Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převodovk http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=1801 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | manu [ úte 27. črc 2010 13:23:32 ] |
Předmět příspěvku: | C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převodovk |
Ahoj, mám to auto pár dní. Je tady někdo kdo tuto motorizaci s man. převodovkou také má. Můžeme vyměnit zkušenosti? Marně hledám v recenzích a testech... všude jen pilotované převodovky nebo klas. automaty...manuál jen u 1,6 HDI... |
Autor: | drobcek73 [ úte 27. črc 2010 15:38:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Skúsenosti ti môžu poskytnúť všetci majitelia týchto značiek - jediný rozdiel a aj to minimálny bude v spotrebe... budeš niekde medzi 1,6 HDi manuál a 2,0 Hdi robot (tipujem že v meste pojdeš pod 8 litorv, na dialnici pri normalnej jazde okolo 6,5 - ale to je individualne podľa "ľahkosti" topánky na pedále). ... a ešte jedna vec - na rozdiel od nás, čo máme 5-kvalt budeš radiť na rovnej ceste ešte o jeden prevod vyššie Tak nech ti slúži |
Autor: | manu [ úte 27. črc 2010 17:28:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Díky, s automatikou jsem nikdy nejezdil (toto je můj 5 vůz a 3 citroen), ale zdá se, že auto je živé a převodovka mu perf. sedí |
Autor: | Renda [ úte 27. črc 2010 20:49:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Zdravím, mám stejné auto 2 měsíce - při výběru jsem automat nechtěl-nemusím ho a navíc po svezení s 1,6 mi připadalo auto slabé-řazení divné / to i manželka řadí líp / a tak jsme se doma rozhodli že půjdeme do dvoulitru s manuálem. Spotřeba zatím na můj vkus docela vysoká-začalo to přes 7 litrů- pak jsem jednou v noci vypnul klimu a náhle 5,5 mimo dálnici - auto je prostorné a proto mám pocit že klima bere víc než jsem byl zvyklý /Laguna II/ vychladit autobus asi není zadarmo. Jinak zatím spokojenost motor výkonově sedí k převodovce jízdní vlastnosti na rodinné auto dobré a ta spotřeba - když neregeneruje FAP tak snad dobrá a doufám že se ještě zlepší. Co mne zlobí jsou denní světla - připlatil jsem za xenony /v servisu tvrdili že mají denní svícení vyřešené diodami - a zatím - však kdo máte tak víte - no mluvit něco o odbornosti profese prodejce - to raději mlčet - a z čeho mám obavu je FAP - dost jsem o něm četl a bojím bojím - vyloženě mi vadí el. park brzda - a zase prodejce - tvrdil a manuál mu dával za pravdu - že jde vypnout autom. režim - a když jsem to po nich požadoval při odběru - jen krčili ramenama - že se asi spletli. Na auto mám 5let záruku tak snad bude chodit alespoň jako Lagunka. Zatím 2500 km a spotřeba celkem 6,8 l/100km - podle počítače - a třetí nádrž. |
Autor: | manu [ čtv 29. črc 2010 8:43:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Díky, ale prosím o vysvětlení, nevím co je FAP |
Autor: | Shefik [ čtv 29. črc 2010 8:49:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Fap-filtr pevných částí - saze. Filtr kterej se zanáší, regeneruje a pak se ucpe a přidělává problémy. |
Autor: | Balooo [ pon 02. srp 2010 14:04:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Řazení "automatu" - rozlišuj automat (hydrodynamický měnič) a robotizovanou (automatizovanou) převodovku BMP6. To je dost velký rozdíl. Přešel jsem z VW tiptronicu na BMP6 a dle očekávání - horší dynamika, prodlevy v řazení, ale menší spotřeba a nižší cena. BMP6 je manuál s elektronicky ovládaným řazením a spojkou, nic víc. Ideální je samozřejmě dvojspojkové DSG, ale tam je cena jinde. Mám zkušenosti s manuálem, starým trojstupňovým automatem, moderním tiptronicem, DSG a teď BMP6 a pro rodinné auto mi přijde jako dobré řešení. Ale opakuju, není to pohodlí klasického automatu, ani DSG a podobných high-tech technologií. O (ne)inteligenci automatů se toho napsalo hodně, já jsem si zvykl tiptronicu do práce nekecat a neřešit to, časem jsem přesně věděl, jak mám povolit plyn, aby přeřadil na vyšší, a jak hodně přišlápnout, aby podřadil. +/- jsem používal pouze pro rychlé podřazení na předjetí a pro posledních dvacet metrů na chatě (mokrá tráva/sníh do kopce), aby tam zůstala jednička. Elektronická parkovací brzda - v menu jde nastavit, aby se neaktivovala automaticky, je to dobré například v zimě, kdy mají ruční brzdy tendenci zamrzat. Nesmí se potom zapomenout nechat zařazenou rychlost. Teda předpokládám, že to je stejné i pro manuální převodovky. Ale u Francouzů člověk nikdy neví... |
Autor: | Dvorka [ pon 02. srp 2010 21:32:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Mám stejný motor a převodovku jako ty Auto jsem kupoval jako rodinné, motor jsem si vybral, aby auto hezky jezdilo (nenajezdím toho moc) a manuál, protože to tak mám rád (automat mi nevyhovuje, BMP6 verze má zchromený krouťák). Auto mám od jara, takže nemá téměř nic najeto (něco přes 7k). Přes týden jezdí manželka s dětmi po městě a o víkendu většinou někam vyjíždíme. Zjara jsem měl průměrnou spotřebu kolem 6.3l. Ale třeba teď je manželka měsíc s dětmi na prázdninách - jezdí kratší cesty s klimou, často v šesti (tři dospělí, tři děti) a za tu dobu má spotřebu 7.1l. FAP - stejně jako Renda jsem nejvíc řešil FAP, něco načetl a když jsem auto kupoval, tak jsem se vyptával prodejce i technika, kterého mi přivolal. Teď víceméně věřím, že to bude dobrý - zvlášť když vidím, kolik mají někteří najeto. Chce to asi jen zajistit, aby spolehlivě a pravidelně regeneroval. Možná to tady už proběhlo, ale pro jistotu... * Filtr regeneruje při jízdě rychlejší než 60km/h a delší než pět minut. * Je důležité tankovat větší množství nafty, ne dotankovávat po troškách. Ptal jsem se, jestli se může při filtr zanést, když budu jezdit delší dobu po městě a bylo mi řečeno, že je to v podstatě vyloučeno. Technik si vzpomněl jen na jeden případ - u toho se přišlo na to, že člověk, co auto měl, pravidelně dotankovával/doléval z kanystru kolem 5l, aby měl stále plnou. Počítač ale přidává aditivum, které zajišťuje regeneraci, jen když se objem nafty v nádrži významěji změní. Jinými slovy, bez aditiva mu filtr neregeneroval a ucpal se. Dřív jsem měl vždycky benzín, tak bych se chtěl poradit, jestli s autem jezdím správně - konkrétně, jestli ho nedusím: jezdím mezi 1800 a 2500 otáčkami, řadím nejpozději na 3000 otáčkách (motor má max krouťák na 2000). Případy, kdy jsem šel přes 3200 bych spočítal na prstech jedné ruky. Je to takhle OK? |
Autor: | sgt [ úte 03. srp 2010 9:06:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Dvorka: radíš úplne v pohode. Dokonca s týmto objemom nie je problém ísť aj 1500 ot/min ak ideš prázdny po rovine alebo mierne dole kopcom. Ako sa hovorí - objem nenahradíš, platí to hlavne pri nižších otáčkach (skús sa niekedy previezť nejakým 1,2 - 1,3 turbodízlom ) Čo sa týka max. otáčok, neboj sa motor pri obiehaní sem-tam vyhnať aj ku 4000 ot/min. Má tam stále dosť sily, neublíži mu to (ak je zahriaty) a hlavne ti nezlenivie a aj výfukové potrubie sa nebude zanášať. Takže veľa štastných kilometrov |
Autor: | Froggy [ úte 03. srp 2010 10:14:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Určitě ho nedusíš – to by jsi cítil. Já mám C4GP 1,6HDi 80kW BMP6 a při běžné poklidné jízdě jezdím cca 1400 až 2000 otáček (na těch 2000 ot. řadím) a nemohu říci, že by se to motoru nějak nelíbilo (nad 2000 otáček se dostávám akorát při razantním zrychlování nebo do hodně prudkého kopce a nebo při rychlostech nad 100km/h). Pokud chci rychle zrychlit, tak jedu cca 2500 otáček a více. |
Autor: | drobcek73 [ úte 03. srp 2010 11:00:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Tiež by som sa pridal k tomu "vytáčaniu" motora. Osobne si myslím, že radíš úplne ukážkovo. Dvojliter má maximálny krútiaci moment (320 Nm) pri 2000 ot/min a potom velmi pozvolne klesá, ale aj pri 3000 ot. si drží hodnotu okolo 300 Nm (videl som krivku zo záťažovej brzdy). Ja mám 1,6 HDi a ja mám maximum (240 Nm) už pri 1750 ot/min. Zvyknem sa hýbať v rozmedzi 1500 - 2500 ot/min (aj pri 1500 ot/min s lahkou nohou na plyne auto netrpi), aj pri 3000 ot je ešte hluk v kabíne úplne znesiteľný - treba však autu načúvať - cítiť motor, vnímať ho a potom ti ani nepríde na um pozerať otáčky, kedy preraďuješ... A tiež úplne súhlasím s predchádzajúcim príspevkom - nezaškodí raz za čas (samozrejme nie často) na niekoľko desiatok sekúnd vytiahnuť otáčky nad 4000/min. Z vlastnej skúsenosti so Xsarou II Break 2,0 HDi (samozrejme ešte bez FAP) viem, že keď som po nejakých pár tisíc km pretiahol otáčky až za 4000/min, blízko červeného poľa, zadymilo sa za mnou, ale len raz - " prefúkol " som potrubie, lebo následne som už nedymil, ani keď osm znova išiel na hranici 4500 otáčok. Veľmi zle je pre HDi motor (a pre diesel všeobecne) ak sa jazdí v nízkych otáčkach (1000 - 1500/min) - vtedy dokážete znčiť dvojhmotový zotrvačník aj za menej ako 50 000 km a takteiž veľmi rýchlo odpíšete FAP. Dieslu sedia relatívne nízke otáčky v porovnaní s benzínom, ale občas aj ono potrebuje "prevetrať" |
Autor: | Dvorka [ úte 03. srp 2010 12:14:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Díky moc za odpovědi |
Autor: | v.koutensky [ stř 04. srp 2010 21:18:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Ahoj, auto s touhle motorizaci a prevodovkou mam od konce unora (najeto cca 11 000 km), zatim velka spokojenost. Prumernou spotrebu mam 6.3l, nicmene jezdim tak z pulky sam, z pulky ve dvou a dost duchodcovskym stylem (auto se podiva nad 2500 otacek jen o svatcich) Kombinace motoru a manualu mi prisla jako nejlepsi volba, BMP6 me pri zkusebni jizde nepresvedcilo, a priplacet za plny automat mi prislo zbytecne. Z elektricke brzdy jsem byl nejdriv vyplaseny, nicmene ted uz pri jizde v jinych autech zapominam odbrzdovat |
Autor: | Renda [ čtv 05. srp 2010 16:29:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Zdravím dámy i případné pány, prosím kolegu Baloo o bližší popis jak deaktivujete automat parkovací brzdy - dle návodu jsou možnosti dvě - 1 mechanicky odblokovat přes prostup v podlaze / pak nevím jak se brzda chová dál / a za 2 dle návodu v menu - v mém voze však tento příkaz nemám nebo hledám špatně - pomůžete ?? dík za odpověď. R |
Autor: | Balooo [ pon 09. srp 2010 17:19:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 PICASSO GRAND 2,0 HDI s manuální 6-ti stupňovou převo |
Je to v menu ve VEHICLE CONFIG (myslím), teď se bohužel nepodívám, s autem řádí do pátku manželka, případně může napsat někdo jiný, nebo mě vyvést z omylu |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |