Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS HELP
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=3863
Stránka 1 z 3

Autor:  Vojtoy [ stř 05. říj 2011 23:58:38 ]
Předmět příspěvku:  Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS HELP

Zdravím vespolek!

PROSÍM O POMOC (a doufám že už jste to tu někde neřešili, věřím že jsem pročetl celou sekci pečlivě)

Dnes jsem zakoupil ojeté C4 GP 2.0HDi 16V 100kW, převodovka BMP6, r.v.2007, 157.000km v těle. Cestou domů po bezproblémovém ujetí asi 400 km (město, dálnice i mezi) začalo auto škubat / cukat. Stalo se to na dálnici při rychlosti 140km/h a zapnutém tempomatu. Následující projevy: při pokusu jet konstantní rychlostí (plyn nastejno) jako kdyby řídící jednotka nevěděla co má dělat a chviličku se rozhodla akcelerovat, chviličku decelerovat, nebo jako kdyby se "pálilo nekvalitní palivo" a auto chviličkově ztrácelo výkon. Automat řadil "normálně", vyzkoušel jsem to postupně přes všechny kvalty až k jedničce a stejný projev. Jinak při akceleraci (sešlapávání plynu) auto bez problémů táhlo a zrychlovalo, při deceleraci (puštění plynu) auto plynule brzdilo motorem. Když jsem zastavil a zkoušel motor držet v různých otáčkách na neutrál, držel bez problémů. Celá tato příhoda trvala asi 10min s mezizastávkou na benzínce. Pak to přestalo, zbylých 200km jsem dával bedlivý pozor, zkoušel to, ale vůbec nic - úplně to přešlo.

Moje otázka zní: Tuší někdo co by to mohlo být? Setkal se s něčím podobným už někdo z vás? Ocením jakýkoliv názor, potřebuju se vcelku rychle rozhodnout zda budu auto vracet, nebo je to něco typického, menší věc co se dá vyřešit. Předem díky moc!!!

Předesílám že před koupí jsem si auto nechal zkontrolovat ve značkovém servisu a jediná závada kterou po důkladné prohlídce a diagnostice našli je vadný elektomagnetický ventil škrtící klapky ohřevu nasávaného vzduchu (kód dílu 1618S5). Bylo mi řečeno že toto souvisí s filtrem pevných částic a může způsobit problém až při jeho čištění - nebo jsem dobře nerozuměl.

Vojtoy

PS: Doteď jsem měl jen Němce a jednoho Itala, možná jsem se rozepsal moc detailně a řeším pro francouzské auto "maličkost" že trošku zacuká. Ale nejsem na to zvyklý a rád bych věděl co to je a co můžu dál čekat. Ještě jednou díky.

Autor:  senior [ čtv 06. říj 2011 12:51:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Ahoj, než ti tu odpoví nějaký znalec, tak mě tak napadlo .... neprojevuje se takhle nějak FAP když se aktivuje po určitém najetém počtu kilometrů? Sám vlastním sice benzín+LPG, ale co jsem tak pročítal různá fóra, tak jsem tu a tam narazil na zmínku, že při "vypalování" FAP filtru se to projevuje chvilkovou ztrátou výkonu atd.

Jinak cukání u BMP je taková docela zajímavá věc. Když jsem letos auto koupil, tak to cukalo jen při rozjezdech a popojíždění v kolonách (cca 3 měsíce - asi 7tis. km) a pomalu jsem se smiřoval s tím, že spojka bude k.o. a ono asi ne, ..... pomohla (zatím) náhoda.
Před měsícem mi do auta vlezla kuna a jak jinak, rozkousala kabeláž - docela důsledně, rozdrbala gumové víko na světlech (snad na centimetrové kousky) a co vyváděl počítač, no tolik chyb jsem nikdy neviděl :) ...., prostě prima práce na dva dny. Když jsem to ale pospojoval, připojil baterii, vymazal diagnostikou závady, tak vše ok a "světe div se", od té doby jsem ujel cca 2tis. km a z toho polovinu s připojeným a naložený vozíkem (město, dálnice, kolony) a auto ještě nezacukalo. Prostě mám dojem, že zrovna tak jako senzor deště, tak i převodovka si žije svým vlastním životem ;)

Autor:  georgesandall [ čtv 06. říj 2011 13:11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Ahojda,...popravdě moc nepomohu, mám 1.6HDi ale ani tady ani jinde jsem se s podobným problémem nesetkal (tady jsme dva kámoši a máme skoro identická auta). Někde něco zahaprovalo ale pokud je to závada, která se objevuje a zase mizí sama od sebe bude diagnostika těžká a určitě to nevyřešíš behem pár dní. Píšeš, že byla udělána diagnostika v servisu a krom klapky nic,.....je tedy pravděpodobné že žádný z důležitých agregátů nejspíše vadný nebude. Velice hrubý odhad po zkušenostech s naftou, může být třeba načatý snímač otáček klik. hřídel, či polohy vačky, ale i mnoho jiného, bo je opravdu fakt těžko radit,..... vypadá to na elektronickou závadu, protože mechanika buď jede nebo ne, nebo dělá randál :-). Těžko ti někdo poradí, kdo neměl nebo neřešil podobné příznaky. Zkus do toho nalít něco lepšího a hodně aditivovanýho, třeba Vervu u benziny aby se pročištil palivový systém,..... Jo a pamatuji si na závadu snímače vačky u mého Focuse TDCi kdy to zhasne a po chvilce stání zase nastartuje a jede, po té spadne do nouzového režimu či opět nejede. Oprava byla do dvou litrů komplet. Ale jak píšu těžká rada,... S tím vracením auta se nedivím, že jseš na prášky :-), není to věc za pár korun. Záleží kde jsi to kupoval,.....jsou záruky na skryté vady,...ale vetšinou bazary to maj tak ošéfovaný, že z nic nic nevyrazíš. Je to v tomto případě spíš na tobě jaký máš z toho auta pocit,.....nebo se zkusit poptat po servisech či někoho kdo by s tím mohl mít zkušenosti,...a může se na to podívat osobně. Tak asi tak,...... Teď koukám, že je tu názor na FAP,..další možnost,....ale já jsem popravdě vypalování nikdy nezpozoroval takovýmto způsobem a po 7 tis. km se už určitě tak stalo nekolikrát, navíc diagnostika ti ukáže kolik máš aditiva Eloys (které se vstřikuje při delší jízdě a ustálené rychlosti myslím nad 60km/h a tím dochází k vypálení FAP) a kdy naposled došlo k regeneraci (vypálení) FAPu,...v kolika km, sám jsem to na diagnostice viděl. JInak aditiva je v nádobce asi na 150tis km. Podle toho co píšeš by mělo být doplněno ( je to na hraně), nebo není, ale to by ukazoval počítač,....a pak nevím jak se to projevuje, ale nejspíše se ucpe a s tím bude spojená ztráta výkonu, podle mne plynulá a trvalá, dokud se to nevyčistí. Zase jen odhad,...možnost tu samozřejmě je,....

Autor:  Renda [ pát 07. říj 2011 12:33:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Zdravím,
viděl bych to na to vypalování FAPu - u mne je projev podobný i když né tak dramatický - přesto musím říci že každé vypalování bezpečně na chování motoru poznám. Uvidíš jestli se bude závada opakovat pravidelně po ujetí cca 400-1000 km a potrvá jen těch zmíněných cca 10 minut tak je to FAP. Zaujala mne však Vaše poznámka o škrtící klapce teplého vzduchu - co to je? a kde se dá najít ? není to náhodou EGR ? jestli ano tak i ten způsobuje škubání motoru.
R

Autor:  Vojtoy [ pát 07. říj 2011 12:45:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

citace smazana porusovani pravidel fora
Díky všem za odpovědi! EGR to není, to jsem teď koukal do výpisu z diagnostiky a ten je tam vypsanej na jiným místě jako OK. Zatím jsme ujeli dalších 150km a nic se neděje. Ve dvou značkových servisech mi nezávisle na sobě řekli ať natankuju co nejlepší naftu můžu, že tento motor je relativně citlivý na kvalitu paliva a že výše popsané chování jim nepřipadá nijak familiérně. Tak doufám že je to ten FAP jak píšeš. Ale jinak, jízda na "měchách", to je jiná kávička ... francouzi prostě pohodlí umí! A navíc zlatá se světlým interiérem vypadá opravdu úžasně. Takže jsem rozhodnutý že si ho necháme ;)

Autor:  drobcek73 [ sob 08. říj 2011 20:59:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

nie som automechanik, ale FAP sa cisti (vypaluje svinstvo) uplne bez prejavov cukania (ved by tych francuzskych inzinierov ukamenovali :lol: ). Akurat ti v procese cistenia filtra (vypalovania necistoty v potrubi) stupne spotreba o cca 1,5 - 2 l/100 km a trva to par minut.
Osobne si myslim, ze si mal natankovany nejaky sajrajt, lebo naozaj tito francuzi su citlivi na spatne palivo...

Autor:  Vojtoy [ úte 29. lis 2011 18:11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - ŘEŠEN

Ahoj Citroenisti! (mezi které se už také řadím)

Jednalo se o následující závadu: vadný elektomagnetický ventil škrtící klapky ohřevu nasávaného vzduchu. Auto se díky tomu při regeneraci FAP dusilo (opakovalo se to dle palubního PC každých 645km)

Řešení: prostá výměna za nový ventil a problém byl odstraněn. A teď ještě jak jsem postupoval - to že mám ventil vadný jsem věděl již při koupi vozu, v autorizovaném servisu mi řekli že jeho výměna přijde s prací a vším okolo 3.500 Kč; neváhal jsem tedy a origo ventil si objednal za 950 i s daňí a jal se provést výměnu svépomocí, asi 3 min práce - byl hned na ráně. Jaké to bylo nemilé překvapení když auto po cca 700km znovu škubalo! Zajel jsem tedy to servisu a celou situaci vylíčil. Po důkladném prozkoumání auta sdělili že v tomto voze jsou tyto ventily celkem dva, naprosto identické, jeden ovládá nasavání vzduchu a druhý zmíněný EGR. Vyměnil jsem ten špatný (zdravý) a ještě ho vyhodil. Suma sumárum mě to stálo 5.000 Kč a dost času.

Máme s autem ujeto 4.000 km a jsme s manželkou nadšení! Je ve zlaté se světlým interiérem, což působí v kombinaci s velkými okny nesmírně světle a svěže! Na BMP robotizovanou převodovku jsme si zvykli okamžitě, jistě hydrodynamický měnič to nění, ale komfort automatického řazení poskytuje dostatečný. Navíc byl tento konkrétní vůz zřejmě dobře zajetý ptž žere kombinovaných 6,7 a to ho po Praze nešetříme. A zatím nás nepřestal překvapovat drobnými inovativními řešeními které stále objevujeme!

Zdraví,

Vojtoy

Autor:  Petr Šimral [ stř 30. lis 2011 12:09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Dobře zajetý? 6,7? No, nic moc.

Moje staré GP, když mi ho manželka vnutí do práce (aby se oživila baterka) umí jezdit podle počítače za 4,5 litru (podle skutečnosti těsně přes 5 litrů), dosahuji přitom průměr cca 80 - 87 km/h.

Autor:  uhlirek [ pát 09. pro 2011 13:05:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

mnoo, mě taky občas podivně cukne :roll: (cca 1x za 4 měsíce....jezdím denně100km 50% dálnice, 50% okresky), ale FAP nebo GR to nebude. Podle mého pozorování to dělá převodovka. Občas jako by na chvilku hodila neutrál a pak se vrátila. Je to vidět na display zařazeného převodu. mám BMP. jinak co se týká spotřeby palub PC 6,5l reál 6,8 až 7,2l.... :geek:

Autor:  Petr Šimral [ pát 09. pro 2011 18:04:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Ztráta tlaku hydrauliky v převodovce. Je tam kus hliníku, který vyhnívá a přestane to těsnit. Připravte se, ten hliníkový kousek je za 12 a s prací těsně pod 20.

Autor:  uhlirek [ pon 12. pro 2011 15:22:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

hmm, to jste mne nepotěšil.... :roll: Nemáte nějaký podrobnější popis nebo obrázek, co to odchází? :D

Děkuji

Autor:  Petr Šimral [ pon 12. pro 2011 17:57:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Nemám. Ale pokud si to dobře vybavuji, je to hliníková armatura o rozměru cca 15 x 20 cm a asi to bude někde na převodovce zvenku.

Autor:  uhlirek [ úte 13. pro 2011 9:46:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

díky za informaci. :mrgreen: Koukal jsem na stránky Citroenu a našel jsem nějaká schémata hydrauliky ovládání té převodovky. Mnoo, našel jsem tam mimo jiné akumulátor hydr. kapaliny. To je asi ono... nebo přímo elektronika, Dás e to totiž měnit jako celek (ovládání řízené převodovky) nebo po kouskách. Čerpadlo, akumulátor, těsnění, ovádání, atd.... Zkusím to nějak prostudovat i v reále a uvidím.


Jen tak mimochodem, rád bych v této převodovce vyměnil olej. :? Máte někdo nějaká doporučení? Typ oleje, zkušenosti s výměnou, co a jak, kudy,...a táák ;)

Autor:  mirekmir [ pon 02. led 2012 19:20:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Dobry vecer, tak uz to nekdo vyresil s tim cukanim? Kolik to stalo? Uz me to take zacalo cukat, f..na jedna, Dik za odpoved

Autor:  kenedz [ pon 02. led 2012 23:38:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS H

Pro uhlírek
Klasická výměna,jak u běžného manuálu...

VYPUŠTĚNÍ A NAPLNĚNÍ PŘEVODOVKY MCP
Nářadí
[1] Válec pro plnění převodovek : (-).0344
Objem olejové náplně
Po vypuštění naplnit převodovku množstvím : 1,8 litru
Po revizi naplnit převodovku množstvím : 2 litry
Kvalita oleje : 75W80 TOTAL
POZN. : převodovka má trvalou mazací náplň. Provádět vizuální kontrolu těsnosti při každé
pravidelné prohlídce.
DŮLEŽITÉ : v případě vnějšího úniku a po opravě je nutno převodovku vyprázdnit a
naplnit přesně stanoveným množstvím oleje.
Vypuštění
Demontovat ochranný kryt pod motorem.
Demontovat uzávěr vypuštěcího otvoru
Naplnění
Vyměnit těsnění uzávěru vypouštěcího otvoru.
Namontovat uzávěr vypuštěcího otvoru.
Utáhnout uzávěr momentem : 4 ± 1 daN.m
Demontovat přívodní vzduchové potrubí.
Demontovat akumulátor.
Naplnit řízenou manuální převodovku přes hrdlo propojení s atmosférou (2) s pomocí válce [1].
Množství oleje : 1,8 litru

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/