Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Zivotnost motora
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=4220
Stránka 1 z 1

Autor:  yankee [ čtv 05. led 2012 23:14:29 ]
Předmět příspěvku:  Zivotnost motora

Zdravim citreonaci,
mam C4 Picasso 1,6 HDi a mam na Vas hypoteticku otazku. Viete mi povedat, kolko km vydrzi tento motor za predpokladu, ze bude pravidelne servisovane, liata dobra nafta, jednoducho bude o auto postarane ako vo vaticke. A auto bude prevazne na nejakych 70 % jazdit dialnicu, tempomat 130. Vdaka za odhad.

Autor:  tkruska [ pát 06. led 2012 11:00:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

Nevim jak HDi, ale kdyz si das vyhledat v googlu million miles car, najdes spoustu odkazu.

Na druhou stranu, zkus si treba jenom spocitat, kolik vysolis za PHM pri milionu mil :-)

Autor:  kenedz [ sob 07. led 2012 3:03:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

Ahoj,jen pro porovnání,viděl jsem u nás v Peugeot servisu P406 2.0HDi typ RHZ černá+žluté kapoty=Španělský taxík :lol:
Pán přijel s problémem,že to přestalo dobíjet,vysypal se alternátor...
Prý to byl dobrý kup ¨smál se¨ má sice víc najeto (360 000),ale za ty peníze... 8-)
Poctivý Španělský servis zadával všechny údaje o servisní historii auta,pánové ta 406 měla ve skutečnosti podle protokolu i dat z diag. najeto 1 034 000km :shock: o výměně motoru ani čárka,tohle už dnešní kousky nevydrží,je to všechno nafouklé turbem a tlakem nafty... RHZ je ještě poctivá kovářská práce 8-)
Myslím,že u 1.6HDi budeš rád,když přežije 400t km kamarád měl onehdá na vrakáči jednu C5 II 1.6HDi na opravu,byla silně odjetá a to měla ¨jen¨ 320t km turbo,vstřiky,vydřená vačka,dvouhmoťák,těsnění pod šiškou.. vše KO malá komprese na 3 válci.
Toť můj poznatek...

Autor:  j.pajinek [ sob 07. led 2012 10:53:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

,,,Myslím,že u 1.6HDi budeš rád,když přežije 400t km,,, .... tak za tuhle informaci asi tady mnoho z nás nebude rádo,to abych už zháněl druhej motor mám 150tisíc najeto :?

Autor:  kenedz [ ned 08. led 2012 23:46:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

Nestahuj kalhoty,když brod je ještě daleko :lol:
To byl jeden konkrétní příklad,bůhví,co za prase s tím jezdilo...
Osobně bych si ale 1.6 asi nekoupil,2.0 litr je na těch 1600kg akorád a když to naložíš 4x dospělí kufr krámů,tak 2 tuny na 110PS :? je to samozřejmě každého volba.
Nejčastěji odchází turbína díky zakarbonování-znehodnocení oleje,taky se kvůli tomu ráda zasekává jeho regulace,moje rada je,neboj se to ohřáté pořádně alespoň občas prohnat a osobně bych výměnu oleje zkrátil na půlku,pokud máš tedy interval 30t km.těch pár korun navíc se ti za čas vrátí.
Hodně lidí si 1.6 koupí (krom financí a pov. ručení) ve vidině malé spotřeby a tomu uzpůsobují i jízdu.ala podtáčení.... je to 16V,takže mu občasné vytočení nemůže ublížit.Mě těch 100kw bere 6-7 litrů a já se rád svezu :oops: výsledná spotřeba je s 80kw skoro totožná.
Většinou začnou nejdřív odcházet komponenty kolem motoru,to je pro ty co lítají hodně KM první upozornění poslat to z baráku,než do toho vytečou,pak si to koupí nějaký nešťastník s vidinou mála KM samo po stočení :? a jen na to nadává ;)

Je to jen názor.... ;)

Autor:  Petr Šimral [ pát 09. bře 2012 18:35:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

Já mám na dvoulitru 270 tisíc. Všechno drží, nic nekape, kromě naplánovaných servisných úkonů, které nezkracuji jenom jednou praskl řemen alternátoru.

Autor:  javas [ pát 09. bře 2012 19:26:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

No, vzhledem ke skutečnosti, že během příštího týdne přestoupím z Xsary Picasso 1,6 HDi na C4GP s větším motorem, něco k té 1,6-ce. Já mám na tom natočeno na tacho necelých 201000 km, ale skutečných na tom autě odhadem bude kolem 270.000. Za celou dobu jsem na motoru měnil 2 vstřiky a to hned na začátku naší spolupráce, pravidelně olej, filtry a asi na jeho skutečných 200-210.000 km rozvody. Jinak na motoru nebylo děláno nic. Odešel EGR ventil před 3 lety a asi na něj BSI zapomněla, protože od začátku prosince jsem jej viděl jen 2 startování a to jezdím denně. Ale bez toho se motor obejde, není to vidět na emisích, pouze na diagnostice. Komu nevadí oranžová kontrolka, je v pohodě. Tečou 2 vstřiky (první a poslední), motor je oblemcaný od oleje, který se rozstřikuje na spoji dvou trubek na přívodu do turba, občas odejde gumový spojovací kroužek na přívodu turba, ale jinak motor stále bez problémů jede. C4GP je těžší než Xsara Picasso, ale na tom motoru by se to projevit nemuselo, pokud mu nebudeš dávat za uši. Při rozumných nárocích na motorovou jednotku 400.000 km musíš překonat bez problémů.

Autor:  j.pajinek [ pát 09. bře 2012 20:35:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

...s tím EGREM si nejsem jist,mně vypověděl službu a motor při zátěži skákal do nouzáku ba dokonce chcípnul.
Vyměnil se a je po probléméch auto jede jak z praku.Ta oranžová těsnící guma u sání vzduchu turba mně také napraskla,teď jsem ji měnil.No u mně je orosená spodní vana ve spojích od oleje jinak nic.Vstřiky jsou zatim suché teda až moc aby nezrezly.Ale kámoš má ten sám motor a od oleje má hadice k intercooleru s tím plastem na které jsou napojeny.Osobně jsem spokojen s motorem nevyžaduji po něm závodní časy a jedu na pohodu,,,na sport bych si koupil S-MAX o kterém jsem také uvažoval ale ten prostor je o dost menší než v Picasso ovšem ta jízda s Fordem je o něčem jiném,prostě oni podvozek umí. ;)

Autor:  javas [ pát 09. bře 2012 21:57:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

No, ono to možná bude souviset s tím, jaká elektronika je v daném motoru namontována. Prý se toho dával Bosch, Delphi a ještě něco, na co si právě díky tomu Němci nemohu vzpomenout. Tak jsem projel staré fórum, je to bratranec toho Němce, Siemens. Pokud něco odejde a nemáš Bosche, máš smůlu, bo to nejede a ŘJ to nepustí dál. Já naštěstí mám Bosche a proto to jezdí bez problémů. Údajně to tam montovali, jaký vagón s elektromateriálem dojel.

Autor:  j.pajinek [ sob 10. bře 2012 10:16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zivotnost motora

...to javas,v tom případě se té Xary Picasso vůbec nezbavuj-u našich modelů se ti tohle nestane,něco nepojede nevyjedeš. :oops:

Doplněno: ... no koukal jsem na jednotku motoru a vše co je s drátem spojeno všude je napsáno BOSCH ano EGR je od Valeo. ;)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/