Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Suspension faulty
Právě je čtv 28. bře 2024 20:41:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 20:42:26 
Offline

Registrován: ned 22. kvě 2011 17:08:29
Příspěvky: 14
Ahoj,

při páteční cestě za stálého deště se mi objevila ona hláška "Suspension faulty" a SERVICE. Obě hlášky svítily i celou sobotu a vsiml jsem si, že při nastupu do auta se nezpustil kompresor na dofukování vaku. Zkoušel jsem zadek zvednout i snížit ručně, ale zmáčknutí tlačítek doprovázelo jen dlouhe pípnutí, nic víc se nekonalo. V sobotu večer obě hlášky zmizely a vše začlo fungovat jak má. Od té doby je vše OK. Chci ce proto zeptat těch, kteří se s tímto také setkali (nejčastěji za vlhka nebo po myčce), jestli vše funguje nadále bez problémů, nebo jestli dříve nebo později museli vyměnit kompresor. Jde mi o to, že za tři měsíce mi končí záruka, tak jestli to mám v klidu přejít, nebo to raději nějak řešit.

Díky za radu. Honza

_________________
C4 GP 2,0 HDI 6ti st. manuál, EXCLUSIVE, 2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 20:46:45 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
V prubehu 3 lety jsem ji videl uz hodnekrat. Po vyschnuti vzdy ok. Vlastne tu halsku vidavam jen v zime. Dycky si rikam, ze se na to podivam, kde je problem, ale pak se mi nikdy nechce - protoze je to vzdycky v zime :D Takze dam auto do garaze a pak je to zase ok.

Ale jestli to mas v zaruce, jed s tim do servisu, at se na to podivaji.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 13:42:39 
Offline

Registrován: ned 22. kvě 2011 17:08:29
Příspěvky: 14
Díky za uklidnění. Asi ten servis zkusím, i když si myslím, že to je zbytečná cesta, když je teď vše OK. Ale třeba mě mile překvapěj a budou to chtít řešit.

H.

_________________
C4 GP 2,0 HDI 6ti st. manuál, EXCLUSIVE, 2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 14:36:08 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Ahoj!
Auto mam pol roka, a zatial som to mal len raz. Vzdy pri startovani pockam kym mi dofuka kompresor a az potom startujem, a tenkrat som startoval ihned, a mal som tu hlasku. Presiel som z autom cca 200m,zastavil, vypol motor, pootocil klucom a kompresor uz vsetko urobil korrektne. Doteraz je vsetko OK.

PS. Obcas co mam auto napichnute na LEXIA, tak takmer kazdy druhy krat tam mam premenlivu chybu prave na kompresore, a to z dovodu nizkeho napatia na nom.
Ale zatial to funguje, tak to neriesim...
Ak pojdes do servisu daj vediet ako si dopadol!!!

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 15:05:18 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Ak tak rozmyslam, tak napada ma jedna vec....
Na zadnej naprave mame vysielace polohy (pravdepodobne su to nejake odpory). A co ked do nich sa dostane vlhkost alebo spina, a ten odpor zacne blbnut. Zapneme zapalovanie, kompresor zacne fukat, ale RJ zisti, ze zadna naprava nehybe sa smerom hore (odpor ma konstantnu hodnotu, resp. nemeni svoju hodnotu tak ako ma) a vyhodnoti to ako dieravy vak, vypne kompresor a vypise tu hlasku....
A nakolko konstrukteri v CITROENE asi pocitali s takym scenarom, tak soft v RJ urobili tak, ze ten komresor obcas urobi nejaky ten pokus na dofukovanie este par razy...

To je cisto moja teorija, a neberte to ako vysvetlenie tej poruchy ;)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: stř 09. led 2013 22:30:55 
Offline

Registrován: ned 24. říj 2010 8:53:27
Příspěvky: 59
urcite do servisu a resit to v zaruce. O tomhle problemu s vlhkosti vi a maji jasne dany, jak to resit. Nesmis se nechat odbyt.
Dostava se vlhkost -voda do kompresoru.

_________________
Citroen GP 2007 1,6HDi man. Exclusive, navi, kůže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: stř 09. led 2013 23:59:06 
Offline

Registrován: sob 24. zář 2011 0:48:16
Příspěvky: 17
Přesně tak, dostává se tam voda, kvůli nějakému špatně navrženému bazmeku (filtru). Mě se to podařilo reklamovat dva týdny před koncem záruky. Měl jsem štěstí, protože výměna kompresoru údajně stojí 25000 kč, což nemám sice ověřený, ale docela tomu s ohledem na ceny dílů i věřím. Ten nový kompresor má ten filtr prý nějak jinak udělaný. Bohužel jsem ten krám neviděl, protože mě ho neukázali, že ho údajně museli poslat výrobci. Taky prý automobilka o tom ví, ale svolávačku nevím proč nedělala. I když asi možná vím, většině to klekne až po záruce a zacvakají to ze svého. Taky řešení ;) .

Jen z vlastní zkušenosti vím, že se to bude jen zhoršovat. Mě to v podstatě blblo už od začátku. A vždycky když bylo mokro (hodně mokro při silnějším dešti). Na diagnostice nic nikdy nebylo vidět. pak mě to naštěstí kleklo cestou kolem servisu a tak jsem ani nechcípal motor a s aktivní závadou po připojení na diagnostiku viděli ten problém. A proto radím, co nejdříve do servisu a trvat na opravě, nebo kontrole jaký to bazmek na tom kompresoru je (ve značkovém servisu by o tomto problému měli vědět). O mých potížích s měchy ani nemluvím. Odešli mi po necelých 50000 km (4 roky). Prý ty nové jsou lepší, že mají vydržet déle :lol: Ale co se týče toho kompresoru, tak to mám už dva roky pokoj (tfuj, tfuj, tfuj..... abych to nezařekl).

Nezjišťoval jsem to, ale mám pocit, že nová Picassa už s tímto odpružením nedělají. V konfigurátoru jsem to alespoň nenašel. Asi pochopili že to prostě neuměj pořádně vyrobit. Koukal jsem na rozpad dílů a mám zato, že je zadní náprava naprosto shodná s typy bez pneumatického odpružení a tak by tam mělo podle mě jít v nouzi dát normální pružiny, a celý ten pneumatický zmetek vyhodit a pro spořivé tam místo toho dát nádrž na LPG a auto vytůnit na plyn. Možná, že by to nakonec celé vyšlo levnější, než ta výměna kompresoru s měchy dohromady :roll:

_________________
Citroën C4 Picasso 2.0i 16V BMP6, Exclusive 2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: úte 07. led 2014 16:49:19 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Tak ,a po dlhsej dobe kludu tu hlasku mam spat... :(
Bol som na umyvarke, bol mi cert dlzny dat umyt aj spodok... V garazi som zdemontoval kryt kompresora, vnutri bola vlhkost, ale podla mna nie kriticka, celkovo ten kompresor aj konektory na nom musia byt vodotesne, nie je tam ziaden filter, vsetko vyzera ako jeden vodotesny celok, a pravdepodobne bolo pocitane s tym, ze tam moze byt vlhkost, lebo ten kryt ma zo spodu aj kanalik na odtok vody. Neviem, ci to je konstrukcnou chybou samotneho kompresora, ze niekde nasaje tu vlhkost, a potom, v mojom pripade, chyba sa prejavuje vo vysokej hodnote el. prudu pri zapnuti kompresoru, vid. obrazok.

Ten filter pravdepodobne je na konci trubice c1, a ja osobne pochybujem, ze cez ten filter sa tam dostava voda, lebo je vmontovany do karoserie na lavej strane v podblatvikovom priestore. Dalej som sa nedostal. Ak ma niekto nejake nove skusenosti, okrem tych vyssie v tomto vlakne, odpiste prosim.
Dakujem.

PS: Po vysuseni krytu a kompresora horucovzdusnou pistolou ( s citom!!!! ), a vymazani poruchy, dnes cely den bez zavady.....a nic mne zatial ne ostava, len to, ze nebudem umyvat auto zo spodu, a jazdit budem len v suchom pocasi... :(


Přílohy:
3941r65a.jpg
3941r65a.jpg [ 49.18 KiB | Zobrazeno 17204 krát ]
IMG_20140106_122755119.jpg
IMG_20140106_122755119.jpg [ 199.46 KiB | Zobrazeno 17204 krát ]

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: stř 08. led 2014 22:10:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 05. srp 2011 10:15:33
Příspěvky: 61
Bydliště: Velká Dobrá u Kladna
pánové,

po tom co mi odešel kompresor kvůli vniknutí vody dávám pár typů od svého servisáka. Hned jak kompresor začne protestovat, lze to ještě "levně" řešit. U nás v servisu už několik kompresorů tohoto Citroena rozdělali a krmě mojeho všechny zachránili. Prostě je rozmontovali, vysušili a "přimazali". Většina byla přidřená. Tak hurá do toho.

Co se týká nabírání vlhkosti, uvědomte si, odkuz kompresor vzduch nasává a kudy vede přívodní potrubí. Kondenzace vzdušné vlhkosti za chladnějšího počasí je prevít :mrgreen:

Tak držím palce se zachraňováním kompresorů... 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 2.0 HDi BMP6 Exclusive - konečně pořádněj kočár :lol:
navigace RT3, vzuch. zadek, vyhřív. sedadla, ambinentní osvětlení, xenony....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: stř 05. úno 2014 21:12:52 
Offline

Registrován: sob 18. úno 2012 16:26:24
Příspěvky: 53
Bydliště: Stochov
Ahoj, dneska ráno mě to taky postihlo. Ráno v myčce, pak nastartuji a .....suspension faulty..... celou cestu. Párkrát jsem stavěl, pro sváču atp. a nic hláška nezmizla. Večer jdu do auta nastartuji a ....měl ho tam.... Pak mě napadlo zastavit, několikrát hejbnout zadkem dole, hore, nastartovat a dobrý. Možná to chtělo jen profouknout, je to jenom moje teorie, ale nebylo by dobrý po mytí, nebo prudkém dešti preventivně kompresor párkrát prohnat nahoru a dolů??
Ahoj Z

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP6 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: čtv 06. úno 2014 10:45:29 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Potom co sa objavila ta hlaska mne osobne sa nepodarilo ani spustit ani zdvihnut zadok, to tlacitko v kufri nefungovalo. S diagnostikou som mohol zadok aj dvihat aj pustat dole, ale tlacitko bolo zablokovane, az po vyresetovani poruchy vsetko zacalo fungovat ako ma. Neviem kam ta vlhkost prenika, lebo zdemontoval som kryt, odpojil konektory na kompresore, a mozem zodpovedne povedat, ze cez ne voda v ziadnom pripade dnu sa nedostane, su vodotesne, aj samotny kompresor vyzara dost odolne. Pre istotu som este vsetko presusil (jemne) horucovzdusnou pistolou. Ta chyba ( moja) jednoznacne bola sposobena vlhkostou vo vnutri kompresora lebo, ak som spravne pochopil, RJ meria aj napatie aj prud v momente dofukovania, a tu prekrocenu hodnotu prudu na 99% sposobila vlhkost. Riesim to tak, ze som prestal umyvat autu spodok, pomocou NOVATIO NOVASEAL ( obdoba silikonu, ale na baze kaucuku) som utestnil otvory v ochrannom kryte cez ktore vedu kable a trubicky donutra... Zatial vsetko je OK, ale dokedy??? :(

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: pát 07. úno 2014 9:50:18 
Offline

Registrován: stř 20. úno 2013 9:05:31
Příspěvky: 13
Mě to občas taky zazlobí, hlavně když je vlhko a pak třeba i přimrzne. Nečastěji mi to v tomto počasí pak udělá v garáži, kdy sednu do auta, začne foukat kompresor, po dofoukání nastartuji a vyjedu ven. Při vyjíždění přejedu přes rám vrat schodek cca 3-4 cm a v tu chvíli pípne počítač a chyba pérování. Někdy stačí vypnout motor a znovu nastartovat nebo počkat delší dobu. Párkrát se mi i stalo, že když bylo vlhko a pak přimrzlo a auto stálo venku tak nefoukalo vůbec a rovnou vyhodilo chybu. Samo se to spravilo až se auto ohřálo asi od výfuku. Stále si myslím, že to celé způsobuje ta kladka na zadní nápravě co měří výšku auta. Je to asi na principu nějaké změny odporu pomocí potenciometru. Může tam být stářím nějaké oxidace nebo vlhkost. Navíc to není vůbec nijak krytý. Možná se mýlím, ale na diagnostice nikdy nic nenašli – s vlhkostí to ale souvisí.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2007 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: pát 07. úno 2014 10:34:27 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Taky se přidám. Mám to úplně stejné. Akorát tuto zimu se mi to ....ťuk, ťuk, ťuk... však víte nechci to zakřiknout. Taky letos není tak moc vlhko jako jiné zimy, není sníh a ani moc nesněží.

Mám podezření taky na ty výškové korektory, jak psal pisatel přede mnou, není to vůbec kryté. Pod deklem kompresoru to bylo vždycky suché a závada se vždy projevila tak, že jsem sedl do auta, pootočil klíčem, začalo foukat a v jak se auto začlo zvedat, v nějaké poloze prostě "píp" a chyba. Podle mne, jak to začlo zvedat, pohyb korektoru způsobil někde uvnitř ztrátu kontaktu s čidlem nebo prostě to výkázalo nějakou anomální hodnotu - tj. řídící jednotka nebyla schopna určit polohu nápravy, tak odpojila kompresor, páč by nevěděla kdy přestat foukat.

"Myslím si, že u mne pak vždy pomohlo zatížit zadek auta (při vypnutém zapalování) - náprava se dostala do jiné polohy, kontakt s čidlem/či poloha z korektoru se obnovil(as) a zase to začlo fungovat a foukat."

Jinak, když to zahlásí chybu, tak mi také zadní tlačítko v kufru nefunguje. (Podle mne stejný důvod. Nezná polohu nápravy, tak to nebude přece foukat, aby to nevyfoukl až na měsíc :D)

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: pát 07. úno 2014 16:32:09 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Len ja som zvedavy, co vo vasom pripade napise diagnostika...to by bolo velmi zaujmave!
kamilk a HonzaC ak mate LEXIU, skuste to zdiagnostikovat pocas poruchy, resp. ak ju nemate a budete nahodou v citroen servise, poproste ich nech vam pozru dennik zavad priblizne v tom case kedy sa to stalo, alebo nech vam daju vypis z dennika. Vyzera to tak, ze mame uplne rozdielny typ zavady. Moja zavada je odfotena o par prispevkov vyssie, a podla vsetkeho suvisi s kompresorom.

Konektory na snimacoch polohy su vodotesne a spolahlive na 100%, odpajal som ich, vnutri bolo uplne sucho, a kontakty boli cistucke, ako nove. Aj snimace polohy vyzeraju ako jednoliaty celok, tak neviem...

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Suspension faulty
PříspěvekNapsal: pát 07. úno 2014 17:05:31 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Jo, mně to taky píše nízké nebo vysoké napětí, teď nevím z hlavy. A jak píšu, letos jsem se v tom nehrabal a tak jsem to jen vyčetl z žurnálu závad. Ale před tím rokem jsem se díval právě na ten kompresor a vše tam bylo suché, takže jsem pojal spíše podezření na ty korektory. Navíc, to že to píše blbé napětí ještě neznamená, že se to toho vůbec týká. Kdoví jak to frantíci naprogramovali. Taky programuju, i když ne ŘJ jednotky auta, tak vím jak to občas chodí.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz