Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - EGR ventil
Právě je čtv 28. lis 2024 6:45:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 9:31:01 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Na dignostice se mi objevila chybová hláška EGR ventil. Trochu mě to znepokojilo, protože jsem slyšel něco o spotřebě a emisích.
Byl jsem se tedy zeptat svého mechanika a ten na to měl jasný názor. "Ser na to!"... , a pak to rozvedl.
Prý v mém případě vůbec o nic nejde, protože mi nesvítí kontrolka na displeji (teprve pak by to byl problém). Chybové hlášení na diagnostice nic neznamená, protože prý naskočí třeba když EGR ventil nestačí dost rychle zareagovat na prudké sešlápnutí pedálu apod.
Říkal, že i kdyby byl vadný, tak na spotřebu to nemůže mít vliv a na emise jenom při volnoběhu, což na STK nevadí. V takovém případě by ho stejně neměnil, jen by ho nahradil nějakým plíškem, aby prý odboural chybová hlášení a svítící kontrolku na displeji.

Ví někdo něco víc nebo něco jiného?
1) Je pravda, že chybové hlášení při načtení diagnostiky bez svítící kontrolky na displeji nic neznamená?
2) Když je EGR opravdu vadný, má vliv na spotřebu nebo ještě na něco jiného kromě emisí?
3) Nepotřebuje někdo nový EGR z 1,6 HDi 80 kW za 2000,-?

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 10:26:01 
Offline

Registrován: čtv 13. kvě 2010 9:58:50
Příspěvky: 49
zdravím - s citroenem nemám osobní zkušenost - je na cestě a za 14 dnů už bude stát nový v garáži - C4 GP 2.0HDI - EXLUZIVE. Ke Tvé otázce - vadný EGR /když zůstane v poloze otevřeno/znamená ztrátu výkonu a v mnoha případech zastavení motoru / bez poškození motoru - s hláškou na palubní desce/ - oprava je většinou o demontáži a vyčištění. Vliv na spotřebu - ano má - po jeho zaslepení /tj. ten plíšek - u renaultu se dal pootočit a tím pádem zaslepit/ klesla u mojí Laguny spotřeba až o 0,5 litru a zlepšila se akcelerace. Jeho funkce je pouze o emisích /tj. nikoho nenavádím k zaslepení - sám u Laguny ho mám funkční / přesto podle mé logiky - čím nižší spotřeba tím nižší emise. Už teď se těším až si spolu s krásným autem přivezu domů kromě EGR ještě FAB a spotřeba půjde předpokládám oproti Lagunce o víc než litr nahoru. podle mne je to ekologie naruby. Laguna II 1,9 dci - cesta HK - Opava - prům rychlost 89 km/hod -1/3 dálnice - 4,6l/100km -plně obsazen / dva dospělí dvě děti a v kufru brambory / - dokáže to citroen ???

_________________
CITROEN 2.0 HDI-EXCLUSIVE - 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 11:27:07 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Díky za info,

Gratuluji k novému přírustku.

Nevím, jestli s 2,0 HDi 4,6 l mimo město dokážeš, ale 1,6 to umí. Nevím, kolik váží Laguna II, ale C4 Picasso má 16 metráků a větší čelní odpor. Nový motor bude žíznivější. Až se zajede, myslím, že ti může jezdit mimoměsto za 5, vhledem k tomu, že mě bere kolem 4,5 a dvoulitr si vezme asi o 0,5 víc.

Jak moc náročné je vyřadit EGR z funkce v zavřené poloze?

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 18:32:55 
Offline

Registrován: stř 14. dub 2010 21:51:05
Příspěvky: 30
Na 4,9 jsem se dostal po vynulování počitadla při 90km/h po 15km po obchvatu,lehce nahoru dolů..... Myslím ,že to nemá nic společnýho s běžnou jízdou. Ale je třeba mít ideály ;) 1,6hdi manu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 20:40:56 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Renda píše:
zdravím - s citroenem nemám osobní zkušenost - je na cestě a za 14 dnů už bude stát nový v garáži - C4 GP 2.0HDI - EXLUZIVE. Ke Tvé otázce - vadný EGR /když zůstane v poloze otevřeno/znamená ztrátu výkonu a v mnoha případech zastavení motoru / bez poškození motoru - s hláškou na palubní desce/ - oprava je většinou o demontáži a vyčištění. Vliv na spotřebu - ano má - po jeho zaslepení /tj. ten plíšek - u renaultu se dal pootočit a tím pádem zaslepit/ klesla u mojí Laguny spotřeba až o 0,5 litru a zlepšila se akcelerace. Jeho funkce je pouze o emisích /tj. nikoho nenavádím k zaslepení - sám u Laguny ho mám funkční / přesto podle mé logiky - čím nižší spotřeba tím nižší emise. Už teď se těším až si spolu s krásným autem přivezu domů kromě EGR ještě FAB a spotřeba půjde předpokládám oproti Lagunce o víc než litr nahoru. podle mne je to ekologie naruby. Laguna II 1,9 dci - cesta HK - Opava - prům rychlost 89 km/hod -1/3 dálnice - 4,6l/100km -plně obsazen / dva dospělí dvě děti a v kufru brambory / - dokáže to citroen ???


Předpokládám, že tam budete mít klasický automat. Na 5 litrů zapomeňte, na 6 litrů taky zapomeňte. Koukněte na www.spritmonitor.de, najděte si tam mě podle jména. To jezdím opravdu s velkým ohledem na spotřebu a jsem na 6,44 litru. Při normálním ježdění s větším podílem města se horko těžko dostanete pod 7 litrů. A než si motor sedne, budete rád, když to nebude 8 litrů na 100.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 21:07:38 
Offline

Registrován: čtv 13. kvě 2010 9:58:50
Příspěvky: 49
Tak do třetice - zlobí mne připojení - EGR není složité vyřadit - není li to nutné příroda Vás pochválí - princip je v tom že i když vyzařený musí zůstat funkční - počítač tedy nesmí nic poznat a nepozná jinak než vypojenim elektriky - při demontáži pomůže pootáčet s tělem ventilu - dál je to pohoda - myslím že popis závady je jen o nečistotě nic jiného.

Petře - dnes už jsou k dispozici pro 2.0 HDI Exclusive všechny tři převodovky - manuál, pilot, i automat. Já budu mít 6 rychlostí v manuálu - no upřimně když čtu co dokáže filtr FAP tak EGR je jen slabý čajíček. S L. jsem byl moc spokojený nikdy mne nenechala stát u cesty spotřeba vždy super - pohodlí jak v obýváku - měl jsem taky nejvyšší výbavu - měním jen pro, že děti rostou tak chceme zkusit MPV - no bude se muset nový kočár hodně snažit aby Lagunku překonal - jsem plný očekávání a přesto se bojím jestli to byla dobrá volba - manželka se do citroenu zamilovala - tak jsem ustoupil.

_________________
CITROEN 2.0 HDI-EXCLUSIVE - 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: pát 14. kvě 2010 0:29:16 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Já si druhé Picasso objednával v říjnu a k dispozici bylo jenom v AT. A dnes jsem rád, že nebylo k dispozici BMP6, protože bych si ho objednal a verze s AT je fakt o mnoho lepší. A spotřebou jsem s BMP tak nějak nastejno. A manuální šestikvalt bych si stejně nekoupil. Kdo jednou čuchne k automatu, nechce už jinak :mrgreen: .

Jinak BMP6 je prakticky spotřebou manuální převodovka a pod 5 litrů se dá dostat jen za naprosto ideálních podmínek (jízda na dálnici rychlostí pod 100 km/h)

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: stř 21. črc 2010 9:13:15 
Offline

Registrován: ned 08. lis 2009 14:23:37
Příspěvky: 16
Sice je to z jinýho soudku, ale EGR mam taky (Citroen SAXO 1,5D), po odpojení EGR se mi zvedl výkon a věřte že když má člověk 40kW tak ten výkon pozná :D , trošku víc to začlo hulit, protože už nepřepíná splodiny zpět znovu k přepálení a motor dostává bohatší směs na kyslík. Takže až půjdu na emise zapnu ho a jinak jezdim bez EGRu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: pon 26. črc 2010 23:40:10 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Tak to tedy ty diesely s AT nějak moc žerou. Já jel do Itálie a zpět s úplně novým C4P po dálnicích, někde omezeno na 100, jinde 130 a s 1,6 THP a BMP spotřeba 7,2. A to nádherné ticho oproti dieselu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 02. říj 2010 11:05:32 
Offline

Registrován: čtv 30. zář 2010 14:53:29
Příspěvky: 8
RADEK prodáváš ještě ten EGR ventil! Máš SZ

_________________
Peugeot 308sw 1,6hdi 82kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: pát 03. čer 2011 15:04:10 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
A dojezdil jsem.

Dnes jsem byl na servise kvůli ventilaci vzduchu (úspěšná oprava), ale cestou domů, po asi 10 km mi zhasl motor s hláškou depolution system faulty. Rozsvítila se kontrolka motoru. Po asi minutě šlo auto znovu nastartovat a hned jsem volal do Citroenu, co mě s tím udělali. Řekli mi, že na diagnostice zjistili zanesený EGR ventil, ale že systém zresetovali a vymazali chybu. Dále mi řekli, že je to prý normální reakce na nově zresetovaný ventil a že když auto na hodinu zamknu, tak se ztratí i chybová kontrolka na displeji. Jenže během dalších 40 km mi auto zhaslo ještě asi 5 krát. Vždy jsem chvíli počkal, nastartoval a dojel o kus dál. Pak už motor zhasnul při 1500 otáčkách na jedničku, tak jsem se musel nechat odtáhnout.

Jaké mám možnosti?
Jak je náročná jeho výměna?
Jak náročné je se k němu dostat a vyřadit ho z provozu? Prý je na dost nepřístupném místě.
Může to udělat i obyčejný smrtelník jako já nebo je nutné to odtáhnout do servisu?
Můžu vyřadit EGR a při tom nechat v chodu FAP, nebo musí taky pryč?

Díky za rychlou odpověď, jsem bez auta.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: pát 17. čer 2011 9:45:11 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Problém je vyřešen. Auto jezdí a vše je OK. Zkouším teď v autě power box, má to dávat od 90 do 100 kW podle nastavení. Když mi ale přehráli SW motoru, tak se to nějak pohádalo a ono "depolution system faulty" v mém případě znamenalo chyba čidla tlaku paliva. Stačilo power box odpojit a znovu zapojit a vše je OK. EGR ventil je v poho a vše ostatní taky.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 04. úno 2012 16:53:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
Zdárek,,,tak už mě to potkalo také---žlutá emisní kontrolka motoru následně hláška na display "depolution system faulty"a to vše se událo při jednom prudším přišlápnutí plynu,bral jsem to jako upozornění a čekal že po nějaké době kontrolka zhasne,,,už se to stalo asi dvakrát a vždy potom kontrolka zhasla a byl klidek.Pokaždé co jsem jel ke známému na diagnostiku do Citroenu tak tam byla hláška egr ventilu a tak jsem byl upozorněn že s ním něco je.Vydrželo to tak asi půl roku když se stalo co tady píšu na začátku.Hláška mě vyletěla po cestě na lyžovačku s rodinkou cca50km jedna cesta,ale hned po teto hlášce to vyběhlo na mě znova a následně chcípnul motor a to do kopce,no já myslel že mě :evil: JEBNE :evil: ,vypnul jsem motor a hned potom ho znova nastartoval,,,chytnul hned,,,samozřejmě s hláškou a kontrolkou--rozjedu se a jak jsem to dostal nad 1800otáček opět nouzák a druhé varování bácc opět chcipnul motor,takže návrat v půlce cesty zpět,během toho se to stalo asi tak 8krát když byla rovinka a nedostal jsem to nad 1800-2000otáček vše bylo v pohodě a auto jelo jak přišel kopec znamenalo to zpomalit a držet to pod otáčkama jinak opět nouzák a chcíp.No v servise načtení diag.
hláška opět EGR ...p1461 a k tomu ještě 3 další čísla,,,p0093,p0087,p1113. Co to znamená už mě bylo vysvětleno a kody hlášek na Citroen c4 Picasso mám také kdyby někdo chtěl.Po pročtení forum citroen na francouských stránkách je udajně příčinou těch posledních hlášek přicpaný palivový filtr. Ty druhé tři hlášky mají hodně příčin které se mě nezamlouvaly ale mechanik říkal ať se hned neplaším ,první otázka zněla kdy jsem dělal paliváč,vzducháč v motoru,já řek že tak před 30000km a on na to ihned vyměnit hlavně paliváč,,,dnešní nafta je hnus že prej co s těch filtrů vylejou do kamen tak to nechce ani hořet a ten humus kalný co z toho potom teče no hrůza,,,doporučil paliváč měnit při každé výměně oleje,,,je fakt že dnes už ta cena filtru neni tak hrozná a člověk má jistotu.To co se stalo mě mohlo zapříčinit v prvé řadě egr který po vytáhnutí byl dost zasraný a proto házel nouzák,paliváč byl asi přicpaný a mrazech se stal neprůchodný jak tam ztuhl ten marast no a vzducháč byla jistota když už byl venku kastlík na filtr kvuli egru.Tak to zhrnu ,vše vyměněno složeno práce tak 2/5 hoďky dalo se na diag. protože nový EGR se musí nakodovat,zatím vše funguje a při zátěži nikde nic :shock: nevypisuje :shock: tak uvydím jak to bude dál. ALE BYLY TO NERVY když vás to takhle nechá na cestě a zasebou máte 13měsíční dítě se zbytkem rodinky. :cry:

Omlouvám se za tak dlouhý článek ale chtěl jsem popsat pocity,od poruchy uplinulo 14dní a zatim vše v pohodě.
FOTO kde co je mám takže kdyby někdo chtěl vědět co kde je pošlu na email.

...ještě dodám že jsem si všimnul při vadě onoho egru byla vyšší spotřeba cca 1/5 litru na sto a při rozjezdech byla okamžitá taktéž vyšší.

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 11:15:44 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Nechci naštvat dieseláky, je mně vás líto s těmi neustálými poruchami. Mám 1,6 THP a je to bez problémů. Ony ty nafťáky asi zase nejsou tak moc velká výhra. Onehdy jsem jel klidnou jízdou ze Šternberka do Kyjova za 5,7 litrů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 17:41:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...v dnešní době si člověk nevybere,kámoš má c4 ne,, Picasso,, v benzínu a už měl motorově také pár problému no a benzín je poslední dobou také sajrajt na benzinkách,já bral naftu protože s Grandem 1,6 THP bych asi za 5,7litru nejel to ani náhodou.Najedu ročně 25000km a ta spotřeba na km je poznat,cena nafty už ,,NE,, :evil: Já jsem příspěvek psal z důvodu kdyby to někomu dělalo podobně,jsem z autem spokojen a za benzín bych neměnil. :D

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz