Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Spaleny oblozeni http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=3341 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Celeron [ sob 28. kvě 2011 1:18:32 ] |
Předmět příspěvku: | Spaleny oblozeni |
Mam C4 Picasso kratas s automatem. Jezdim v 2x tydne v noci urcitou stejnou trasu. Minimalni provoz. Uz asi 3x s odstupem nekolika tydnu se mi stalo, ze po prijezdu do garaze dost silnej smrad, klasika nejaky oblozeni. Obesel jsem brzdovy disky a na vsech jsem udrzl ruku. Takze brzdy ne, asi spojka. Jezdim na automat, cesta je celkem bez prevyseni, jak jsem uz psal v noci plynula jizda 50 a 90 knm/h, bez zastavovani, minimalni provoz, jizda na automat bez zasahu do padel. Tak proc se ta spojka pali? Netusite nekdo, v cem je problem? Jirka |
Autor: | Petr Šimral [ úte 31. kvě 2011 22:49:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Obesel jsem brzdovy disky a na vsech jsem udrzl ruku. Tak to už víte, co vám smrdí. Já je mám studené. |
Autor: | Celeron [ ned 05. čer 2011 20:26:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Ruka se da dlouhodobe udrzet na teplote kolem 50 stupnu. Dost pochybuju, ze takova teplota na vsech diskach by zpusobila takovy paleni oblozeni, aby to tak smrdelo. Jirka |
Autor: | Petr Šimral [ pon 06. čer 2011 0:32:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
A myslíte disky jako kola nebo opravdu šaháte na brzdové kotouče? Pokud tam máte něco teplého, tak buď nejezdíte plynule, ale jako prase a nebo tam máte závadičku, třeba přirezlý váleček. Ale pokud to je teplé vše (na 50°C), tak holt jezdíte jako prase a smrad tomu odpovídá |
Autor: | c3cilka [ pon 06. čer 2011 10:53:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Dobrý den, bohužel nevím co máte za motor, ale pokud máte naftu, tak bych to s největší pravděpodobností viděl na vypalování FAPu, kterým jsou vybaveny všechny naftové motory od PSA. Když to auto takto smrdí, jede přitom po vypnutí motoru ventilátor na chladiči? Pokud ano, tak je to s FAP. |
Autor: | Celeron [ pon 06. čer 2011 23:21:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Tech 50 maji primo brzdovy kotouce. Asi tedy jezdim jak prase se spotrebou na 1.6 HDI 5,3/100. Podivny je, ze se to stava tak 1x za dva mesice na stale stejny trase. Kdyby bylo neco pridrenyho na valeckach ci zaseklej kaminek v oblozeni, tak nebudou vsechny disky stejne teply. Navic podobnou teplotu maji i kdyz nic nesmrdi. Spis to bude opravdu ten FAP. Vetrak me ale bezi par vterin skoro po kazdym letnim dojeti do garaze. Kdyz to udelalo v zime, tak jsem si vetraku nevsiml. Ale zato jsem si vsiml ze z pod stredu auta mirne proudil teplejsi a smradlavejsi vzduch nez byl v garazi. Jen me trochu prekvapuje, ze je to stejnej smrad jako spojkovy nebo brzdovy oblozeni. Jirka |
Autor: | Petr Šimral [ úte 07. čer 2011 17:21:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Já teda chod FAPky nikdy nezaregistroval, vůbec za těch 370 tis. km netuším, jak se projevuje. |
Autor: | niox [ ned 28. dub 2013 20:45:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Čau. Chalani, ja mam úplne nové GP 2,0 nafta cca 300 km najazdene. Dnes som cca po 10 km vystúpil z auta tiež zaregistroval tiež smrad ako kedy horelo obloženie. (Doteraz som nemal žiadny problém, čo sa týka zápachu.) Kotúče boli teplé, no na 10 km si myslím že trosku viac. Ale valčeky boli uvoľnené( lebo som skúsil pohnúť autom ručne). Teraz je dilema, či mi neblbne automatická parkovacia brzda alebo je to ten FAP. Keď sa vypaľuje FAP filter, palubný počítač o tom neinformuje? A koľko to vypálenie trvá? Díky. |
Autor: | maco22 [ pon 29. dub 2013 10:36:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Tento zapach "niečoho spaleneho" pozorujem aj ja a rovnako v nepravidelnych intervaloch. Zavadu na brzdach som tiez nezistil Takisto som za rok a pol používania auta (cca 25 tis.km) nezistil kedy sa vypaluje FAP. Prosim "koumakov" o info, ci to naozaj moze byt FAP. |
Autor: | MotoMoto [ pon 29. dub 2013 10:55:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
Myslím, že když dochází k regeneraci FAP tak to nijak hlášené není, prý se to dá poznat podle lehké ztráty výkonu či tahu, ale já to nikdy nepoznal, ani tady a ani na P807. Jedinkrát se mi stalo, že se objevila hláška o systému splodin a oranžový servis, ale stačilo jet asi 25 km po dálnici a zmizelo to, takže si myslím, že jsme hodně jezdil po měst FAP se zanesl a po delší rychlejší jízdě došlo k regeneraci a už to je delší dobu OK. Smrad spálení jsme necítil ještě nikdy. Asi bych kouknul na auto zespodu zda spíš nedošlo k chycení něčeho na výfuk. To se mi kdysi stalo se škodovkou. V servisu koukali všade možně a pak se našel zaseklý kousek plastu co jsme koupil někde na dálnici. |
Autor: | Zdenys73 [ úte 30. dub 2013 10:13:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spaleny oblozeni |
--Niox : tady by to i vypadalo na FAP , jelikož poukazuješ na ujetou vzd. 300km . Já mám prý nastaveno co 280km cyklus . Řekne to napojená diagnostika jak často i % zanesení . |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |