Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Problém se zápachem nafty v interieru
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=2655
Stránka 1 z 1

Autor:  PetT [ ned 16. led 2011 23:51:04 ]
Předmět příspěvku:  Problém se zápachem nafty v interieru

Dobrý den,
Chtěl bych poprosit o pomoc jestli někdo neměl stejnou skušenost. Motor 1,6 HDI z ničeho nic je v autě v interieru silně cítit zápach spálené nafty a když se zvedne kapota tak je slyšet syčení při na startovném motoru, motor je i hlučnější. Auto má najeto 119tisic. doteď zcela bez problémů počítač nehaže žádné chybové hlašení děkuji za pomoc. Mám podezření buď na díru ve svodech a nebo špatné těsnění mezi svody a motorem. Pokud máte někdo tuto zkušenost budu rád za pomoc než to začnu všechno rozebírat. Děkuji předem

Autor:  miki_pilot [ ned 16. led 2011 23:57:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Někam to strčit na sucho a zjistit,kde to kape. Jinak těžko radit :roll:

Autor:  tesil [ pon 17. led 2011 17:27:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Co by mu kapalo :shock: , citi spalenou naftu, klidne bych se priklanel k tem svodum.

Autor:  sab [ pát 15. dub 2011 12:04:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

zdravim, sundej dekl z motoru a jukni na vstriky. budou li mokry od nafty, sou volny. vycistit - dotahnout

Autor:  scadaman [ sob 16. dub 2011 0:51:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Nazdar!
Servisný manuál to popisuje takto:

PŘÍZNAK POZOROVANÝ ZÁKAZNÍKEM :
ZÁPACH VÝFUKOVÝCH PLYNŮ V KABINĚ - SYČENÍ/PÍSKÁNÍ V MÍSTĚ VSTŘIKOVAČŮ
PODMÍNKY VÝSKYTU :
1. PUVOD
Únik plynů spalování přes jímku jednoho nebo několika vstřikovačů.
2. OPRAVA V ZÁRUČNÍ DOBĚ
Kontrola utažení upevňovacích třmenů 4 vstřikovačů. Uvedení poškozených vstřikovačů do vyhovujícího stavu (Je-li třeba).
2.1. Zásah
Zkontrolovat:
- Utažení upevňovacích třmenů vstřikovačů.
- Přítomnost usazenin (karbon, uhelnaté zbytky, černé saze) v místě vstřikovačů
* V případě přítomnosti usazenin : Kontaktovat centrum technické asistence
* Pokud jsou upevňovací třmeny vstřikovačů povolené, ale není zjištěna přítomnost usazenin : Vyměnit matice
upevňovacích třmenů vstřikovačů : Utáhnout momentem 0,4 daN.m + Dotažení o úhel 75°


Skús použiť a napíš výsledok či to pomohlo....

Autor:  Myslivec [ ned 19. úno 2012 21:29:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Ahoj, mám stejný problém, po oddělání plastového krytu první vstřik zleva znečištěn od nafty která je cítit, při nastartování slyšet syčení, opravdu stačí dotáhnout a vyčistit?
Jinak motor 1.6 Hdi, najeto 130 tis., do dnes bez problémů.

Autor:  scadaman [ ned 19. úno 2012 21:37:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Ahoj!
Ja som ten problém konkrétne nemal, len som zaslal do diskusie výcuc zo servisnej operácie. Ja si myslím, že dotiahnutím by si nemal nič pokaziť, len to neprehnať s tou silou...

Autor:  Myslivec [ ned 19. úno 2012 22:00:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Ještě jsem si všiml že ten vstřik co zlobí je jiný než ty ostatní (vrch má jinou barvu a elektrokonektor je jiný) ;)

Autor:  Poldík [ ned 19. úno 2012 22:05:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Ahoj já si myslím, že to bude ten povolený vstřik, nebo těsnění pod vstřikem a nebo to umělé tesnění kolem vstřiku, měl jsem 2.0Hdi a měl jsem ten samí problém, dotáhl vyměnil a bylo ;) ;)

Autor:  PetT [ pon 20. úno 2012 20:58:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Ahojky kdysi jsem se tu ptal na stejný problém. Odstraněno za pomocí kompletního přetěsnění vstřiků dělá to každé hdi po 100tis. jsem se dozvěděl u svého mechanika a hlavně doporučeno přetěsnit rovnou všechny není to nákladná oprava stálo mě to asi 3tis. a je po problému. Utahovat moc nedoporučuji protože dochází k prohnutí měděné podložky co těsní vstřik a poškození dosedací plochy museli mě to pak frézovat. Doufám že ti to pomůže stalo se mi to asi při 102tis. km a hlavně při rychlé jízdě po dálnici. pocit v kabině je jako by před tebou jela stará tatra :lol:

Autor:  Myslivec [ úte 21. úno 2012 20:37:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Ahojky, tak mechanik povolil třmen který byl úplně volný že vytáhne vstřik a vymění těsnění, ale nešel ven tak jen dotáhl zpět třmen a zkontroloval dotažení všech vstřiků které byly taky volnější a prý můžu jezdit dál ........... :o

Autor:  PetT [ stř 22. úno 2012 18:44:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

mě taky nešel vyndat ven protože byl celý zalitý přepálenou naftou museli jsme ho vyndat trošku nasilím a hlavně mě pak koukali na válce kamerou a napadalo tam ještě pěknýho bordelu tak mi to rozpouštěli a čistili. Měl jsem tam auto asi 5dní kdyby to nerozpustili tak by musela hlava dolů a nové těsnění a zbytečné náklady. Jinak jestli jsi byl v citroenu tak tam s tím taky neměli žadný problém a hlavně si vůbec nevěděli rady, respektivě vždycky si neví rady vždy jen vyměnit a pokus omyl a hlavně platit. Jezdím do soukromé autodílny a úplná spokojenost citroenek se tam má jako v bavlnce je to i levnější než originál a holt servisní knížku oželím než aby mi zničili auto v originál servisu.

Autor:  HonzaC [ ned 14. črc 2013 9:58:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se zápachem nafty v interieru

Ahoj, chtěl bych se zeptat, těch co si měnili těsnění na vstřikovacích ventilech na 1,6 HDi. Pro tento motor 9HZ jsem našel vícero údajů pro utažení matice třmenu vstřikovače od - do:
4 ± 0,4 (daN.m) a potom 65° ± 5° (to je asi hodně velký úlet, to by ty šrouby asi nedaly)
0,5 ± 0,5 (daN.m) a potom 65° ± 5° (tady by taky předběžné utažení mohlo být 0)
0,4 ± 0,4 (daN.m) a potom 65° ± 5° (tady by taky předběžné utažení mohlo být 0)
0,5 ± 0,1 (daN.m) a potom 65° ± 5° (toto se mi jeví jako ještě nejrozumnější hodnota)

Takže mne zajímá, na jaký moment a úhel jste to dotahovali vy.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/