Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Vysoká spotřeba oleje 1,6 THP 16V BMP6
Právě je úte 26. lis 2024 1:43:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 05. srp 2010 17:55:15 
Offline

Registrován: čtv 05. srp 2010 17:47:00
Příspěvky: 5
Ahoj,
od dubna 2010 mám nové C4 Grand Picasso s motorem 1,6THP 16V BMP6. Mám najeto přes 13tis. km a pravidelně každé cca 2 500 km dolévám 1 l oleje (5W-40). Máte někdo podobnou zkušenost? Zdá se mi to příliš a v servisu nejsou schopni na nic přijít a ani mi nedokázali říct, jestli je to v normě. Mám zkušenosti s jinými vozy jiných značek, ale nikde jsem se nesetkal s takovou spotřebou. Buď jsem nedoléval olej vůbec, nebo jen pár dcl když se blížil termín výměny oleje.

Děkuji za Vaše zkušenosti a názory.

Michal

_________________
--------------------------------
C4 Grand Picasso 1,6THP 16V BMP6 Dynamique
http://www.softbanka.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05. srp 2010 21:28:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 14:20:51
Příspěvky: 78
Bydliště: Bratislava, SVK
Ahoj. Určite je to hrozne veľa a nie je to normalne, aby nove auto (uz ho mas aj zabehnute) malo taku obrovsku spotrebu oleja...
Ja som mal 8-ročnú Xsaru Break a do cca 150 000 km som ani nevedel, ze mam v kufri zalozeny liter oleja... :) Ked mala okolo 170 000 km, zhruba vlani, dolieval som medzi pravidelnym servisom (kazdych 20 000 km) cca 0,5 - 0,7 litra oleja, co bolo absolutne v norme.
Ta tvoja spotreba mi pripomina moje prve auto - Š 120 L, ktoré žralo liter oleja na 1000 km (ale auto malo v tom čase asi 15 rokov a možno 300 000 km...) ;)

V každom prípade si myslím, že je to na reklamáciu... nie je normalne, aby si medzi garančkami nalial do auta cca 7-8 litrov oleja !!!

_________________
Xsara Break 2,0 HDi / 80 kW/ 2002 / Exclusive (predaná)

C4 Picasso 1,6 HDi FAP / 80 kW / 2009 / Seduction / 17"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05. srp 2010 21:47:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
to uz nema smysl olej menit to uz se jenom doliva :-D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 11:04:39 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Já mám teda jiné motory, ale neexistuje, abych mezi prohlídkami cokoliv doléval kromě nafty a vody do ostřikovačů. Prohlídky dělám po třiceti tisících.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 13:19:26 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 18:48:21
Příspěvky: 83
podla mna je to tiez velmi vela. liter na 2500km, moje auto ma cez 100tis km a od vymeny po vymenu som do nho nenalial doteraz ani kvapku oleja. menim po cca 15tis +/-, total quartz 9000.

_________________
Citroen C3 1.6 16V Exclusive, podvozok Koni Sport -30mm, nastavitelna tuhost, brzdy predne CTF group N + Ferodo DS2500, brzdy zadne ATE + ATE, pancierove brzdove hadicky Goodridge, Green filter, Denso Iridium sviecky...

Citroen Saxo VTS 1.6 16V


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 13:52:58 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:30:44
Příspěvky: 34
Všeobecně ja známo,že tento motor se BMW nepovedl.Myslím,že je potřeba kontaktovat servis a nechat motor prohlédnou.Já mám 1.8 se 30000 km a nemám problém a ani nikdy nebyl.MOžná by mohl být problém třeba s čídlem tlaku oleje,ža by přes něj byl únik.Když zastavíš,tak vykape hodně málo olejíku,ale při jízdě by to mohlo být horší.Já sám jsem se s tím setkal.Poškodilo se práve toto čidlo a bylo.Jenže mě to psalo na palubce problém, tobě to nepíše nic.Tak nevím.Já to vidím na únik a ne na spotřebu.

Vlasta Pce


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 17:12:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ještě se tady o tom nikdo nezmínil, tak to zkusím já. Protože je divné, že by takový nový motor měl spotřebu oleje jako ruský ZIL, tak mě napadlo, jestli náhodou toho oleje nedáváš moc. Ideální množství by mělo být ve spodní polovině mezi čárkami na měrce. Ne víc. Když je olej na horní rysce nebo výš, tak rychle mizí a když klesne ke spodní rysce, tak se úbytek zastaví. Teda pokud není někde díra nebo vylágrovaný motor. Zkoušel jsi jezdit s olejem kolem minima? Jestli ne, tak to zkus a kontroluj, jestli mizí tak rychle jako dřív. Kdyby mizel jinde než spalováním, muselo by to na autě být vidět. Nebo pod autem. A jestli se spaluje, odrovná ti kat.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07. srp 2010 12:58:54 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 9:48:46
Příspěvky: 47
Já si myslím,že taková spotřeba oleje by v případě,že se dostává do válců (předpoklad) projeviloa na emisích. Pokud ty by byly v pořádku a auto nekouří,je asi únik někde ven.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI 110k , BMP6, Leader Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. srp 2010 11:23:52 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 12:14:51
Příspěvky: 24
Mikra píše:
Ještě se tady o tom nikdo nezmínil, tak to zkusím já. Protože je divné, že by takový nový motor měl spotřebu oleje jako ruský ZIL, tak mě napadlo, jestli náhodou toho oleje nedáváš moc. Ideální množství by mělo být ve spodní polovině mezi čárkami na měrce. Ne víc. Když je olej na horní rysce nebo výš, tak rychle mizí a když klesne ke spodní rysce, tak se úbytek zastaví. Teda pokud není někde díra nebo vylágrovaný motor. Zkoušel jsi jezdit s olejem kolem minima? Jestli ne, tak to zkus a kontroluj, jestli mizí tak rychle jako dřív. Kdyby mizel jinde než spalováním, muselo by to na autě být vidět. Nebo pod autem. A jestli se spaluje, odrovná ti kat.


Souhlasim, zkus tam nechat nalito jenom do poloviny mezi rysky a sleduj ubytek myslim ze by se to melo zastavit.

_________________
C5 2.2HDi BREAK EXCLUSIVE
P406 1.8 16V SX
predchazejici citrony:)
Berlingo 1.6 16V Multispace MODUTOP
Xsara 1.6 BREAK
Xsara 1.4 Coupe


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10. srp 2010 12:00:36 
Offline

Registrován: úte 10. srp 2010 11:28:30
Příspěvky: 2
Zdravím všechny majitele tohoto krásného auta.Již asi rok vlastním C4 picasso1,6 THP 16 V exklusive.Najeto cca 30.tis km.Celou tuto dobu rád pročítám toto fórum. Až teď jsem se rozhodl ,že také přidám trochu do mlýna.
Auto mě očarovalo hlavně svým vzhledem a příjemnou výbavou.Moje předchozí auta byly vždy se silným motorem (min.110kw)a proto jsem při výběru sáhl po nejsilnější motorizaci.(aby to ,,trochu"jelo) Musím říct,že co se týká dravosti,tak mě auto trochu zklamalo,ale jinak jsem max.spokojen.
Co se týká spotřeby oleje,ABSOLUTNÍ nula,žádná spotřeba.Ve vašem případě je opravdu chyba na straně výrobce motoru a servis by to měl opravit v rámci záruky.Věřím,že závadu jistě k vaší spokojenosti odstraní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 18:10:12 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Já mám krátké Picasso od března, také 1,6 THP BMP, najeto 8.000 km, ani kapka úbytku oleje a olej je vpodstatě ještě čistý.
Nechápu, co citrous72 myslel tím, že se BMW tento motor nepovedl. Kdyby tak ráčil napsat, co je na něm chybného. A také bych rád věděl, co se na motoru nelíbí blackovi. Já si na těch 152 koní a zátah již od 1.400 otáček nestěžuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 19:24:57 
Offline

Registrován: čtv 05. srp 2010 17:47:00
Příspěvky: 5
Když doleju litr oleje, mám hladinu v polovině mezi ryskami.

Ptal jsem se v jiném servisu Citroen a tam mi řekli, že je to v pořádku, že norma pro tento motor je 0,5l/1000km. To se mi ale vůbec nelíbí a navíc když se tady ozvali majitelé stejného motoru, kterým olej neubývá, tak jsem přesvědčen o tom, že není něco v pořádku. Znovu se objednám do servisu, kde jsem auto koupil a uvidím, co mi řeknou. :-/

_________________
--------------------------------
C4 Grand Picasso 1,6THP 16V BMP6 Dynamique
http://www.softbanka.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 21:01:33 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Půl litru oleje na 1.000 km by tak mohly mít prastaré Škodovky, ale ne moderní auta. Takový servis, kde Vám dali tak hovadskou informaci, by měli zavřít.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 19:30:19 
Offline

Registrován: sob 02. říj 2010 22:28:31
Příspěvky: 23
reagujem na Muchu...
keď skutočne je taká vysoká spotreba oleja, nezostáva ti nič iné len ísť do značkového servisu CITROEN na reklamáciu a nech ti urobia balančný test motora spojený s meraním kompresného tlaku....
A akú máš spotrebu nafty??? !ak sú tesniace a stieracie krúžky MENEJ tesné tak sa to prejaví na nižšom výkone a vyššej spotrebe


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 21:38:45 
Offline

Registrován: ned 17. led 2010 0:29:49
Příspěvky: 83
Bohužel ve většině manuálů mají automobilky spotřebu oleje 0,5-1L/1000km uváděnu jako běžnou - tudíž nereklamovatelnou (vyškolen jsem z podobného problému u Octávie).

_________________
Berlingo 1.6LPG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz