľu na poštu, následne auto naštartovalo ale vypísalo hneď tú chybu, ale naštartovalo a odišiel som domov.
Zobral diagnostiku a vypísalo tieto chyby.

Vstrekovanie/zapaľovanie - EDC16C3
P1351 - obvod relé žhavení
P0299 - Ovládaní elmag. ventilu tlaku turbomychadla
P1113 - Regulase vyského tlaku paliva

Následne som chyby vymazal a auto aj na druhý deň ráno naštartovalo, ale keď som dupol na plyn počas jazdy, tak začalo skackať, tak isto ako predtým, vedel som, že je zle a musím ísť tak, že pomalinky budem pridávať plyn.
Voľnobeh nemal problém, tak som točil do otáčok a zdalo sa v pohode.

Prešiel som s tým asi 150km, potom som ešte testoval jazdu do kopca so zrýchlením a reagovalo normálne, až zase po nejakých 10km začalo skackať a motor zhasol. počkal som nejaký čas, možno sa odparila voda z nafty, alebo čo, a auto naštartovalo. Prišiel som na parkovisko, odstavil a po chvíľke nešlo natočiť, len točilo, točilo....

Následne sme vymenili palivový filter a hneď chytilo, aj voľnobeh mal rovnomerné otáčky.
Dotankoval som 20l prémiovej nafty na OMV v Trenčíne a išli sme domov.

Išlo to hladšie a lepšie, ale asi po 100km, pri 110 - 120km/hod. motor zhasol, tak som doplachtil na krajnicu. Už som vedel, že keď chvíľku počkám, lebo hneď nešlo naštartovať, aj keď po minúte skoro chytil, a dal 3000 otáčok, aj tak zhasol. Po 5 minútach už auto chytilo s chybou.
A tak sme došli domov posledných 50km.

Dal som na diagnostiku a vypísalo úplne iné chyby:
Vstrekovanie/zapaľovanie - EDC16C3
P0113 - Signál snímače teploty nasávaného vzduchu (průtokoměr)
P0104 - Signál průtokoměru
P1166 - Regulace vysokého tlaku paliva

Chyby som vymazal, ešte sa povozil, aj akcelerácia bola ako má byť, ale niekde sme zabočili, po cca 10km, a auto zhaslo. Zase išlo naštartovať až po 5 minútach. Došiel som domov, v pohode, vymazal chyby. Už sa neobjavili.

Dnes ráno sme v pohode došli do práce a zatiaľ sa neprejavilo skackanie, ani problémy.
Prišiel som domov, predtým v obchode, čiže stop, štart auta. Prišiel som domov, zhasol auto, vyložil nákup a naštartovať nechcelo. Počkal som chvíľu a naštartovalo s chybou, dal som auto do garáže a vymazal chybu. Boli spomínané tie vyššie.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/