Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Fap filtr
Právě je úte 26. lis 2024 2:35:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fap filtr
PříspěvekNapsal: sob 26. čer 2021 9:56:41 
Offline

Registrován: sob 26. čer 2021 9:36:38
Příspěvky: 2
Ahoj.
Mám auto necelé dva roky a blíží se datum mojí první STK s tímto vozidlem. Byl jsem proto dnes s předstihem na stk.
Byl jsem však nemilé překvapen. Technik na emisích mi sdělil, že to moc kouří, tak je vykuchany fap.
Mám tedy otázku, zda je možné, že před dvěma rokama by byl v pořádku, a jen postupem času se nějakým záhadným způsobem rozbil tím způsobem, že by se nějakým rovným případem jen pokazil a propálil, aniž by si toho elektronika všimla. Neměl sem totiž žádnou varovnou hlášku na displayi, a nebo tam už opravdu při minulých emisích nebyl a auto někdo záměrně někdo přede mnou přes ně jen protlačil.
Je pravda, že ze začátku mělo auto jemnější chod, a cca po půl roce se chod motoru změnil k hrubšímu projevu.ale říkal sem si že je to třeba se změnou ročního období. Načíst cca po 2 měsících od koupi byl v autorizovaném servisu, a nic zvláštního neobjevili, aditiva tam bylo dost 96 procent, údajně předchozí majitel doplňoval.
Případně jestli by někdo věděl kolik by tak mohlo vyjít doplnění fapu. A co k tomu patří.
Vozidlo je C4 grand Picasso 2.0 HDI 100 kW, 2010.

Predem díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fap filtr
PříspěvekNapsal: sob 26. čer 2021 14:20:22 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tady je spise otazka, zda tu predchozi STK jsi delal ty a proslo to a nebo to delal nekdo jiny a tys koupil jen auto v dobre vire, ze je zcela v poradku. Pokud jsi ale STK nedelal ty a uz jsi to tak koupil, tak uz pres tu STK to mohlo projit ... asi vis jak. Na druhou stranu, je taky mozne, ze se FAP znicil za tu dobu co s tim jezdis. On nemusi byt vybrakovany, uplne staci, ze ta vlozka v nem praskne. A jak k tomu muze dojit? Zniceni filtru zapricini budto nejaka zavada a nebo zanedbana udrzba. K zavadam patri treba vadny EGR ventil a nebo vadne vstriky. Oboji je pak pricinou zvysene kourivosti, kterou casem ten FAP neda a proste se ucpe a pak praskne. Dale k tomu mohou prispet zavady cidel tlaku a teploty FAPu.
K zanedbane udrzbe patri:
- pouziti nespravneho oleje
- kdyz dojde aditivum a clovek vesele jezdi dal (vydrz cca 120.000, pote se musi doplnit)
- kalkulovany najezd na ten Filtr je cca 180.000km. Kdyz se dosahne, je potreba jej vymenit nebo repasovat. Kdyz neni provedeno, znici se.
- ignorovani varovnych hlaseni

Takze ono zalezi jak se k tomu autu choval predchozi majitel a zda vzdy resil a resil spravne zavady, ktere se mohly v minulosti vyskytnout. I pozdni reseni zavad vede ke zniceni filtru. Dale treba doplneni aditiva a vymena filtru je potreba provest, ale byly i chytraci, kteri tuto operaci provdeli jen v RJ motoru ale fyzicky tam bylo porad to same
- jako nikdo nic nedolel ani nevymenil. Auto pak jezdi dal, ale filtr se opet znici.

V dnesni dobe, kdy vsechny naftove auta maji FAP ci DPF je dobre se pri koupi mrknou na konec vyfuku. Kecy, ze vyfuk dieselu musi byt cerny prameni budto z neznalosti a nebo vedomeho klamani kupujiciho. Proto spousta lidi prodava auto tesne po STK, kterou sami nejak zaridi. Auto s funkcnim filtrem pevnych castic ma koncovku vzdy cistou. Samozrejme, pokud se filtr znici a ty pak das novy, koncovka je pak uz porad cerna.

K tomu STK, pokud ma filtr praskly, ale porad tam je, koncovka bude cerna a ty na STK budes mit problem, ale tam je nejaka tolerance, pres kterou bys i tak mohl projit. Problem je, kdyz prijdes na emise a jezdis predtim celou dobou "na pohodu". Tam totiz to co projde filtrem se ti usadi ve vyfukovem traktu a jak prijedes na EMISE a on to tam osoli, tak vse co tam mas nasbirane mu z velke vasti vysypes na sondu. Proto jako jednu z poslednich moznosti zachrany muzes zkusit auto vzit na poradnou projizdku, kde po zahrati auto poradne protahnes TY a ty saze vyklepes nekde venku a pak dojedes na EMISE, aby ti to znovu zmerili. Pak je sance, ze projdes,

Mimochodem jsi nepsal, kolik ma to auto najeto a jak velkou kourivost ti namerili. Tusim limit pro tve auto bude 0.5.

Jo, to ze v servise si niceho nevsimli je normalni. Oni sjedou diagnostikou a pokud sis ani ty na nic nestezoval, tak tam nic nepoznaji. Pokud se teda nebudou zamerne koukat do vyfuku.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fap filtr
PříspěvekNapsal: sob 26. čer 2021 17:21:44 
Offline

Registrován: sob 26. čer 2021 9:36:38
Příspěvky: 2
Kouřivost naměřil tuším něco co se blížilo k 3. Nebo nějaké takové podobné číslo. Jinak má nalizank nyní něco kolem 260 000, já ho kupoval ve 235. Vim že se má auto předtím protáhnout, ale jel sem s ním ten den po dálnici něco přes 300 km, tak sem doufal, že by to mohlo stačit na spálení bordela ve výfuku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fap filtr
PříspěvekNapsal: sob 26. čer 2021 21:08:50 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Nestaci jet 300 nebo 500km. Tam jsou dulezite ty otacky. Tam proste musis vyklepat ten vyfuk. Samozrejme takovou jizdu u 4000ot delat az s poradne zahratym motorem a pak zase naopak nechat radne dochladit klidnou jizdou. Ale v tech 4000ot to musis nejaky cas podrzet.

Asi bych to na tvem miste protahl vy vysokych otackach a pak zkusil jeste jednou ty emise.

Jinak s tim najezdem by ten FAP mel byt uz meneny a nebo alespon vycisteny. Pokud ho nikdo nikdy nevyndal, nedivim se, ze je po nem. Pres diagnostiku se da zjistit jak casto a zda vybec regeneruje filtr. Dale jake jsou intervaly mezi regeneraceme. Podle diferencialniho tlaku lze usoudit jestli tam ten filtr ac zniceny je a nebo tam neni vubec nic. Ale kdyby tam ten filtr vubec nebyl, ani by uspesne neprobehla regenerace. Takze by musela byt softwarove vypnuta. Takze bud Citroen nebo nejaky dobrak s Diagboxem v okoli.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz