Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=4256 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | max1 [ pát 13. led 2012 15:04:39 ] |
Předmět příspěvku: | Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Mám 13 měsíců a 14000 km C4P 1,6 VTI. V servisní knížce (asi jednotné pro všechny typy Citroenů) nemůžu najít servisní interval ani interval výměny oleje. Tuším, že při prodeji mi řekli 20000 km a nevím jestli 1 nebo 2 roky. Zavolal jsem do servisu, a samozřejmě mě hned pozvali s odhadem ceny cca 6,7 tis. Je to nutné, nebo můžu počkat do 20000km? Díky za odpovědi. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pát 13. led 2012 15:14:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
tohle je hodne omylane tema, ale zpravidla plati 30 tisic nebo 2 roky (bezny provoz) 20 tisic nebo 1 rok (ztizeny provoz) tohle se jedna klasickeho 1,6 motoru > u VTi bych to snizil na 20 a 15 tis km prohlidky se provadi podle toho co nastane driv jestli km nebo roky pokud se nebojis nechej si vymenit oleje nekde u klasickeho mechanika, razitko ti da tak jako tak a vyjde te to na MAX 2 tisice Kc |
Autor: | max1 [ pon 16. led 2012 16:33:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Díky za info, víš to přesně. Bohužel v servisní knížce mám lhůty pro kdejaký typ a motor, ale pro C4P 1,6 VTI tam není. Ptal jsem se, protože mě svítí symbol servisu "klíč" při 13000 km a 13 měsících stáří auta. Koupil jsem předváděčku (najeto 200 km) a teď mi prodejce říkal, že u předváděčky nastavují intervaly 1 rok. A, mnozí jistě víte, já dosud ne, že symbol servisu - klíč ukazuje dle nestavení jen proběhlé km a stáří auta. Já jsem myslel, že i nějakou diagnostikovanou závadu, no jo, laik moc dumal . |
Autor: | Boos [ úte 15. kvě 2012 21:59:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
max1 píše: :?: Mám 13 měsíců a 14000 km C4P 1,6 VTI. V servisní knížce (asi jednotné pro všechny typy Citroenů) nemůžu najít servisní interval ani interval výměny oleje. Tuším, že při prodeji mi řekli 20000 km a nevím jestli 1 nebo 2 roky. Zavolal jsem do servisu, a samozřejmě mě hned pozvali s odhadem ceny cca 6,7 tis. Je to nutné, nebo můžu počkat do 20000km? Díky za odpovědi. Můžu se Tě zeptat jak jsi spokojen s benzínovou verzí u C4 Picassa? Nevím zda koupit benzínový nebo diesel motor. Děkuji |
Autor: | suly [ stř 16. kvě 2012 13:31:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
mám stejný vůz tak si dovolím reagoavat: jede svižně od cca 3000ot výše, jinak je to těžkopádnější vůz - něco taky váží že. Já jezdím za 7,8l/100km dle PP, realita je někde kolem 8,2. Při 90km/h cca 6,5l/100, Dálnice 130km/h cca 8,5l 6. rychlostní stupeň opravdu velmi! chybí. Motor je na dálnici slyšet, i když tlumení je solidní a zvuk není přímo rušivý - každý to vnímá trochu jinak. Protože ale najezdím do 12000km za rok, rozhodl jsem se pro tuto variantu a koupil nový vůz v benzínu. Pohodové rodinné auto. Spolehlivost ať hodnotí ti, kteří mají najeto 100000km a víc. Pro diesel bych se asi rozhodl, pokud bych jezdil od 15000/rok a víc. Nikdy jsem v HDi nejel, ale čtu o komfortnějším řazení, tichém chodu a samozřejmě nižší spotřebě. |
Autor: | max1 [ čtv 17. kvě 2012 4:37:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Lépe než suly bych to nenapsal. Jezdím cca 15000km/rok, o dieselu bych uvažoval při více km ročně (20-25t km). |
Autor: | Boos [ čtv 17. kvě 2012 8:35:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
max1 píše: Lépe než suly bych to nenapsal. Jezdím cca 15000km/rok, o dieselu bych uvažoval při více km ročně (20-25t km). Právě, že já jsem na hranici, jezdím 15.000 ročně, proto to řeším zda diesel nebo benzín. |
Autor: | suly [ čtv 17. kvě 2012 10:18:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Tak to už bych se jen rozhodl podle režimu jaký jezdíš. Pokud je to každoddení popojíždění se studeným motorem na krátké cesty, tak bych se držel toho benzínu. Nafťák vem, pokud jsou trasy alespoň 20km, kdy se ti auto zahřeje a můžeš profitovat z nižší spotřeby. Při tvém menším ročním nájezdu nebudeš mít tak vysoké náklady na údržbu naftového motoru. A rozhodně se projeď v obou a rozhodneš se rychle |
Autor: | Boos [ čtv 17. kvě 2012 10:28:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Jezdím do kanceláře 13 km a delší trasy dělám jen občas (Praha, Brno atd.) na dovolené jen občas. Takže asi volba motoru je jasná. Teď se ještě rozhodnout zda koupit krátkou verzi nebo dlouhou. |
Autor: | PepaMd [ sob 04. srp 2012 1:05:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Zdravím, mám krátce C4GP 1.6 VTi a také jsem velmi řešil zda 1.6 VTi nebo 1.6 HDi. Pro HDi 1.6 hovoří jednoznačně větší krouticí moment!!! a spotřeba, dále 6-rychlostní převodovka. Trochu jsem u HDi měl obavy z vyšších nákladů na běžnou údržbu, natož případnou poruchu, jejichž opravy jsou výrazně dražší než u benzínu. Nevím tyto obavy nedokáži relevantně vyhodnotit, třeba jsou liché. Nakonec jsem se rozhodl pro VTi z čistě ekonomických důvodů, najezdím cca 10-12 tis.km/rok. Vzal jsem kalkulačku, vzal v úvahu rozdíl ve spotřebě (cca 2,5 l/100), ceny benzínu i nafty jsou cca stejné, rozdíl ceny při nákupu (60.000 Kč), dražší havarijní pojištění, a v neposlední řadě i úrok z případně uspořených peněz, pokud je místo do nafty strčím do banky na cca 2,5% úrok. Návratnost dieselu mi vyšla při cca 10.000 km/rok až za cca 8-9 let !!! Zajímavější mi připadá doplnit VTi o LPG. Náklady ve výši cca 30.000 Kč se splatí při stejném nájezdu za cca 3 roky. Ale nevím zda se mám obávat problémů s opotřebením sedel ventilů. Snad by být neměly, ale auto je nové a kvůli záruce nemám na přestavbu LPG zatím odvahu. Také zrušení rezervního kola je trochu psychologický boj, za posledních 12 let jsem potřeboval jen jednou...ale... |
Autor: | kuntík [ pon 06. srp 2012 0:06:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Pokud vím, tak se i do motoru VTI montuje LPG již z výroby, stejně jako u starších 1.8i, nebo 2.0i. Ale týká se to zřejmě jen vozů na západ od našeho bananistánu. |
Autor: | PepaMd [ úte 07. srp 2012 9:43:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Ano, vím že Citroen montuje LPG přímo z výroby, zejména pro NL trh, odkud se pak ojetá dovážejí k nám. Ale nikdo neví, zda ve výrobě nepoužívají pro tento typ jiné díly v motoru (odolnější ventily, sedla). Protože LPG má oproti benzínu jinou teplotu hoření. Pokud to takto odlišují, pak dodatečné namontování LPG může být opravdu riskantní z důvodu vyššího opotřebení. |
Autor: | kuntík [ sob 11. srp 2012 12:09:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
Já osobně si myslím, že nic spešl na motoru nebude, nicméně pokud chceš mít jistotu, tak asi jedině napsat přímo frantíkům, páč pochybuju, že to českej prodejce bude vědět. Další věcí by bylo se zeptat nějakého zkušeného plynaře, které motory jsou v pohodě a kde by mohl být problém. V zásadě jde jen o ty ventily a sedla, Co mám informace, tak měkká sedal mají někteří japonci a třeba Ford. Jiank u motoru, kde by mohl být problém se přidává přimazávání Flashlube, nebo některé typy LPG umí přívstřik benzínu právě kvůli dochlazování. Obecně platí, že při LPG by se měli častěji kontrolovat a seřizovat ventilové vůle. Můžeš třeba zkusit konzultaci u pana Čadka, třeba na jeho foru http://www.autolpg.cz/ |
Autor: | rkraso [ ned 12. srp 2012 13:34:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ? |
ja mam 1,6 VTI a nechal som to prerobiť na LPG. Zatiaľ všetko funguje OK. Nemusel som pridávať žiadne flashtube. Šlape to ako hodinky. Zatiaľ spokojnosť. Prestavba je schvalená podľa europskej normy E115. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |