Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Chování BMP6
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=4808
Stránka 1 z 7

Autor:  kveton [ pon 23. led 2012 16:29:25 ]
Předmět příspěvku:  Chování BMP6

Ještě jsem neměl tu čest se s tím svézt, tak se zeptám, jak se chová robotizovaná převodovka při rozjezdu? Jako automat se auto rozjede nebo ne? Může v kopci cuknout dozádu?

Autor:  Balooo [ úte 24. led 2012 10:26:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

Představ si to tak, že ti na spojku šlape někdo cizí, řadící páku ti přehazuje někdo cizí a podle toho případně i škrtí plyn při řazení a rozjezdu. Do kopce stojíš na brzdě, když ji pustíš, tak ti ji ještě dvě sekundy podrží auto - asistent rozjezdu. Potom bude auto normálně couvat, jako kdybys stál na spojce a pustil brzdu - to vše dokud nešlápneš na plyn a auto nezačne zabírat spojkou. Nikdy jsem nezkoušel nechat ho rozcouvat nějak víc, takže nevím, jak se to potom chová a zkoušet to dobrovolně nebudu. Mimochodem manželka je z toho nadšená, je to z pohledu nenáročného uživatele stejně pohodlné, jako klasický automat, co jsme měli před tím. Sice umí i s klasikou, ale na tohle pohodlí se zvykne velmi rychle.

Klasický automat s hydroměničem vždycky stojí, nebo popojíždí dopředu, nikdy necouve, ani při rozjezdu do kopce. Také je mnohem plynulejší, zvláště když je třeba razantnější jízda, kdy je robot už poměrně dost poskakovací a pomalý.

Autor:  kveton [ úte 24. led 2012 12:24:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

díky, myslel jsem si to, šlo mě právě o to, jak se to chová do kopce, jestli to začne hnet couvat nebo ne, mě by to bylo asi jedno, ale jde mi o přítelkyni, která neni moc kamarádka s normálnim řazenim a rozjížděnim. Na závody to nechci, to bych si nechal 407mu, chci to pro rodinu, tak je mi celkem fuk, že to řadí pomalejš

ale každopádně díky za info

Autor:  vlk [ úte 24. led 2012 15:13:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

Tak pro rodinu to bude ideální volba , manželka měla stejné potíže s řazením a sama jezdit nechtěla , ale když přesedla do
C4 GP , tak začala jezdit už sama ;) . Na závody to sice nebude ,ale vzal jsem 2,0 benzin s lpg , krásné svezení a když se na něj šlápne :roll: nádhera .

Autor:  kveton [ úte 24. led 2012 15:24:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

přčesně tak, přítelka taky nechce řídit, párkrát jí to chcíplo a od tý doby konec, tak jí teď slibuju automata aby nemusela mít strach.

Chci i trochu úsporný auto, takže buď hdi nebo alternativa lpg, což je v dnešní době možná lepší, ale zase nádrž, parkoviště atd, ale to je klasickej a nevyřešitelnej rozdíl. No nevim, taky mě lpg napadlo

Autor:  vlk [ úte 24. led 2012 21:58:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

O nádrž nemusíš mít strach , ta je ze spodu místo rezervy na asi 42 l , místo v kufru tudíž neni zabráno žádné až na tu absenci rezervy , je tam jen
dojezdová sada . Já na tu nádrž ujedu asi 430 km .

Autor:  ban [ stř 25. led 2012 0:44:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

Mozem sa opytat, ako sa sprava tato prevodovka pri zastavovani na krizovatke? V rezime A, stojite len na brzde a pri zelenej pridate? Ako je to v rezime M, treba zaradit neutral alebo packami pod volantom 1. rychlostny stupen a stat na brzde a nasledne pridat plyn a zaradit vyssiu rychlost?

Autor:  Joker [ stř 25. led 2012 18:55:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

ban: Na křižovatce necháváš jen "A1" nebo"1". Pak se jen rozjíždíš. Když máš rychlost dlouho zařazenou a přitom stojíš, začne blikat symbol "N", to pak musíš dát neutrál a zas pak jedničku.

Autor:  ban [ čtv 26. led 2012 8:20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

Ďakujem

Autor:  fargas [ čtv 26. led 2012 23:38:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

Tak já nevím, asi jsem úplný vůl a mám naprosto rozdílné pocity od ostatních. Mám 1,6 THP BMP6 a už mě nebaví ty věčné nářky na cukání a pomalé řazení. Zkuste si někdy vzít stopky a měřit čas, za jaký u normálního manuálu uvolníte plynový pedál, sešlápnete spojku, přeřadíte, uvolníte spojkový pedál a přidáte plyn. Ještě se mně nestalo, že by motor při rozjezdu chcípnul, a to i když plynový pedál jen pošimrám nebo naopak sešlápnu razantně. Já osobně za velkou nevýhodu klasických automatů považuji nutnost stát na brzdě, když vozidlo stojí. To se člověk lehce zapomene, sundá nohu z brzdy a ve stojící koloně buchne do toho, co stojí před ním.
A pokud jde o takové to rodinné líné svezení, jinak řečeno klidnou jízdu, tak při předjíždění na trojku dosáhnu snadno rychlosti 140/km/hod. a nevím, co víc bych si měl přát. Je však možné, že dieselový motor potřebuje je zklidnění otáček motoru nutných na přeřazení delší čas. Nevím, v tom nejsem odborník.

Autor:  AutodiagnostikaOL [ pát 27. led 2012 12:19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

je to uplne stejne...ja v tom taky nevidim problem..je to srovnatelne s rucnim razenim
vyhoda BMP6 je ze je to manualni prevodovka jen lozisko na spojce je hold drazsi protoze je se snimacem,pomerne rychle se opotrebuje a nasledne se smete spojka,je to bohuzel bolest nicmene ty co se prodavaji ted jsou vylepsene (udajne)
to je veskery problem cukani BMP6

Autor:  Balooo [ úte 07. úno 2012 12:29:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

fargas píše:
Tak já nevím, asi jsem úplný vůl a mám naprosto rozdílné pocity od ostatních. Mám 1,6 THP BMP6 a už mě nebaví ty věčné nářky na cukání a pomalé řazení...

Nevšiml jsem si, že by tady někdo brečel, pouze konstatujeme pořád dokola to samé, je to pohodlné a pro rodinnou jízdu naprosto dostatčující. Pro závodění a dynamickou jízdu to má svoje nevýhody, prostě nemáš plyn a spojku pod kontrolou. Klasický automat je ještě plynulejší a snese i dravější jízdu, robot už v extrémech cuká a neřadí tak rychle, jako když si to hážu sám - vyndávám kvalt ještě pod plynem bez spojky a jenom do ní cuknu pro zařazení nového stupně. Tohle ale není standardní provoz :-) Takže opakuji, stejně jako spusta dalších, já jsem s robotem velmi spokojen, manželka ještě víc.

Autor:  kveton [ úte 07. úno 2012 20:07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

tak jsem se dneska svezl s BMP6 2.0 HDi a musim říct, že jde asi o zvyk, n apoprvé mi přišlo divné kdy si to zařadí a pocitově to trvalo dlouho, ale po chvilce jsem si zvykl a dá se předpokládat jeho chování.
Na závody to neni, ale na to neni ani podvozek a vlastně všechno v tomhle autě, na pohodovou jízdu super

Autor:  jirmed [ úte 18. pro 2012 0:32:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

Ahoj vespolek,

mám za sebou prvních několik set kilometrů s C4 GP 1.6 HDi BMP6. S rychlostí řazení nemám problém, je to sice pomalejší než klasický automat, ale nemám potřebu závodit. Co mi trochu vadí je popojíždění v koloně při opravdu malých rychlostech (<10 km/h) při zařazené jedničce. Když dám nohu z plynu, prudce to přibrzdí, při přidání plynu to zase poskočí kupředu - asi jako u manuálu, kdyby člověk při podobné rychlosti reguloval rychlost jen plynem bez spojky. Při studeném motoru je to ještě o poznání horší. Klasický automat mi tohle nikdy nedělal. Dá se s tím žít, ale úplně příjemné to není. Je to běžná vlastnost robota BMP6?

S pozdravem

J.

Autor:  tkruska [ úte 18. pro 2012 10:32:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chování BMP6

jirmed píše:
Je to běžná vlastnost robota BMP6?


Bohuzel ano :twisted:

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/