Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Problém se zápachem nafty v interieru http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=2655 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | PetT [ ned 16. led 2011 23:51:04 ] |
Předmět příspěvku: | Problém se zápachem nafty v interieru |
Dobrý den, Chtěl bych poprosit o pomoc jestli někdo neměl stejnou skušenost. Motor 1,6 HDI z ničeho nic je v autě v interieru silně cítit zápach spálené nafty a když se zvedne kapota tak je slyšet syčení při na startovném motoru, motor je i hlučnější. Auto má najeto 119tisic. doteď zcela bez problémů počítač nehaže žádné chybové hlašení děkuji za pomoc. Mám podezření buď na díru ve svodech a nebo špatné těsnění mezi svody a motorem. Pokud máte někdo tuto zkušenost budu rád za pomoc než to začnu všechno rozebírat. Děkuji předem |
Autor: | miki_pilot [ ned 16. led 2011 23:57:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Někam to strčit na sucho a zjistit,kde to kape. Jinak těžko radit |
Autor: | tesil [ pon 17. led 2011 17:27:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Co by mu kapalo , citi spalenou naftu, klidne bych se priklanel k tem svodum. |
Autor: | sab [ pát 15. dub 2011 12:04:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
zdravim, sundej dekl z motoru a jukni na vstriky. budou li mokry od nafty, sou volny. vycistit - dotahnout |
Autor: | scadaman [ sob 16. dub 2011 0:51:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Nazdar! Servisný manuál to popisuje takto: PŘÍZNAK POZOROVANÝ ZÁKAZNÍKEM : ZÁPACH VÝFUKOVÝCH PLYNŮ V KABINĚ - SYČENÍ/PÍSKÁNÍ V MÍSTĚ VSTŘIKOVAČŮ PODMÍNKY VÝSKYTU : 1. PUVOD Únik plynů spalování přes jímku jednoho nebo několika vstřikovačů. 2. OPRAVA V ZÁRUČNÍ DOBĚ Kontrola utažení upevňovacích třmenů 4 vstřikovačů. Uvedení poškozených vstřikovačů do vyhovujícího stavu (Je-li třeba). 2.1. Zásah Zkontrolovat: - Utažení upevňovacích třmenů vstřikovačů. - Přítomnost usazenin (karbon, uhelnaté zbytky, černé saze) v místě vstřikovačů * V případě přítomnosti usazenin : Kontaktovat centrum technické asistence * Pokud jsou upevňovací třmeny vstřikovačů povolené, ale není zjištěna přítomnost usazenin : Vyměnit matice upevňovacích třmenů vstřikovačů : Utáhnout momentem 0,4 daN.m + Dotažení o úhel 75° Skús použiť a napíš výsledok či to pomohlo.... |
Autor: | Myslivec [ ned 19. úno 2012 21:29:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Ahoj, mám stejný problém, po oddělání plastového krytu první vstřik zleva znečištěn od nafty která je cítit, při nastartování slyšet syčení, opravdu stačí dotáhnout a vyčistit? Jinak motor 1.6 Hdi, najeto 130 tis., do dnes bez problémů. |
Autor: | scadaman [ ned 19. úno 2012 21:37:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Ahoj! Ja som ten problém konkrétne nemal, len som zaslal do diskusie výcuc zo servisnej operácie. Ja si myslím, že dotiahnutím by si nemal nič pokaziť, len to neprehnať s tou silou... |
Autor: | Myslivec [ ned 19. úno 2012 22:00:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Ještě jsem si všiml že ten vstřik co zlobí je jiný než ty ostatní (vrch má jinou barvu a elektrokonektor je jiný) |
Autor: | Poldík [ ned 19. úno 2012 22:05:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Ahoj já si myslím, že to bude ten povolený vstřik, nebo těsnění pod vstřikem a nebo to umělé tesnění kolem vstřiku, měl jsem 2.0Hdi a měl jsem ten samí problém, dotáhl vyměnil a bylo |
Autor: | PetT [ pon 20. úno 2012 20:58:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Ahojky kdysi jsem se tu ptal na stejný problém. Odstraněno za pomocí kompletního přetěsnění vstřiků dělá to každé hdi po 100tis. jsem se dozvěděl u svého mechanika a hlavně doporučeno přetěsnit rovnou všechny není to nákladná oprava stálo mě to asi 3tis. a je po problému. Utahovat moc nedoporučuji protože dochází k prohnutí měděné podložky co těsní vstřik a poškození dosedací plochy museli mě to pak frézovat. Doufám že ti to pomůže stalo se mi to asi při 102tis. km a hlavně při rychlé jízdě po dálnici. pocit v kabině je jako by před tebou jela stará tatra |
Autor: | Myslivec [ úte 21. úno 2012 20:37:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Ahojky, tak mechanik povolil třmen který byl úplně volný že vytáhne vstřik a vymění těsnění, ale nešel ven tak jen dotáhl zpět třmen a zkontroloval dotažení všech vstřiků které byly taky volnější a prý můžu jezdit dál ........... |
Autor: | PetT [ stř 22. úno 2012 18:44:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
mě taky nešel vyndat ven protože byl celý zalitý přepálenou naftou museli jsme ho vyndat trošku nasilím a hlavně mě pak koukali na válce kamerou a napadalo tam ještě pěknýho bordelu tak mi to rozpouštěli a čistili. Měl jsem tam auto asi 5dní kdyby to nerozpustili tak by musela hlava dolů a nové těsnění a zbytečné náklady. Jinak jestli jsi byl v citroenu tak tam s tím taky neměli žadný problém a hlavně si vůbec nevěděli rady, respektivě vždycky si neví rady vždy jen vyměnit a pokus omyl a hlavně platit. Jezdím do soukromé autodílny a úplná spokojenost citroenek se tam má jako v bavlnce je to i levnější než originál a holt servisní knížku oželím než aby mi zničili auto v originál servisu. |
Autor: | HonzaC [ ned 14. črc 2013 9:58:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se zápachem nafty v interieru |
Ahoj, chtěl bych se zeptat, těch co si měnili těsnění na vstřikovacích ventilech na 1,6 HDi. Pro tento motor 9HZ jsem našel vícero údajů pro utažení matice třmenu vstřikovače od - do: 4 ± 0,4 (daN.m) a potom 65° ± 5° (to je asi hodně velký úlet, to by ty šrouby asi nedaly) 0,5 ± 0,5 (daN.m) a potom 65° ± 5° (tady by taky předběžné utažení mohlo být 0) 0,4 ± 0,4 (daN.m) a potom 65° ± 5° (tady by taky předběžné utažení mohlo být 0) 0,5 ± 0,1 (daN.m) a potom 65° ± 5° (toto se mi jeví jako ještě nejrozumnější hodnota) Takže mne zajímá, na jaký moment a úhel jste to dotahovali vy. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |