Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Prevodove stupne http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=5722 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Oxy [ pát 30. bře 2012 21:19:01 ] |
Předmět příspěvku: | Prevodove stupne |
Ahojte! Napiste mi prosim Vas, kolko prevodovych stupnov ma klasicky automat, nie robotizovana prevodovka BMP6.... u tej je vsetko jasne... A cisto teoreticky, ktora prevodovka vydrzi viac? Ale to asi vo velkej miere zalezi na tom ako clovek jazdi na tom auticku... Dik. |
Autor: | Petr Šimral [ pát 30. bře 2012 23:50:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Klasický automat má taky 6 stupňů. A má trošku těžší stálý převod, motor točí o 100 otáček méně. Která převodovka více vydrží? Těžko říct. Na BMP 6 byla první oprava (mimo spojky) v 235ti tisících (vyrezlý korpus zásobníku tlaku hydrauliky), spojka v 80ti a zatím drží --> 270 tisíc. Klasický automat zatím najel 176 tisíc, zcela bez problémů. Celkově --> klasický je lepší, řadí podstatně rychleji, není potřeba přemýšlet. Spotřebou paliva tam taky není extra veliký rozdíl. BMP 6 na stejných trasách jezdí tak za 5,5 - 5,8 litru, automat za 5,6 - 6,0 litru. Zde musím přehodnotit mé původní názory, protože BMP6 více lže na počítači (o litr), kdežto automat jen o půl litru a hlavně: Do BMP6 opravdu natankuji do prázdné nádrže 60 litrů, takže dílek má 5 litrů a dojezd na jednu nádrž 1000 - 1100 km je normální. U AT po docvrnkávání natankuji 55 litrů (pistole vypíná na 48 litrech) a tedy dojezd 900 - 980 km je taky normální. Jízdní styl u obou aut je stejný. |
Autor: | Oxy [ sob 31. bře 2012 9:19:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Dakujem za odpoved! Ja som si myslel ze klasicky automat ma 4 stupnovu prevodovku, a zhanal som auto s BMP6. Teraz uz budem pokukavat aj na klasicky automat. Ta spotreba mna az tak netrapi. Potrebujem auticko ktore bude vyhovovat aj manzelke.... |
Autor: | Petr Šimral [ sob 31. bře 2012 13:55:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Klasický automat asi jen tak neseženete. V nabídce od roku 2007 nebyly, naskočily až později. Pro manželky je plně vyhovující BMP6, pokud to tedy není registrovaná závodnice. Ta moje si libuje. Měla požadavky na automat, pevný volant a parkovacího asistenta (zjistila, že s parkovacím asistentem se vejde do stejné díry s autem o metr delším). Tak jsem jí holt prodal mé ojeté služební a koupil si nové : - ) |
Autor: | Oxy [ sob 31. bře 2012 19:49:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
RNAM-klasicky automat s hydrodynamickym menicom 6 stupnovy PRNAM- prevodovka BMP6, roboticka, 6 stupnova Spravne to chapem? |
Autor: | javas [ sob 31. bře 2012 21:16:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Ne, přesně obráceně. BMP-6 má na volantu 4 polohy, automat 5. |
Autor: | Oxy [ sob 31. bře 2012 23:29:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Dakujem! |
Autor: | Balooo [ pon 02. dub 2012 9:49:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Ten rozdíl ve spotřebě si myslím bude spíš stylem jízdy. Automat si řekne znatelně víc v městském a obecně méně plynulém provozu, kdy nevyužije tolik overdrive (pevný zámek měniče). Jízdní komfort je samozřejmě někde jinde. Já mám třeba čerstvou zkušenost, že jsem jel cca. 130km s dojezdovou rezervou na zadním kole a nejel jsem víc než 80km/h, spotřeba byla 4-4,5 dle palubního. Dlouhodobě mi ukazuje spotřebu 6,2, skutečná dle čerpání viz podpis, takže asi kus od kusu (+ typ gum, tlak, apod.). |
Autor: | Petr Šimral [ pon 02. dub 2012 13:03:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Údaje počítače moc nebrat,protože každý kus má jinou odchylku (alespoň na mých dvou autech). Za směrodatné lze považovat pouze tankování u pumpy do plna a stále stejným způsobem. Já u zlatíčka (BMP6) tankuji do prvního vypnutí pistole, pokud je nádrž opravdu prázdná, tak je to 60 litrů. U modrého se při stejné indikaci prázdnosti nádrže pistole zastaví na 48 - 50 litrech a já tam pomalu dočerpám ještě 6 litrů. Výsledky u modrého jsou v podpisu, zlaté jsem nikdy nepsal (už jsem si říkal, že je to zbytečné, slouží pro potřeby manželky a jako mé náhradní auto). |
Autor: | Oxy [ stř 16. kvě 2012 14:28:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Mam este jednu otazku. Ako casto sa menit olej v automatickej prevodovke? (nie BMP6) Aky olej ide do takej prevodovky? Dakujem. |
Autor: | Oxy [ stř 16. kvě 2012 14:42:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
A este, ak to uz niekto absolvoval, kolko taka sranda stoji.........? |
Autor: | Petr Šimral [ stř 16. kvě 2012 23:20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Pokud je mi známo, automatická převodovka je bezúdržbová. Já s ní mám teď 185 tisíc a naprosto bez problémů. Auto je udržováno podle předpisu výrobce v továrním servisu. |
Autor: | Oxy [ čtv 17. kvě 2012 10:37:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Petr Šimral, dakujem pekne! |
Autor: | jakubt [ čtv 17. kvě 2012 16:37:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Já bych to tak jednoznačně "bezúdržbově" neviděl. Viz tahle diskuze: http://www.c5club.cz/diskuze/motor-prev ... revodovky/ A tento návod: http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske ... dovky-v-c5 |
Autor: | Oxy [ čtv 17. kvě 2012 17:16:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prevodove stupne |
Dnes som volal do Citroen servisu, a potvrdili to, co napisal Petr Šimral. Tieto typy prevodoviek ze vraj su bezudrzbove, resp. udrzba spociva len v kontrole mnozstva oleja v prevodovke pri servisnych prehliadkach. Ako a kde sa to kontroluje, to som uz nezistoval, hadam niekde sa to dozviem ci precitam. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |