Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Výměna rozvodů u C4
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=1102
Stránka 1 z 5

Autor:  Janub [ čtv 18. bře 2010 12:32:54 ]
Předmět příspěvku:  Výměna rozvodů u C4

Ahoj, mám velký zájem o C4 grand a jednu mám vyhlídnutou s 180.000 km. Rozvody se prej mění někde mezi 200 a 220tis km. Takže mě by to čekalo. Máte s tím někdo zkušenosti a případně kolik to stojí?
Díky
JAkub

Autor:  Radek [ stř 05. kvě 2010 8:40:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Byl jsem u Matky Citroen v Třebíči na přehrátí SW a řekli mi, že mechanik slyší v chodu motoru na volnoběh jemný ševel. Prý se dostala vyda do rozvodů, ty prý asi lehce zkorodovaly a je třeba vyměnit rozvody a vačkovou hřídel a na cenu se ani neptejte.

Je to možný? Jak si pomoci bez výměny rozvodů? Nebo na mě chtějí jen vydělat? Může se něco stát, když se na to vykašlu? Moc se mi to nezdá, protože jezdím už 4. motor 1,6 HDi a jeví se mi vše OK.

Taky mě fascinuje, jak když k nim člověk příjde s evidentní závadou, něco na autě rachotí, píská a bouchá, tak oni nic neslyší, nevidí a tvrdí, že je to normální. Asi taky závisí na tom, jak drahá a lehce opravitelná závada to je.

Autor:  Mikra [ stř 05. kvě 2010 9:17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Změň servis!!!
Fakt! Já bych tomu nevěřil, kdybych to nepoznal na vlastní kůži. To co jeden autorizovaný servis neslyší, to druhý opraví a ještě se ti pokloní a omluví. Já mám jednu takovou zkušenost se servisem Autoport Praha. Jsou neuvěřitelně vstřícní a odvádějí perfektní práci. Mám to k nim daleko, ale jinam už nepůjdu. Stojí to za těch pár kilometrů navíc. Udělali mi v rámci záruky i práce, které jsem si neobjednal a oni je objevili sami. A perfektně a rychle.
Tady je odkaz na ně.
http://www.autoport.cz

Autor:  hynp [ čtv 06. kvě 2010 21:06:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Rozvody mě měnili týden před koncem záruky.Zašel jsem do servisu,že kámoš má Peugeota se stejným náletem 25tkm a můj motor je tak nějak hlučnější.... Strčili hlovu pod haubnu, zeptali se jestli to mám ještě v záruce, na moje info řekli "ty vole...", auto přijali do opravy a po týdnu jsem to odevzdal na výměnu. Podepisoval jsem fakturu pro žabožrouty 4600kč.Ptal jsem se co bych platil já, tak to přepočítal. 7600Kč koncová cena. Levnější než Octavia. Já toho Citroena nechtěl,ale ono to všechno tak funguje..... ;)

Autor:  bypas [ pát 07. kvě 2010 9:42:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Radku,
mám najeto kolem 38 tis. km a v Opavě mi při poslechu motoru měnili rozvody taky. Nevím čím to je, ale slyšel to co říkáš. Ševelení vlevo v motoru. Vůbec nic nenamítal a sám nabídl výměnu. Mě to bylo divné ....po "pár" kilometrech, ale auto je v záruce, tak proč ne. Nicméně šel jsem tam z jiného důvodu a to z cvrlikáním v nízkých otáčkách (1800 - 2000) - něco jako ventily a dost ostrý zvuk. To prý je normální jev při vstřicích. No budiž. Uvidíme, každopádně do prosince zkusím ještě jiný servis (končí záruka). Ale s těmi rozvody je to podivné.

Autor:  Roman P. [ čtv 19. srp 2010 13:47:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Pro "bypase" ... máme C4 Picasso od března 2009, najeto 27.000 km. Nevím, jestli jsem to dříve neslyšel nebo se teď na to víc soustředím, ale slyším přesně co popisuješ. Nejvíc na 2-ku při akceleraci mezi 1500 až 2000 ot = přesně takový přechod zvuku motoru z jemného "cvrlikání" v nízkých otáčkách přes kovovější zvuk v uvedeném rozmezí a následně se vše zlepší. Zdá se mi, že při více plynu to tolik není znát. To jemné cvrlikání beru u HDi jako normální, ale ten ostřejší zvuk vydává motor vždy, když se provádí regenerace filtru FAP (to už poznám - motor má kovovější zvuk, okamžitá spotřeba vzroste a cítím pod plynem mírnější "tupost" motoru). Ale nechce se mi zdát, že by motor regeneraci prováděl tak často.
Jak jsi dopadl s touto závadou ty? Mně záruka končí příští rok v březnu, takže bych nerad, aby se to zhoršilo až v dubnu (po záruce)...

Autor:  bypas [ pát 20. srp 2010 14:47:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

2 servisy, oba shodně nezávisle na sobě popisují nezávadný chod i zvuk motoru.
Mechanik (ne, příjmací technik) potvrdil, že tyto zvuky jsou opravdu pro motory HDi a zvlášť citroen normální a všechny motory téměř shodné. Dvojkový motor je prý o něco tišší.
Už to neřeším. Stejně pořád koukám po GRANDu (7 - míst) právě ve dvoulitru. No uvidím.

Autor:  sebo [ úte 24. srp 2010 22:24:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Já jen doplním, mám sice nové Berlingo, ale taky 1,6 HDI 66kW, najeto 23 tis a během cca asi 500km při jízdě z dovči jsem si všiml zvuku jako šustění, pískání, ze strany rozvodů a nejvíc to bylo slyšet když jsem přijížděl večer k baráku, všude klid a já jsem si připadal, že jsem přijel s ojetinou co má nalítáno 150tis (často to dělá ložisko altiku apod)
V servisu mi hned řekli, že to je na výměnu rozvodů, měnili údajně celou sadu a je klid, takže jak to tady čtu, je nás víc.

Autor:  Radek [ stř 25. srp 2010 9:17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Já mám pocit, že mi to šustění trochu zeslabilo. Normální mi to nepřišlo, protože jsem jezdil a jezdím s jinými třemi 1,6 Hdi a žádný to nedělal. Známý mechanik mi říkal, že by do toho nejdřív zkusil stříknout silikonový olej a kdyby to nepomohlo, tak teprve potom by měnil rozvody.
V Citroenu by nejradši kromě rozvodů vyměnili i vačkovou hřídel. Divím se, že mi kvůli tomu nechtějí měnit i popelník.

Autor:  Mikra [ stř 25. srp 2010 20:02:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

A jak víš, že nechtějí? :lol:

Autor:  Radek [ úte 26. říj 2010 11:34:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Z motoru je na volnoběh slyšet stále zřetelnější "šustění". Když na řemen a kladky stříknu silikonový olej, tak se motor výrazně uklidní, ale ne na dlouho. Nemá někdo jiné řešení trvalejšího charakteru nebo je nutno celý aparát kladek a řemene vyměnit?

Díky za rady,

Radek

Autor:  Roman P. [ úte 26. říj 2010 12:37:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Radku, toto "šustění" mi z motoru také jde. Mám najeto málo přes 30.000 km a začalo to tak před 5.000 km. Někdy je to horší, někdy lepší. Zatím jsem to neřešil, říkal jsem si, že při servisu ve 40.000 km jim o tom v servisu řeknu. Pokud dojdeš k nějakému řešení, určitě budu rád, pokud se podělíš o radu.

A ještě připíšu jednu věc, která mne v motoru vadí - při pomalé jízdě (příjezd na parkoviště, přejíždění zpomalovacích prahů, ...) se ozývá vrzání asi předpokládám silenbloků uchycení motoru. Dělá to i při pomalejší jízdě a zatáčení, kdy se motor naklání ze strany na stranu. Neřešil toto někdo?

Autor:  Radek [ úte 26. říj 2010 13:33:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Mám najeto taky celkem málo - 55000 km, ale všiml jsem si toho už asi ve 40000.
Pískání kvůli uložení motoru neznám, u Xsary Picasso 1,6 Hdi se mi ozývalo hvízdání/vrzání při rozjezdu/pojíždění na jedničku v nízkých otáčkách, což jsem si vysvětloval volnějším uchycením výfuku k motoru.
Teď se mi ale ozývá jiné pískání. Je slabé, v rychlosti asi do 15 km/h, zřejmě závislé na rychlosti otáčení kol, jakoby něco drhlo v přední pravé brzdě. Neřeším to, skoro to není slyšet.

Autor:  bypas [ stř 27. říj 2010 8:19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Chlapi, šustění na volnoběh jsem já sice nezaregistroval, ale při garanční prohlídce mě na to sám upozornil přebírající mechanik a sám navrhnul celou výměnu řemenů a kladek - zdarma.
Vůbec se tím nemusel zabývat a mohl počkat až skončí garance. Za toto mu díky. Citroen - Opava. Bylo najeto tehdy 33 tis. km.
Takže být váma - řeím to taky výměnou.

Autor:  drobcek73 [ stř 03. lis 2010 14:39:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u C4

Chlapi, nič v zlom, len teraz keď čítam toto vlákno ešte raz, napadla mi jedna (možno blbá) otázka...

Viete, rozvody sa majú meniť po 240 tisícoch km (tuším, ak som si dobre prečítal manuál) a je veľmi podozrivé, keď "odídu" po nejakých 30 000... Ak by to bolo v jednom prípade, je to OK - chybný výrobok (stáva sa), ale o problémoch s rozvodami tu píšu viacerí. To by Francúzi boli sami proti sebe, keď by montovali do áut súčiastku (a nie lacnú!), ktorú je nutné meniť ešte v rámci záruky...

A tá moja otázka do pléna znie: sú origo (fabrické) rozvody, ktoré najazdili cca 30-40 000 km rovnako kvalitné ako náhradné, ktoré nemusia byť od prvododávateľa pre výrobcu?
Podľa mňa sú tie origo aj kvalitnejšie... Keď som totiž menil na Xsare Break rozvody (v modeli 2002 bola predpísaná výmena tuším pri 160 000 km), tak mi povedali, že tie "nové" vydržia tak 100 000 km (čiže menej ako origo).

Viete, žijeme v dobe, keď až veľmi ochotný personál (to je jedno kde) začína byť podozrivý... A z "vonku" sa dovážajú autá, ktoré majú veľmi blízko k nutnosti oficiálnej výmeny rozvodov (okolo 200 000 km), tak či ten "veľmi ochotný" personál neponúka potom origo (fabrické) rozvody za polovičnú cenu práve pri servisoch takých dovezených áut. Lebo predtým než som kúpil novú C4P, tak som obehal niekoľko bazárov a hoci uvádzali, že autá majú do 100 000 km, tak podľa VINka som si v Citroene zistil, že minimálne 3 zo 4 áut mali o cca 100 000 km stočené tacháče...

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/